foto's trouwen....jullie tips/advies ?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
palone

Bericht door palone » ma aug 18 2008 2:40 pm

ik ga het toch nog maar eens overleggen met ze. De 18-70 neem ik mee, maar met de 50 mm kan ik buiten wel mee overweg, dat tlijkt me geen probleem.

lennardp

Bericht door lennardp » ma aug 18 2008 9:11 pm

ik snap er niks van....je zegt dat je met de 50mm buiten wel overweg kan..binnen toch juist? je kan die 18-70 beter voor buiten gebruiken...huur gewoon zo'n ding..en klaar...

heb jij ook een leuke dag.. :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma aug 18 2008 10:18 pm

IK denk dat je er gewoon heen moet gaan met een instelling dat je het niet fout kan doen. Wat willen ze nou eigenlijk? Ze weten neem ik aan de beperkingen waar jij voor staat, en daar kiezen ze blijkbaar voor. Dan zou ik er lekker voor gaan. Gewoon je best doen, alles in NEF schieten en veel foto's nemen; weggooien is simpel zat. En bereid je voor op een stevig robbertje vechten met je foto's achteraf in de nabewerking. Daar kan je namelijk nog veel oppoetsen!

Oh ja, belicht je foto's veiligheidshalve ietsje onder, -0,7EV. Dan heb je een goede kans dat je geen "dichtgelopen" witte (??) jurk krijgt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

evertfoto

Bericht door evertfoto » wo aug 20 2008 12:18 pm

Als je wilt dat het je beste vriend blijft, niet doen is mijn tip.
Zoals Gijs al aangaf, trouwfoto's maken is een vak apart.
Neem alle lenzen mee die je hebt en voldoende batterijen voor je flitser.
Grijp je ook nooit mis! Als fotograaf ben jij die dag even de regisseur oftewel de "baas". Een 50mm alleen is natuurlijk bijna niet bruikbaar.
Meestal gebruik je lichtgroothoek.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » wo aug 20 2008 1:20 pm

palone schreef:@Gijs: Mijn vrienden willen gewoon een aantal leuke foto's. Ik heb er duidelijk bij gezegd dat ze niks moeten verwachten. Alles wat lukt is meegenomen.
duidelijker kun je niet zijn! Ben het dan ook met Patrick eens, dus gewoon lekker fotograferen die dag. Als ze de garantie van goede foto's willen moeten ze maar een professionele bruidsfotograaf inhuren, maar als dat ze niet boeit is er ook niets te verliezen!

Ik wens je in ieder geval veel plezier die dag, hoop dat je er wat van opsteekt en laat hier wat resultaten zien (als het bruidspaar dat natuurlijk goed vindt)

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

palone

Bericht door palone » do aug 21 2008 10:56 am

Ik heb het met ze erover gehad. Ze vinden het gewoon leuk als ik eea probeer vast te leggen en hebben nogmaals gezegd als het niet goed lukt dat dan niks uit maakt.

Ik ga beide objectieven gebruiken.......zowel binnen als buiten.

Het lijkt me eigenlijk hartstikke leuk........en dat vinden zij ook.

prol
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door prol » za sep 06 2008 8:01 pm

Gewoon doen!
ik heb 2 trouwreportages gedaan
de bruidsparen waren tevreden (ik wat minder)
maar zeer leerzaam
ik heb mijn 17-55 2.8 het meest gebruikt
en daarnaast de 70-200 2.8
lichtsterkglas heb je in de kerk zeker nodig

succes en veel plezier
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop

Ciska

Bericht door Ciska » za sep 06 2008 8:12 pm

Robin:
slechte foto's hoor... ze staan scheef, sommige te donker.... geen goed voorbeeld dus (zeggen ze hier altijd) ;)

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » za sep 06 2008 8:32 pm

Patrick, hoe is het eigenlijk gegaan met je eerste trouwreportage?

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

palone

Bericht door palone » ma sep 08 2008 9:46 am

Het is inmiddels een week geleden. Ik ben op dit moment bezig de foto's te bewerken. Het viel niet mee. De ceremonie heeft buiten plaats gevonden. Veel zon, maar tegelijk ook weer veel schaduw door de bomen die bewogen door de wind. Ik denk dat er toch zeker een stuk of 60 goed gelukt zijn. Als ik klaar ben zal ik er een aantal posten.

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » ma sep 08 2008 1:06 pm

Leuk, ben benieuwd!

Michael

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”