Welke Monitor calibratie apparaat gebruiken jullie?
Ik gebruik ook een Spyder 2 Express en ben daar zeer tevreden mee. In combinatie met een gecalibreerde printer kom ik niet meer voor verrassingen te staan.
Maar. Met mijn nieuwe pc heb ik een vreemd probleempje. Als de pc op standby gaat, gaat de calibatie op 1 of andere manier verloren. Als ik hem 'wakker' maak, zijn de kleuren weer net als zonder calibratie. De enige manier om de calibratie terug te krijgen, is door helemaal opnieuw op te starten. Colorvision opnieuw laden heeft geen effect.
Weet iemand misschien een oplossing?
Maar. Met mijn nieuwe pc heb ik een vreemd probleempje. Als de pc op standby gaat, gaat de calibatie op 1 of andere manier verloren. Als ik hem 'wakker' maak, zijn de kleuren weer net als zonder calibratie. De enige manier om de calibratie terug te krijgen, is door helemaal opnieuw op te starten. Colorvision opnieuw laden heeft geen effect.
Weet iemand misschien een oplossing?
- gjkoster
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Als je op je nieuwe PC Vista hebt, dan kan dat kloppen
Vista laadt niet opnieuw je kleurprofielen als je in stand-by gaat of in sleep of hybernate mode. Enige oplossing tot nu toe is een icoontje van je spyder profile op je desktop zetten, en even opnieuw laden... helaas...

Germen!
D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl
D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl
Ik krijg ongevraagd steeds meer redenen om mijn besluit om van Vista Ultimate terug te gaan naar XP Pro toe te juichen.gjkoster schreef:Als je op je nieuwe PC Vista hebt, dan kan dat kloppenVista laadt niet opnieuw je kleurprofielen als je in stand-by gaat of in sleep of hybernate mode. Enige oplossing tot nu toe is een icoontje van je spyder profile op je desktop zetten, en even opnieuw laden... helaas...
Willem.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
same hereiJoost schreef:Ik heb een Eye One Display 2 van Gretag.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nergens last van... Spyder 3 geïnstalleerd, en na standby/hibernate komt de kalibratie gewoon weer terug hoor.Als je op je nieuwe PC Vista hebt, dan kan dat kloppen Vista laadt niet opnieuw je kleurprofielen als je in stand-by gaat of in sleep of hybernate mode. Enige oplossing tot nu toe is een icoontje van je spyder profile op je desktop zetten, en even opnieuw laden... helaas...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
XP veelbeter dan Vista
Willem schreef: Ik krijg ongevraagd steeds meer redenen om mijn besluit om van Vista Ultimate terug te gaan naar XP Pro toe te juichen.
Om die reden heb ik een laptop gekocht die zowel met Vista als XP voorgeïnstalleerd had op de HD.
Na een copie van Vista gemaakt te hebben, heb ik Vista er gelijk afgedonderd en XP geïnstalleerd.
Alles werkt nu perfect en geen enkel probleem.
Gewoon om allerlei problemen te voorkomen.
Groetjes George
Om die reden heb ik een laptop gekocht die zowel met Vista als XP voorgeïnstalleerd had op de HD.
Na een copie van Vista gemaakt te hebben, heb ik Vista er gelijk afgedonderd en XP geïnstalleerd.
Alles werkt nu perfect en geen enkel probleem.
Gewoon om allerlei problemen te voorkomen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Heb colorvision spiderpro3studio gisteren binnengekregen en heb eerst m,n schermpie gecalibreerd....Wat een verademing zeg!!! merk nu bij het bekijken van bewerkte foto,s dat ik soms wat "doorgeschoten"ben,dus opnieuw aan de gang. weekend ga ik m,n epson printer calibreren en een paar proefdrukjes maken, voor - en na calibreren. by the way.... gewoon windows XP dus hè!!
groeten Ben

groeten Ben
Ik heb een mailtje gestuurd aan ColorVision over het verloren gaan van de kalibratie van mijn scherm en kreeg daarop als antwoord dat je de standby modus moet uitschakelen als je een gekalibreerd scherm hebt. Ten eerste gaat de informatie verloren als de videokaart wordt uitgeschakeld en ten tweede moet een scherm zijn opgewarmd om exact de juiste kleuren weer te geven. Tja, daar is wat voor te zeggen, maar jammer is het wel. Want liever een koud gekalibreerd scherm, dan een warm niet gekalibreerd scherm 

Het wordt er niet mooier van of zo iets.
Het betekent alleen dat wat jij ziet op je scherm, als je je foto's bekijkt en bewerkt, hetzelfde is als wat anderen zien die ook een gekalibreerd scherm hebben. Of hetzelfde als wat je afgedrukt krijgt uit een printer die gekalibreerd is. Het geeft je controle over de kleuren. Dat is alles.
Het betekent alleen dat wat jij ziet op je scherm, als je je foto's bekijkt en bewerkt, hetzelfde is als wat anderen zien die ook een gekalibreerd scherm hebben. Of hetzelfde als wat je afgedrukt krijgt uit een printer die gekalibreerd is. Het geeft je controle over de kleuren. Dat is alles.
Ik heb mij ook wijs laten maken dat: als je monitor is gekalibreerd en je brengt je (bewerkte)foto als bestand naar de vakfotograaf dat deze dan ook overeenkomstig wat jij op de monitor ziet, qua kleur, zo op de foto komt.iJoost schreef:Het wordt er niet mooier van of zo iets.
Of is dit niet waar?
Dan moet die ander hem ook wel op dezelfde wijze hebben gekalibreerd. Koos die een ander witpunt, dan ben je verloren of heb ik het dan toch niet begrepen?iJoost schreef:Het wordt er niet mooier van of zo iets.