Schoonmaken lens

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo jan 28 2007 3:41 pm

Klasse dat je dat voor me heb opgezocht, maar hier zitten als particulier ook nog €7.50 levering kosten bij, ga nog ff opzoek of het goedkoper kan. :)

Nb: heb toch maar meteen een e-mail gestuurd en besteld (die paar rot centen):lol:

d. Particulieren kunnen niet zondermeer bestellingen via de webwinkel plaatsen. Per email kan een aanvraag tot levering ingediend worden. Hierbij kan men de artikelnummers welke men wenst te ontvangen per email versturen aan: klantenservice@supercenter.nl. Op het moment dat particulieren direct via de webwinkel bestellingen plaatsen met opgaaf van niet-bestaande bedrijfsgegevens is SuperCenter gerechtigd €25,- administratiekosten in rekening te brengen.
e. Gratis levering door Nederland is een tijdelijke actie en is van toepassing op orders met een minimale grootte van € 100,- (exclusief BTW). Als u voor minder dan € 100,- wenst af te nemen worden €7,50 verzendkosten in rekening gebracht.

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » zo jan 28 2007 4:37 pm

reneo57 schreef: dOp het moment dat particulieren direct via de webwinkel bestellingen plaatsen met opgaaf van niet-bestaande bedrijfsgegevens is SuperCenter gerechtigd €25,- administratiekosten in rekening te brengen.
e

Als ik 10 pakjes 'lensschoonmaakmiddel' op adres van mn buurman bestel, hoe willen ze die 25 euro dan op mij gaan verhalen zonder te weten wie ik ben? ik heb toch verkeerde gegevens ingevuld :shock:

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » zo jan 28 2007 9:46 pm

Je kunt ook even een café (je stamkroeg?) binnenlopen en vragen of je een bekertje bierglasreiniger mag hebben. Daar kun je heel erg lang mee vooruit en je hoeft geen verkeerde gegevens in te vullen o.i.d... :D

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo jan 28 2007 11:14 pm

roel schreef:Je kunt ook even een café (je stamkroeg?) binnenlopen en vragen of je een bekertje bierglasreiniger mag hebben. Daar kun je heel erg lang mee vooruit en je hoeft geen verkeerde gegevens in te vullen o.i.d... :D
En een stuk goedkoper, tenzij je blijft hangen natuurlijk......... :lol: :lol:
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

reneo57
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door reneo57 » zo jan 28 2007 11:17 pm

hangen kost niks :wink:

pabusk

Bericht door pabusk » ma jan 29 2007 10:03 am

Roelof schreef:Mijn 15-30 is veel te bol en mijn 300-800 heeft ook een interne filterhouder (45 mm filters zijn iets gangbaarder dan 155 mm filters)
En als je eenmaal de cultuuromslag hebt gemaakt dat je gewoon zorgvuldig met je glas om gaat, dan zie je ook geen noodzaak meer om de fotoboer te spekken met de aanschaf van filters die niks extra brengen.
Ik poets ook niet op mijn lenzen.
Alle twee geldige punten .... mijn 10,5 fisheye is ook niet gemaakt voor een filter dat voor de lens kan worden geschroefd. Maar dat betekend niet dat mijn andere lenzen zonder UV filter zijn uitgevoerd. Ik doe dit puur ter bescherming en komt dus neer op een persoonlijke keuze.

Zonder filters fotograferen zou voor mij dus inderdaad een cultuuromslag zijn. In dit geval zie ik het als een gevalletje .. "baat het niet, schaden doet het ook niet"

Groetjes
Paul

pabusk

Bericht door pabusk » ma jan 29 2007 10:09 am

olle_griese schreef:Dit is een onderwerp waar de voormalige hoofdredacteur van ons clubblad een erg nuttig stuk over heeft geschreven. Dat heb ik op mijn site mogen plaatsen van hem. Lees en gebruik de tips, ze werken!

http://members.chello.nl/r.groenendaal/ ... lenzen.htm
Een mooi en sappig geschreven stukje waar we wat aan hebben, vooral die bierreiniger , een snotdoekje en een wattenstaafje, goedkoper kan haast niet.
Ik schaf het gelijk aan deze week, zo schoon is mijn apparatuur tenslotte niet. (zie eerdere postings :roll: )
Ik zou toch oppassen met al die ALDI/Kruidvat?ETOS middeltjes die 3 keer niks kosten. Laatst nog gezien dat deze middeltjes nogal eens de neiging hebben om de coating van brilleglazen weg te etsen. Ik weet niet wat het effect is op de coating van je lenzen maar ik hou het voorlopig maar gewoon op het beproefde microvezel doekje. Als het toch grondiger moet dan maar naar mijn lokale fotograaf of wat poetsmiddel van de opticien.

Groetjes
Paul

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Gewoon niet vuil maken die lensdinges

Bericht door George Fennes » ma jan 29 2007 10:32 am

Toevallig zag ik bij de Mediamarkt een reinigingsvloeistof van Hama met 30 van die kleine velletjes om je lens te reinigen.

En van Hama een reinigingsstift met een kwastje en een poetsdingetje aan de andere kant.

Ik heb het maar meegenomen, leek me wel handig.

Heb het nog niet gebruikt, dus ik weet niet hoe het werkt, moet ik nog uitproberen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

alje

Bericht door alje » ma jan 29 2007 4:37 pm

George, ik ben zeer geïnteresseerd of dit je bevalt

roel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door roel » di jan 30 2007 12:13 am

pabusk schreef:
olle_griese schreef:Dit is een onderwerp waar de voormalige hoofdredacteur van ons clubblad een erg nuttig stuk over heeft geschreven. Dat heb ik op mijn site mogen plaatsen van hem. Lees en gebruik de tips, ze werken!

http://members.chello.nl/r.groenendaal/ ... lenzen.htm
Een mooi en sappig geschreven stukje waar we wat aan hebben, vooral die bierreiniger , een snotdoekje en een wattenstaafje, goedkoper kan haast niet.
Ik schaf het gelijk aan deze week, zo schoon is mijn apparatuur tenslotte niet. (zie eerdere postings :roll: )
Ik zou toch oppassen met al die ALDI/Kruidvat?ETOS middeltjes die 3 keer niks kosten. Laatst nog gezien dat deze middeltjes nogal eens de neiging hebben om de coating van brilleglazen weg te etsen. Ik weet niet wat het effect is op de coating van je lenzen maar ik hou het voorlopig maar gewoon op het beproefde microvezel doekje. Als het toch grondiger moet dan maar naar mijn lokale fotograaf of wat poetsmiddel van de opticien.

Groetjes
Paul

Zoals in het stuk op mijn site staat, is juist de bierglasreiniger perfect, omdat het de coating niet aantast èn geen residu achterlaat. Het is dus juist geen middeltje van één van de genoemde ketens. Dat staat verder in de tekst beschreven. :shock:

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”