Tammo,
prijzen variëren zo ontzettend erg en reflecteren al zeker niet de kwaliteit. Valt in principe niet echt een bedrag voor te noemen.
Er wordt hier altijd zo over "beunhazen" gepraat en het feit dat je dit aan een professioneel moet overlaten. Maar heb onlangs resultaat gezien van kennissen wiens fotograaf al 25 jaar in het vak zat. Om te huilen !! Hun waren er gelukkig blij mee, maar de fotograaf in kwestie had nooit naar digitaal over moeten stappen in ieder geval. (mijn mening)
Een andere stel dat ik ken ook:
mooie foto's maar de nabewerking en ouderwetse presentatie van het album.......
Dus groot gelijk om voor minder professioneel te gaan. Wilde eerst een professioneel, maar toen ik (naast de belachelijk hoge prijzen in het algemeen) de prijzen van nabestellingen hoorde viel ik bijna flauw. Honderden euro's extra om familie van wat plaatjes te voorzien en dan had ik me eigen album nog niet eens betaald.
Daarom had ik voor me eigen huwelijk besloten gewoon lekker een "beunhaas" te nemen. Iemand die een moderne journalistieke aanpak heeft en die aan mijn eisen kon voldoen
Deze prijzen van "beunhazen" die ik gesproken/ gemailed heb variëren van 250,- tot 2000,- en geen garantie voor goede kwaliteit uiteraard. Sommige geven wel foto's mee anderen niet, maar met schappelijke nabestel prijzen.
Wij hebben in ieder geval 950 betaald voor aanwezigheid tussen 13:30 - 16:30 en 19:00 - 20:30 (zijn 's avonds getrouwd, dus 's middag een fotoshoot en foto's bij receptie en begin eten)
Alle foto's bewerkt op DVD en een digitaal album dat lekker modern (zoals Martijn het doen) zal worden ingevuld.
Nog geen resultaat gezien, maar zekers een goed gevoel gehad. Leraar van Beroep en fotografie als hobby, maar als je zag hoe hij bezig was met zijn camera, flitsers en reflectieschermen echt iemand met verstand en passie voor het vak. Lekker spontaan, 100% op ons gemak, toppie dus.
Lang leve de passionele beunhazen !!
Garantie geen, maar bij de pro's ook niet