Super Camera de D90
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Super Camera de D90
Ze komen eraan,
Afgelopen zaterdag samen met Wim de camera getest en er lijkt niets aan de hand te zijn. Ik ga dit weekend eens een aantal goede testjes doen en zal ze jullie laten zien.
Afgelopen zaterdag samen met Wim de camera getest en er lijkt niets aan de hand te zijn. Ik ga dit weekend eens een aantal goede testjes doen en zal ze jullie laten zien.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
We zijn benieuwd!
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is. Ik kan nu ook eindelijk de matrix belichting gebruiken zonder probleem! Met de D80 gebruikte ik inplaats van de matrix, centrum gericht belichting.
Ik heb hetzelfde Rozemarijn ik heb de verscherping op +6 gezet maar is eigenlijk te scherp.
ik zet het dan ook weer terug mocht er iets verscherpt moeten worden dan kan het altijd later nog.
ik fotografeer toch alleen maar in Nef dus dan kun je later als het nodig is nog wel iets verscherpen.
nou ben benieuwd naar flippie zijn test resulaten als ik het zo lees ligt het gelukkig niet aan de D90.
verder nog steeds zeer tevreden met de D90 ben afgelopen zondag naar Burgers Zoo geweest met slecht weer en hele slechte licht omstandigheden dus gefotografeerd met iso 1000 nou perfect hoor.(hoefde ik met de D80 niet eens te proberen).
groeten Harry
ik zet het dan ook weer terug mocht er iets verscherpt moeten worden dan kan het altijd later nog.
ik fotografeer toch alleen maar in Nef dus dan kun je later als het nodig is nog wel iets verscherpen.
nou ben benieuwd naar flippie zijn test resulaten als ik het zo lees ligt het gelukkig niet aan de D90.
verder nog steeds zeer tevreden met de D90 ben afgelopen zondag naar Burgers Zoo geweest met slecht weer en hele slechte licht omstandigheden dus gefotografeerd met iso 1000 nou perfect hoor.(hoefde ik met de D80 niet eens te proberen).
groeten Harry
- Cees
- Forumlid
Maakt de D90 zulke softe foto's dat je de verscherping op +5 of +6 moet zetten?
Ik heb een D200 en verscherp zonodig in Capture.....
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Ik zou wel eens benieuwd zijn naar een vergelijkend waren onderzoek. Dus een foto van hetzelfde tafreeltje, gezien door dezelfde lens met dezelfde instellingen op een d80 en een d90.Rozemarijn schreef:Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is. Ik kan nu ook eindelijk de matrix belichting gebruiken zonder probleem! Met de D80 gebruikte ik inplaats van de matrix, centrum gericht belichting.
En verscherpen mag dan wat mij betreft uit staan

ajuus
emiel
WEBsite: https://docs.com/emiel-stroeve
Lezen beste chip54 is moeilijk ik weet het.chip54 schreef:Maakt de D90 zulke softe foto's dat je de verscherping op +5 of +6 moet zetten?
Maar als je goed had gelezen zowel bij de 1 als de ander had jij zo'n opmerking waarschijnlijk niet gedaan.
groeten Harry
- Cees
- Forumlid
Ik zal het bij + 5 laten, Harry!
Zie: "Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is."
Zie: "Ik heb nu naast mijn D80 ook de D90 en ervaar hetzelfde als Harry, ik heb de indruk dat de D90 scherper is. Ik heb de scherpte nu staan op +5, maar ik zit te twijfelen of het niet nu te scherp is."
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
Ik ben tot heden zeer tevreden over de D90. Moet er nog een hoop over leren, maar dat komt op de cursus.
Een collega van me heeft trouwens 2 D90's terug gebracht vanwege hete pixels.
Een collega van me heeft trouwens 2 D90's terug gebracht vanwege hete pixels.
- Frans Keijzers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
Groet, Frans
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com
Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
Nee Frans dat kan ook met jpg geen probleem. In de meeste programma's heet dat USM unscharp mask.Frans65 schreef:De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
groeten Harry
- Frans Keijzers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Harry, ik heb mijn vraag verkeerd gesteld die moest eingelijk zijn: ik fotografeer altijd in RAW, heeft het dan nut om in mijn camera instelling de verscherping te plussen, of het dat alleen bij JPG fotograferen effect?harry bul schreef:Nee Frans dat kan ook met jpg geen probleem. In de meeste programma's heet dat USM unscharp mask.Frans65 schreef:De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
groeten Harry
Zo bedoelde ik mijn vraag.
Groet, Frans
Ok nee dan heeft het niet veel zin en ook niet nodig bij de D90 mocht het wel wat scherper moeten kun je dat altijd nog achteraf doen in een programma.Frans65 schreef:Harry, ik heb mijn vraag verkeerd gesteld die moest eingelijk zijn: ik fotografeer altijd in RAW, heeft het dan nut om in mijn camera instelling de verscherping te plussen, of het dat alleen bij JPG fotograferen effect?harry bul schreef:Nee Frans dat kan ook met jpg geen probleem. In de meeste programma's heet dat USM unscharp mask.Frans65 schreef:De verscherping aanpassen kan toch alleen maar als je in RAW schiet of heb ik het nu mis?
groeten Harry
Zo bedoelde ik mijn vraag.
met iets verscherpen hangt een beetje van het programma af hoen je dat doet. Maar nogmaals is bij de D90 eigenlijk iet nodig.
groeten Harry
- Marc
- Forumlid
- Contacteer:
Morgen mag ik hem in ontvangst nemen
Ik zal er van het weekend mee op stap gaan....ben benieuwd

Ik zal er van het weekend mee op stap gaan....ben benieuwd

ik wens je heel veel suc6 met de D90 mus welke lens heb jij erbij?
groeten Harry
groeten Harry