Wat natuurlijk handig is, dat is om een backup te hebben van je foto's.
Was mijn fototoestel gestolen in de tijd dat ik met filmpjes werkte, dan had ik mijn volgeschoten rolletjes nog. Maar nu had ik een geheugenkaart in de camera zitten, die ze ook mee hebben genomen. Is er niet een handige manier om een kopie te maken van je geheugenkaart, zonder een laptop mee te hoeven nemen op vakantie?
grr je denkt dat je het niet zal gebeuren
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
In de tijd dat er nog niet van die hele grote geheugenkaarten waren, had ik altijd een imagetank van 20 gb bij me. Aan het eind van de dag maakte ik dan altijd in de hotelkamer mijn kaartje leeg.
Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk nooit meer omdat ik grote geheugenkaarten gebruik. Misschien niet zo handig, maar met een 1Gb en NEF's van 19,5 Mb kom je niet zo ver, vandaar die imagetank.
Tegenwoordig gebruik ik hem eigenlijk nooit meer omdat ik grote geheugenkaarten gebruik. Misschien niet zo handig, maar met een 1Gb en NEF's van 19,5 Mb kom je niet zo ver, vandaar die imagetank.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Ik ben het Riemke eens. Ik gebruik zelf ook een imagetank, een exemplaar van Vosonic van 320Gb. Dagelijks worden de kaarten weggeschreven naar de tank. Die blijft dan in de kluis achter (als dat tenminste beschikbaar is). Ik begin de dag dus altijd met lege geheugenkaartjes.
Bijkomend voordeel van de Vosonic (maar ook andere merken hebben het) is dat er een kleurendisplay op zit, en dat het apparaat ook NEF's kan weergeven. Leuk om je reisgenoten de resultaten te laten zien.
Overigens, als je kaarten voldoende capaciteit hebben, zou je ook kunnen overwegen om op de imagetank een backup te maken, zodat je de foto's op 2 verschillende media hebt staan.
Bijkomend voordeel van de Vosonic (maar ook andere merken hebben het) is dat er een kleurendisplay op zit, en dat het apparaat ook NEF's kan weergeven. Leuk om je reisgenoten de resultaten te laten zien.
Overigens, als je kaarten voldoende capaciteit hebben, zou je ook kunnen overwegen om op de imagetank een backup te maken, zodat je de foto's op 2 verschillende media hebt staan.