18-135 DX 1:3.5-5.6 defect en miss. body. Wat te doen.
18-135 DX 1:3.5-5.6 defect en miss. body. Wat te doen.
Geachte Nikon fans,
Ik heb op het slechtse moment ooit (vertrek over 2 weken voor 2 maanden naar azie) mijn D80 in zijn hoes uit de kast laten vallen. Helaas heeft hij dit niet overleefd. Ik zie nu gebroken stukjes los rondslingeren in de lens. Ik denk de diafragma ring.
1. Maar nu de vraag kan ik dit laten repareren binnen twee weken?
2. Wat voor kostenplaatje zou hier aan kunnen hangen?
3. is dit de kosten waard of kan ik beter een nieuwe lens kopen?
Daarnaast maakt hij nu niet altijd contact meer met de camera.
4. Kunnen de contactpunten van de body ook zijn beschadigd bij deze val of is die kans klein?
Alle hulp en reacties zijn welkom.
Ik heb op het slechtse moment ooit (vertrek over 2 weken voor 2 maanden naar azie) mijn D80 in zijn hoes uit de kast laten vallen. Helaas heeft hij dit niet overleefd. Ik zie nu gebroken stukjes los rondslingeren in de lens. Ik denk de diafragma ring.
1. Maar nu de vraag kan ik dit laten repareren binnen twee weken?
2. Wat voor kostenplaatje zou hier aan kunnen hangen?
3. is dit de kosten waard of kan ik beter een nieuwe lens kopen?
Daarnaast maakt hij nu niet altijd contact meer met de camera.
4. Kunnen de contactpunten van de body ook zijn beschadigd bij deze val of is die kans klein?
Alle hulp en reacties zijn welkom.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: 18-135 DX 1:3.5-5.6 defect en miss. body. Wat te doen.
Altijd vervelend als zoiets gebeurt!
Een 18-135 zou ik nooit laten repareren. De reden: de kosten kunnen nooit opwegen tegen de waarde.
Mooi excuus om eens naar een mooi ander objectiefje te kijken. Ideeën: Nikon 18-70, 16-85 VR, 17-55 f/2.8 (wel flink duurder). Of de Tamron "George" 17-50 natuurlijk...
Of de body nog goed is zou je moeten (laten) uitproberen. Dat is op zich niet zo moeilijk natuurlijk.

Een 18-135 zou ik nooit laten repareren. De reden: de kosten kunnen nooit opwegen tegen de waarde.
Mooi excuus om eens naar een mooi ander objectiefje te kijken. Ideeën: Nikon 18-70, 16-85 VR, 17-55 f/2.8 (wel flink duurder). Of de Tamron "George" 17-50 natuurlijk...
Of de body nog goed is zou je moeten (laten) uitproberen. Dat is op zich niet zo moeilijk natuurlijk.
- gongon
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
zo dat is balen zeg, zou er zelf flink buikpijn van hebben.
Groetjes Gonnie.
Veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven.
- Roelof
- Clublid
Natuurlijk kan de body ook beschadigd zijn, het beste test je dat door een ander lens op de body te zetten en kijken of alles nog werkt. Heb je nog een andere lens of een vriendje in de buurt die ook met Nikon werkt? Want dan kun je dat makkelijk even uitproberen.
Wat de lens betreft sluit ik me bij Patrick aan. De kosten zullen al gauw hoger zijn zijn dan de waarde van de 18-135.
Wat de lens betreft sluit ik me bij Patrick aan. De kosten zullen al gauw hoger zijn zijn dan de waarde van de 18-135.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Waar woon je?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Bedankt voor deze reacties vast. Ik heb er inderdaad goed de balen van. Vooral aangezien de reis zelf al duur genoeg is zonder nieuwe uitgaven voor mijn toestel.
Ik woon in Utrecht. Vriend van me heeft ook een D80 dus ga de body morgen even bij hem testen.
Ben bang dat het dus iig een nieuwe objectief moet worden..
Dat moet dus een snelle keuze worden..
Weet iemand of de 18-200 VR van Nikon die nu verkocht worden nog steeds last hebben van uitzakken? Wil daar namelijk het liefste een multifunctionele lens hebben aangezien ik ga backpacken maar draag hem wel vaak los bij me om niks te hoeven missen.
Weet iemand iets over de prijzen in Bangkok en of er ook controle uitgevoerd wordt op de objectieven of puur op de body? Dan zou ik namelijk gewoon die kapotte mee kunnen nemen en dan daar achterlaten.
Ik woon in Utrecht. Vriend van me heeft ook een D80 dus ga de body morgen even bij hem testen.
Ben bang dat het dus iig een nieuwe objectief moet worden..
Dat moet dus een snelle keuze worden..
Weet iemand of de 18-200 VR van Nikon die nu verkocht worden nog steeds last hebben van uitzakken? Wil daar namelijk het liefste een multifunctionele lens hebben aangezien ik ga backpacken maar draag hem wel vaak los bij me om niks te hoeven missen.
Weet iemand iets over de prijzen in Bangkok en of er ook controle uitgevoerd wordt op de objectieven of puur op de body? Dan zou ik namelijk gewoon die kapotte mee kunnen nemen en dan daar achterlaten.
Als je op zeker wil spelen: die een 18-70. Kost je de kop niet, en je wil écht niet dat je later spijt krijgt van je aankoop omdat je nu te snel een beslissing neemt...
Is er niemand van wie je een objectief kunt lenen (die vriend, misschien?)
Is er niemand van wie je een objectief kunt lenen (die vriend, misschien?)
- gongon
- Clublid
Ik heb de 18-200 en die van mij heeft inderdaad last van uitzakken.Fish schreef:Weet iemand of de 18-200 VR van Nikon die nu verkocht worden nog steeds last hebben van uitzakken?
Groetjes Gonnie.
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Sigma 18-125 ?
Gr Corné
Gr Corné
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Klein feestje bij de pech! Met de body is niks mis. Scheelt toch weer een hoop verdriet!
Over de 18-200: Dit was al langer een optie waarvoor ik aan het sparen was.Dit omdat ik vaak met mijn backpack op stap ben en dan wil je vooral niet te veel gear mee slepen. Maar ik wilde wel net wat meer tele-bereik hebben.
De andere optie voor dat mijn 18-135 viel was de 70-300VR erbij nemen en dan later de eerste vervangen. Maar allebei in een keer dat red ik niet.. Tenzij ik deze maand de staatsloterij weer eens win.
Over de 18-200: Dit was al langer een optie waarvoor ik aan het sparen was.Dit omdat ik vaak met mijn backpack op stap ben en dan wil je vooral niet te veel gear mee slepen. Maar ik wilde wel net wat meer tele-bereik hebben.
De andere optie voor dat mijn 18-135 viel was de 70-300VR erbij nemen en dan later de eerste vervangen. Maar allebei in een keer dat red ik niet.. Tenzij ik deze maand de staatsloterij weer eens win.
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Azie, fantastisch.....
2 maanden Azie, ik zeg 18-200!
Waarom: Altijd meteen het juiste bereik bij de hand, creeping kan voorkomen, kan ook niet voorkomen (uitschuiven van de lens bedoel ik daarmee) Zeker in warme landen zal de kans aanwezig zijn (soepel worden van vet in het zoom-mechanisme), maar weegt niet op tegen het gemak wat je van die lens zult hebben. Kwaliteit is gewoon goed van die lens. Er zullen altijd beter lenzen zijn, maar check http://www.noogle.nl/gallerys/indonesia2008 maar even, ben in april in China geweest en afgelopen 3 weken in Indonesie, als je 1 standaardzoom en 1 tele gaat nemen mis je soms net die unieke momenten waarop je een foto wil nemen maar net die standaard erop hebt terwijl je tele wil....
En je sleept maar 1 lens mee, is ook best handig reizen, kan je gewoon een kleine fototas meenemen.
Michael
2 maanden Azie, ik zeg 18-200!
Waarom: Altijd meteen het juiste bereik bij de hand, creeping kan voorkomen, kan ook niet voorkomen (uitschuiven van de lens bedoel ik daarmee) Zeker in warme landen zal de kans aanwezig zijn (soepel worden van vet in het zoom-mechanisme), maar weegt niet op tegen het gemak wat je van die lens zult hebben. Kwaliteit is gewoon goed van die lens. Er zullen altijd beter lenzen zijn, maar check http://www.noogle.nl/gallerys/indonesia2008 maar even, ben in april in China geweest en afgelopen 3 weken in Indonesie, als je 1 standaardzoom en 1 tele gaat nemen mis je soms net die unieke momenten waarop je een foto wil nemen maar net die standaard erop hebt terwijl je tele wil....
En je sleept maar 1 lens mee, is ook best handig reizen, kan je gewoon een kleine fototas meenemen.
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com