Mijn 1e Nikon camera was een F2A, en die heeft behoorlijk wat filmpjes en woestijnzand gezien.Vanson,
Je schrijft dat je nooit met de F2 hebt gefotografeerd. Da's jammer, want dat is een unieke camera.
Nikons beste MF camera
Dag MF vrienden,
@Marco...dacht ik ook..het L merk maakt ook mooie spullen ... maar dan zou ik ook de black SP met 1.1 50 mm en zonnekap willen noemen.
Het is moeilijk om op iets te stemmen dat je niet kent. De FM3A zal in deze poll niet hoog scoren. Dit geeft des te meer aan dat ze (de FM3A) een verzamelstuk is.
Heb je er mee gefotografeerd en alle mogelijkheden ervan benut....dan val je als een blok voor haar etc. ... er moet heel wat gebeuren wil je haar verlaten
Tot slot iets over de F2. Met motordrive is dit ongetwijfeld een van de coolste camera's die ik ooit heb gezien...beter gezegd gehoord. Het geluid dat je hoort bij 7 beelden per seconde is onbeschrijfelijk...alsof er een mitrailleur aan het vuren is. Je krijgt er een hoop bekijks mee. Zoals nikon-nl eens tegen mij zei....de man die die motordrive heeft ontworpen moet een standbeeld krijgen.... schitterend.
Ik hoop dat geluid ooit nog eens op te nemen en te gebruiken als ringtone voor mijn mobieltje of bij het opstarten van mijn PC.
AG
@Marco...dacht ik ook..het L merk maakt ook mooie spullen ... maar dan zou ik ook de black SP met 1.1 50 mm en zonnekap willen noemen.
Het is moeilijk om op iets te stemmen dat je niet kent. De FM3A zal in deze poll niet hoog scoren. Dit geeft des te meer aan dat ze (de FM3A) een verzamelstuk is.
Heb je er mee gefotografeerd en alle mogelijkheden ervan benut....dan val je als een blok voor haar etc. ... er moet heel wat gebeuren wil je haar verlaten

Tot slot iets over de F2. Met motordrive is dit ongetwijfeld een van de coolste camera's die ik ooit heb gezien...beter gezegd gehoord. Het geluid dat je hoort bij 7 beelden per seconde is onbeschrijfelijk...alsof er een mitrailleur aan het vuren is. Je krijgt er een hoop bekijks mee. Zoals nikon-nl eens tegen mij zei....de man die die motordrive heeft ontworpen moet een standbeeld krijgen.... schitterend.
Ik hoop dat geluid ooit nog eens op te nemen en te gebruiken als ringtone voor mijn mobieltje of bij het opstarten van mijn PC.
AG
- roel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
oeps
Vanson, klopt... te snel lezen...@rgoe: Ik denk dat je me met een ander verwart...
Maar, dan weet je direct wat ik bedoel als ik zeg dat de F2a perfect is voor wanneer je geen diafgragmavoorkeuze nodig hebt!

- Frans
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Volgens het instructieboekje van de FA werkt de matrixmeting met AI, AIS en Serie E lenzen, maar uiteraard ook met AF lenzen ( die zijn immers ook AIS ). Alleen met de AIS, Serie E en AF lenzen houdt de camera dan in de P stand ook nog rekening met de gebruikte lens ( vanaf de 135 mm treedt het High speed programma in werking) Met de AI lenzen mis je dus alleen het high speed programma in de P-stand.vanson schreef:De FA was een waar 'testlab' voor de F4, al werkt de matrixmeting volgens mij alleen met Ais Nikkors.
Groeten Frans