"Dus dacht je, laat ik ook maar eens met wat kort door de bocht reacties komen?"
Nee Pruimpit, integendeel. Dat soort reacties is mij geheel vreemd.
Ik draafde wel wat door, en haalde inderdaad ten onterechte je interesse voor Pentax erbij. Waarvoor mijn excuses.
En ik vind dit forum eigenlijk geen plek om te "jennen", omdat ik het al vervelend genoeg vind dat sommigen schijnbaar alleen Nikon zien, en dat, naar eigen observatie, wegens een gebrek aan informatie. (Waarmee ik dus niet jou bedoel!)
Ik vond het een beetje kort door de bocht om (ik neem nog steeds aan dat je daarop doelde?) Exacta als een voorloper van Praktica te zien. Ik geloof niet dat dat klopt.
De MTL3 was best een goede camera om de fotografische principes mee te ontdekken. Daar is in deze tijd eigenlijk best behoefte aan. Of een Spotmatic, of een Nikkormat...
Hartelijke groet, E.M. de Klerk
Praktika MTL3
Nadat ik de lokale fotoboer heb bezocht, die volgens mij redelijk bekend is met oude camera's gezien zijn collectie oldtimers in een vitrine, kan ik jullie vertellen dat het niks is geworden.
Van de Carl Zeiss 50mm/1.8 werkt de diafragmaring niet, de spanner is gaar, counter werkt niet en ik mis een stuk afdichting. Jammer maar helaas, camera gaat richting prullenbak. Ik ben hier klaar mee.
Van de Carl Zeiss 50mm/1.8 werkt de diafragmaring niet, de spanner is gaar, counter werkt niet en ik mis een stuk afdichting. Jammer maar helaas, camera gaat richting prullenbak. Ik ben hier klaar mee.
Groeten Marcel