Super Camera de D90

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Super Camera de D90

Bericht door André » vr okt 31 2008 10:38 pm

Ze komen eraan,

Afgelopen zaterdag samen met Wim de camera getest en er lijkt niets aan de hand te zijn. Ik ga dit weekend eens een aantal goede testjes doen en zal ze jullie laten zien.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » za nov 01 2008 9:07 am

We zijn benieuwd!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Rozemarijn

Bericht door Rozemarijn » za nov 01 2008 10:29 am

Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is. Ik kan nu ook eindelijk de matrix belichting gebruiken zonder probleem! Met de D80 gebruikte ik inplaats van de matrix, centrum gericht belichting.

harry bul

Bericht door harry bul » za nov 01 2008 12:38 pm

Ik heb hetzelfde Rozemarijn ik heb de verscherping op +6 gezet maar is eigenlijk te scherp.
ik zet het dan ook weer terug mocht er iets verscherpt moeten worden dan kan het altijd later nog.
ik fotografeer toch alleen maar in Nef dus dan kun je later als het nodig is nog wel iets verscherpen.
nou ben benieuwd naar flippie zijn test resulaten als ik het zo lees ligt het gelukkig niet aan de D90.
verder nog steeds zeer tevreden met de D90 ben afgelopen zondag naar Burgers Zoo geweest met slecht weer en hele slechte licht omstandigheden dus gefotografeerd met iso 1000 nou perfect hoor.(hoefde ik met de D80 niet eens te proberen).

groeten Harry

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za nov 01 2008 2:50 pm

Maakt de D90 zulke softe foto's dat je de verscherping op +5 of +6 moet zetten?
Ik heb een D200 en verscherp zonodig in Capture.....
Groet, Cees

Lid NCN

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » za nov 01 2008 3:56 pm

Rozemarijn schreef:Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is. Ik kan nu ook eindelijk de matrix belichting gebruiken zonder probleem! Met de D80 gebruikte ik inplaats van de matrix, centrum gericht belichting.
Ik zou wel eens benieuwd zijn naar een vergelijkend waren onderzoek. Dus een foto van hetzelfde tafreeltje, gezien door dezelfde lens met dezelfde instellingen op een d80 en een d90.

En verscherpen mag dan wat mij betreft uit staan ;)

ajuus
emiel

harry bul

Bericht door harry bul » za nov 01 2008 4:25 pm

chip54 schreef:Maakt de D90 zulke softe foto's dat je de verscherping op +5 of +6 moet zetten?
Ik heb een D200 en verscherp zonodig in Capture.....
Lezen beste chip54 is moeilijk ik weet het.
Maar als je goed had gelezen zowel bij de 1 als de ander had jij zo'n opmerking waarschijnlijk niet gedaan.

groeten Harry

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » za nov 01 2008 4:35 pm

Ik zal het bij + 5 laten, Harry!
Zie: "Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is."
Groet, Cees

Lid NCN

Mark Verheijen

Bericht door Mark Verheijen » za nov 01 2008 4:38 pm

Ik ben tot heden zeer tevreden over de D90. Moet er nog een hoop over leren, maar dat komt op de cursus.

Een collega van me heeft trouwens 2 D90's terug gebracht vanwege hete pixels.

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » zo nov 02 2008 9:48 am

De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

harry bul

Bericht door harry bul » zo nov 02 2008 10:30 am

Frans65 schreef:De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
Nee Frans dat kan ook met jpg geen probleem. In de meeste programma's heet dat USM unscharp mask.

groeten Harry

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » ma nov 03 2008 11:37 am

harry bul schreef:
Frans65 schreef:De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
Nee Frans dat kan ook met jpg geen probleem. In de meeste programma's heet dat USM unscharp mask.

groeten Harry
Harry, ik heb mijn vraag verkeerd gesteld die moest eingelijk zijn: ik fotografeer altijd in RAW, heeft het dan nut om in mijn camera instelling de verscherping te plussen, of het dat alleen bij JPG fotograferen effect?
Zo bedoelde ik mijn vraag.
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

harry bul

Bericht door harry bul » ma nov 03 2008 12:12 pm

Frans65 schreef:
harry bul schreef:

groeten Harry
Harry, ik heb mijn vraag verkeerd gesteld die moest eingelijk zijn: ik fotografeer altijd in RAW, heeft het dan nut om in mijn camera instelling de verscherping te plussen, of het dat alleen bij JPG fotograferen effect?
Zo bedoelde ik mijn vraag.
Ok nee dan heeft het niet veel zin en ook niet nodig bij de D90 mocht het wel wat scherper moeten kun je dat altijd nog achteraf doen in een programma.
met iets verscherpen hangt een beetje van het programma af hoen je dat doet. Maar nogmaals is bij de D90 eigenlijk iet nodig.

groeten Harry

Marc
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Marc » do nov 06 2008 12:12 pm

Morgen mag ik hem in ontvangst nemen :D
Ik zal er van het weekend mee op stap gaan....ben benieuwd :D

harry bul

Bericht door harry bul » do nov 06 2008 1:44 pm

ik wens je heel veel suc6 met de D90 mus welke lens heb jij erbij?

groeten Harry

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”