D300 & grip is natuurlijk wel het mooist en komt het dichtst in de buurt van je D3 indien je over DX praat. Ik zou ook serieus eens een D80 overwegen. Super apparaat, gewicht is bijzonder weinig, kan je makkelijk voor jouw doeleinden inzetten en scheelt een bom duiten. V.w.b. de ISO waarde, * KLIK * hier voor een paar foto's van Maud. Geschoten op ISO1200. Ik ken een zeer aardige Zeeuw die ook de combinatie D3 & D80 in zijn bezit heeft. Hij is laaiend enthousiast.
Just my €0,02
ALE
Advies, welke 2e camera
-
Herman55
Ik zou ook gaan voor de D300. Ga ik zelf ook doen. Met de combinatie D700 en D300 heb ik ook nog eens het voordeel van de uitwisselbaarheid van de batterijen en de grip.
Ik vermoed dat je heel wat gaat schieten met de nieuwe body samen met de D3. Je geeft namelijk niet aan dat het op een backup gaat. Ik vraag me af of je dan een D90 of lager moet overwegen. Ben je van plan om maar enkele duizenden frames te schieten, en hem hoofdzakelijk als backup te gebruiken, dan voldoen die natuurlijk wel. Met de kwaliteit is niks mis. Voor de D300 wordt voor de frames 100.000 tot 150.000 opgegeven.
Ik vermoed dat je heel wat gaat schieten met de nieuwe body samen met de D3. Je geeft namelijk niet aan dat het op een backup gaat. Ik vraag me af of je dan een D90 of lager moet overwegen. Ben je van plan om maar enkele duizenden frames te schieten, en hem hoofdzakelijk als backup te gebruiken, dan voldoen die natuurlijk wel. Met de kwaliteit is niks mis. Voor de D300 wordt voor de frames 100.000 tot 150.000 opgegeven.
-
Light