Niet helemaal waar, als je goed leest op je link blijken er inderdaad 45 gemaakt te zijn. Maar ja ... waar hebben we het over ... $60000 voor een stukje glas valt echt in de cathegorie "wat de gek er voor geeft"V70ORD5 schreef:Ze is ook in het wit te verkrijgen...
ff kijken
Er zouden er 56 geproduceerd zijn in de periode juni 1959-sept 1965
![]()
Dat was inderdaad de 2000mm Reflex-Nikkor, die door Jan Stappenbeld van De Telegraaf was geleend bij Inca in Haarlem. Op de Nikonschool hebben wij destijds dit objectief (en de 6mm f/2.8 fisheye!) mogen uitproberen.emdeklerk schreef:Mikemix:
"Is zo'n 1000mm niet ooit met de treinkaping in de Punt ooit gebruikt?"
Nee. volgens mij hebben ze toen een 2000mm Reflex-Nikkor laten komen. Een veel later objectief, dat was ontwikkeld voor de US Navy, maar ook door burgers gekocht kon worden. Kostte destijds iets van 27.000,- gulden. Er staat er een in het Nikon-museum in Rotterdam.
Groet, E.M. de Klerk
Jur schreef:Dat was inderdaad de 2000mm Reflex-Nikkor, die door Jan Stappenbeld van De Telegraaf was geleend bij Inca in Haarlem. Op de Nikonschool hebben wij destijds dit objectief (en de 6mm f/2.8 fisheye!) mogen uitproberen.emdeklerk schreef:Mikemix:
"Is zo'n 1000mm niet ooit met de treinkaping in de Punt ooit gebruikt?"
Nee. volgens mij hebben ze toen een 2000mm Reflex-Nikkor laten komen. Een veel later objectief, dat was ontwikkeld voor de US Navy, maar ook door burgers gekocht kon worden. Kostte destijds iets van 27.000,- gulden. Er staat er een in het Nikon-museum in Rotterdam.
Groet, E.M. de Klerk
Relax Mike,mikemix schreef:Snap je gezeur niet zo, je kan iets toch ook vanuit historisch oogpunt bekijken? Ik kende deze niet en vind het leuk om te lezen.