1.4 vs 1.7
-
- Forumlid
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
www.photobucket.com
foto uploaden en de onderste van de 3 linken kopieren en hier op het forum plakken, das alles.
foto uploaden en de onderste van de 3 linken kopieren en hier op het forum plakken, das alles.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
- Forumlid
Hoi Edwin
De afstand staat boven de foto +/- 3 meter
. De achtergrond onscherpte ziet er naar mijn mening bij Roemers foto's ook niet slecht uit
maar het is gewoon een lelijke schuur of hek wat geen mooie achtergrond is voor dat hert , zou er bij de 400mmAFS 2.8 op f8 waarschijnlijk net zo slecht uitzien. Je moet je bij het fotograferen altijd bewust zijn van de achtergrond en wat voor effect deze gaat hebben op het eind resultaat ook een goeie bokeh lens kan niet alles verbloemen.
En Roemer ik denk dat je heel veel plezier gaat beleven aan deze fantastische lens.
Groeten jan.
De afstand staat boven de foto +/- 3 meter

maar het is gewoon een lelijke schuur of hek wat geen mooie achtergrond is voor dat hert , zou er bij de 400mmAFS 2.8 op f8 waarschijnlijk net zo slecht uitzien. Je moet je bij het fotograferen altijd bewust zijn van de achtergrond en wat voor effect deze gaat hebben op het eind resultaat ook een goeie bokeh lens kan niet alles verbloemen.
En Roemer ik denk dat je heel veel plezier gaat beleven aan deze fantastische lens.
Groeten jan.
Klopt inderdaad hoger f getal (is kleinere opening) is grotere scherptediepte , dit heeft helaas geen positief effect op de achtergrond onscherpte.Maar heb de foto van de mus meer geplaatst om te laten zien dat de 70-200 in combinatie met de TC20-E II ook bij volle opening al hele acceptabele opnamen maakt. Diafragmeren zal scherpte en contrast nog doen toenemen.
Groeten jan.
Groeten jan.
in antwoord op de vraag van hoe ver ik van mijn onderwerp afstond: zo'n 10-12 meter schat ik, de herten stonden geparkeerd bij een oude leegstaande boerderij met een hekwerk en sloot erom heen. De kans dat je met deze lens + converter zo dicht bij loslopende herten kunt komen lijkt me niet heel groot. Wat me eigenlijk bij een volgende vraag brengt, heeft iemand ook ervaring met het gebruik van deze converter met een van de prime telelensen van nikon en dan denk ik in de eerste plaats aan de 300 mm f/4, omdat die nog goed betaalbaar is. Heb je met cropfactor zo'n 765 mm. Komen sommige onderwerpen toch beter binnen bereik.
-
- Forumlid
Plaatjes hier genomen met een 2x tc. Eigenlijk vind ik dat er erg goed uitzien...
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=21881364
http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=21881364