D700 met primes werkt niet naar behoren

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Marco

Re: D700 met primes werkt niet naar behoren

Bericht door Marco » zo okt 19 2008 10:52 am

dick schreef:Marten,
Ik heb twee primes, de 50mm en 35 mm.
Als dit probleem zich weer voordoet ga ik eens heel goed nadenken of ik wel verder wil met een d700.
Dit is mijn eerste vervelende ervaring met een Nikon body, ik hoop ook de laatste.
Dan ruil je hem om voor een D3 ? :wink:

Ik heb eens dpreview eens afgestruind en kan op het forum zo snel niets vinden over hetzelfde probleem.
Heb je nog andere AF objectieven, doet ie het daarmee ook, of gebeurt het alleen met de primes.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een 80-200. Met mijn 20-35 deed jouw body het goed vorige week, het leverde mij een spontane NAS aanval op.

fijne dag,
Marco

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » zo okt 19 2008 2:31 pm

Ik bedoel, zou je Beverwijk niet eens bellen. Wellicht is hun meer bekend over dit probleem. De winkelier blijft uiteraard verantwoordelijk voor de levering van een goed product...
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

GdP

Bericht door GdP » zo okt 19 2008 11:56 pm

Volgens mij is het gewoon een kwestie van even aan de afstandinstellings ring draaien van het objectief totdat je merkt dat de koppeling tussen de motorspil van de camera en de afstandinstellings-spil van het objectief tot stand is gekomen.

mikemix

Bericht door mikemix » ma okt 20 2008 2:21 am

Blijft toch een vreemd verhaal.
Ben wel benieuwd of anderen het ook hebben.

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » ma okt 20 2008 9:41 am

Hoi, ik ben dus een van de 'andere' eigenaren van de D700.
50mm 1.4- werkt goed
60mm nikon- werkt goed
100 mm Tokina- werkt goed

nr kamera: 2032658 uit Japan

Mijn ervaringen tot nu toe na 3 maanden- perfekt en ben er zeer tevreden mee
inmiddels +- 3000-3500 foto's gemaakt.
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma okt 20 2008 9:55 am

GdP schreef:Volgens mij is het gewoon een kwestie van even aan de afstandinstellings ring draaien van het objectief totdat je merkt dat de koppeling tussen de motorspil van de camera en de afstandinstellings-spil van het objectief tot stand is gekomen.
Ik heb ook het idee dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de betreffende D objectieven niet goed gekoppeld op de body worden gezet.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma okt 20 2008 1:10 pm

Ter info. Dick heeft mij een PB gestuurt waarbij hij aangeeft gisteren geen enkel probleem te hebben gehad.
Ik opperde dat hij het "C.S - M" knopje aan de linker zijkant van de bajonet op de camera goed in de gaten te houden bij het uitnemen van de camera uit de tas of zo, of wisselen van objectief. Mogelijk wipt dat palletje door een onbewuste onhandigheid net een beetje van zijn plaats, en wordt daarmee het AF-stifje in de flens van de bajonet net half/half wat verder naar achteren getrokken, waarbij de AF motor nog niet is uitgeschakeld (functie van het "C.S - M" knopje), maar de mechanische koppeling met objectief niet meer goed grijpt, en dan dat ratelende geluid geeft.

Twee verschillende camera's in drie weken met hetzelfde euvel achter elkaar zou te toevallig zijn.

Hij zou het hier melden als hij met de tips nu geen storing meer heeft. (Moet je hem wel de kans geven nog wat meer opnamen te laten maken en ervaring op te doen :wink: ).
Vriendelijke groet, Léon Obers

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » ma okt 20 2008 1:23 pm

Ik wordt ook altijd gek van dat CSM knopje, bij mij gebeurt het veel te vaak dat die verschoven is (sterker nog, die van mij lijkt wel een stand te hebben tussen de S en de M, halverwege blijkt ie even hangen alsof dat zo hoort...). Ligt vast aan mijn manier van die body vastpakken, maar ik zou er een moord voor doen als daar een soort zekeringspalletje voor komt in de toekomst.

Hoop dat het probleem in ieder geval opgelost is voor Dick.

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma okt 20 2008 2:43 pm

noogle schreef:Ik wordt ook altijd gek van dat CSM knopje, bij mij gebeurt het veel te vaak dat die verschoven is (sterker nog, die van mij lijkt wel een stand te hebben tussen de S en de M, halverwege blijkt ie even hangen alsof dat zo hoort...).
Kijk, daar komt een vergelijkbare aap uit de mouw voor Dick :wink:
Je kunt je daarbij bedenken dat aan dat knopje wel een mechaniek zit, die de spindel bedient in de cameraflens om het naar voor of achteren te schuiven. In die mechaniek kan natuurlijk makkelijk een soort van "drukpunt" halverwege zitten.
noogle schreef: ...maar ik zou er een moord voor doen als daar een soort zekeringspalletje voor komt in de toekomst.
Da's wel heel rigoureus :shock: :wink:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » wo okt 22 2008 11:06 am

Dick, hoe staat het ermee?
Probleem opgelost?

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » wo okt 22 2008 11:55 am

Als je het csm knopje heel langzaam versteld hoor je tussen de S en de M ook nog een tikje..

Werkt naar behoren verder..
Pim
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

dick
Forumlid
Forumlid

Bericht door dick » vr okt 24 2008 6:03 am

Goedemorgen.

Om te beginnen bedankt voor de reacties en meedenken.
We zijn nu een aantal dagen verder, en tot op heden geen last meer gehad :) .
Afgelopen weekend ben ik een aantal uurtjes met de camera op pad geweest en diversen keren tussen de 50mm en 35mm gewisseld, zonder probleemen.
Wij eergisteren de sleutel van ons nieuwe huis hebben gehad, daarna is er van fotograferen niet veel gekomen.
Mocht het probleem zich weer gaan voordoen, dan laat ik het weten.
Alvast een fijn weekend gewenst.

Groet,
Dick
Een nikon dslr met twee lenzen,

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”