Uploaden op photobucket werkt niet dus ik doe het ff via tinypic, kwaliteit is misschien niet helemaal top.
Deze heb ik gemaakt met een oude Nikon AF-D 105 macrolens, uit de hand genomen, handmatig scherpgesteld (AF werkt niet op D60). F/18, 1/60, ISO 800, -0,7 belichtingscompensatie
Deze (overigens een andere spin) heb ik met een (eveneens wat oudere) Sigma AF 70-300 in de macrostand gemaakt, vanaf statief (met afstandsbediening), handmatig scherpgesteld. F/10, 1/6, ISO 200. (ik vergeet steeds de ISO ook als variabele te gebruiken, dus niet met hogere ISO gewerkt. Het web zit voor een raam dus de vuiltjes die je ziet zitten niet op mijn sensor
Het verschil in de lenzen is aardig goed zichtbaar (overigens moet je met die Sigma bijna een meter afstand houden..., de scherpte kreeg ik niet beter dan dit, maar ja, dat is helemaal niet scherp), maar beide foto's vind ik niet geslaagd; de jouwe zijn in ieder geval een stuk beter gelukt.
Edit: hmmm, ik zie nu ook dat Tinypic de kwaliteit niet echt ten goede komt. Nou ja, er rust geen zegen op mijn spinnenfoto's.
Een spin in de morgen brengt kommer en zorgen; een spin op het forum, dat is ook geen porum