Ha, leuk! Weer een nieuwe camera.
Als ik de specificaties zie, lijkt het wel een D300 in het klein.
Maar dat kon van de D80 t.o.v. de D200 ook gezegd worden. Maar toch was er volgens Nikon sprake van een duidelijk verschil tussen die twee. De D200 had een snellere processor, en de beeldkwaliteit was iets beter. Misschien gaat dat verschil ook op voor de D90 en de D300?
En tja, filmen met een DSLR? Het kan misschien een handige functie zijn. Alhoewel het ook het nadeel met zich mee kan brengen dat je geheugenkaarten dan heel snel vol raken. Iemand uit mijn vakantiegroep dit jaar kon het ook met haar camera, en deed het ook, maar had inderdaad op een gegeven moment last van een volle geheugenkaart, terwijl de vakantie nog niet helemaal voorbij was.
Ik vraag me vooral af of het mijn smaak is, een DSLR en dan gaan filmen. Maar goed, plannen om een D90 te kopen heb ik toch al niet. 'k Zit meer aan een D700 te denken.
En daarmee is de Nikon D700 dus alweer niet meer het laatste nieuws van Nikon.
Dit komt dan een dag pal nadat Canon een nieuwe camera bekend gemaakt heeft. Gisteren, toen ik op de website van Foto Konijnenberg zat te kijken, zag ik ineens de
EOS 50D staan. Dat verrastte mij, want de EOS 40D is nog niet zo oud. Uiteraard is daar uitgebreid aandacht aan besteed op het
EOS-forum. Sommige reacties zijn een bevestiging van onze merkkeuze, zoals
deze en
deze.