Al enige tijd gebruik ik Nikon Capture (versie 4) en sinds kort ben ik overgestapt naar Capture NX.
Maar ik vind Capture NX dermate traag dat het voor mij niet prettig werkt.
Ben nu aan de slag gegaan met een trial-verise van Bibble Pro.
Dit werkt in ieder geval lekker snel.
Zijn er hier mensen met positieve en/of negatieve ervaringen m.b.t. Bibble Pro?
Met vriendelijke groet,
Bram
Capture NX vs Bibble Pro
Bram,
momenteel heb ik 1,5 gig aan intern geheugen en moet zeggen dat NX prima draait. Heb verder een best wel oud pc-tje: 2,6 Ghz processor en 128 MB videokaart. Eerst met slechts 512 MB intern geheugen draaide NX ook niet, met de gig erbij prima!
Vaak heb ik NX en Adobe PS CS2 tegelijk open staan en no problemo!
Met bible pro heb ik geen ervaring.
heb je de zoekfunctie al geprobeerd, want ik weet dat dit programma in het verleden de revue gepasseerd is.
Irwan
momenteel heb ik 1,5 gig aan intern geheugen en moet zeggen dat NX prima draait. Heb verder een best wel oud pc-tje: 2,6 Ghz processor en 128 MB videokaart. Eerst met slechts 512 MB intern geheugen draaide NX ook niet, met de gig erbij prima!
Vaak heb ik NX en Adobe PS CS2 tegelijk open staan en no problemo!
Met bible pro heb ik geen ervaring.
heb je de zoekfunctie al geprobeerd, want ik weet dat dit programma in het verleden de revue gepasseerd is.
Irwan
Ik vind NEF opnames die eerst door Capture NX zijn geweest er gewoon altijd lekkerder uitzien dan welke andere Raw converter software.
Dat weegt voor mij zo zwaar dat ik de traagheid en de knullige interface voor lief neem.
Maar dat kan natuurlijk ook een smaak kwestie zijn.
Ik moet wel bekennen dat het lang is geleden dat ik Bibble heb gebruikt maar ik ga het zeker nog eens een keer proberen.
Luc
Dat weegt voor mij zo zwaar dat ik de traagheid en de knullige interface voor lief neem.
Maar dat kan natuurlijk ook een smaak kwestie zijn.
Ik moet wel bekennen dat het lang is geleden dat ik Bibble heb gebruikt maar ik ga het zeker nog eens een keer proberen.
Luc