Maskerade 2008

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Maskerade 2008

Bericht door KvP » zo nov 09 2008 9:51 pm

Dit jaar vond ik het minder als voorgaande jaren, dit lag ook aan de lokatie en het licht.
Desondanks toch nog nette platen kunnen schieten.
Ik heb er vast een klaar, moet er nog veel bewerken.

Gr Kees

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14
Afbeelding

15
Afbeelding

16
Afbeelding

17
Afbeelding

18
Afbeelding

19
Afbeelding
Laatst gewijzigd door KvP op di nov 11 2008 9:22 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Maskerade 2008

Bericht door ALE » zo nov 09 2008 10:07 pm

Ja hoor Kees, laat de andere maar doorkomen. Belooft veel goeds als ik deze zo bekijk. Het is weer heel fraai.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Frans Keijzers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Frans Keijzers » zo nov 09 2008 10:13 pm

Ziet er goed uit Kees laat er maar meer van komen.
Groet, Frans

Nikon D80 - Nikkor AF-S DX 18-70mm F/3.5-4.5 G IF - Nikkor 50mm AF F/1.8 D - Sigma 70-200mm F2.8 APO EX DG MACRO II HSM Nikon
http://www.franskeijzers.com

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 10 2008 12:16 am

Hij is mooi Kees! Ik ben ook heel benieuwd naar de foto die je van bovenaf gemaakt had. Op het schermpje was die ook al fantastisch. Voor mij was dit de eerste keer Maskerade. Ik ben allebei de dagen geweest. Zondag een aantal forumgenoten gezien: Kees van Pelt, Flippie, Veganpix, Marco Boots.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar hoorde wel dat vooral het aantal modellen minder was als andere jaren. Niettemin heb ik me prima vermaakt en mijn ogen goed de kost gegeven. De sfeer was prima en ik heb toch wel wat aardige platen kunnen schieten. Hier alvast een eerste selectie:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Fluorverf
Afbeelding

5. Airbrush
Afbeelding

6.Penseel en spons
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Riemke op ma nov 10 2008 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma nov 10 2008 8:54 am

Alles klopt hier wederom Riemke, belichting, kleur, contrast en scherpte. Mooi flitswerk !

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma nov 10 2008 9:07 am

Inderdaad, prachtig, Riemke!

Naar de foto's van Kees ben ik ook benieuwd!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » ma nov 10 2008 9:10 am

Absoluut, Riemke, fraai gedaan hoor. Met de wetenschap dat je nooit van tevoren
weet wat er gaat gebeuren. Knap geflitst.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 10 2008 9:25 am

Als ik de registratie zie van Maskerade 2007 op de site van Kees, kan ik me voorstellen dat hij zegt dat het minder was dan andere jaren. Ik zie daar inderdaad wel hele mooie koppen. Het fluorgebeuren vond ik vooral erg mooi. Een donkere ruimte met enkel wat werklicht voor de artiesten, waar flitsen uit den boze was. Heel apart!
Door een misverstand was de weekendtas met daarin o.a. de 70-200 in Heerhugowaard blijven staan :( dus heb ik in de fotografenarea met de 18-200 gewerkt die gelukkig in mijn fototas zat. Verder uiteraard de 85 mm 1.4.
Ik ben ook erg benieuwd naar de resultaten van de anderen. Zo op de schermpjes heb ik al heel wat mooie platen gezien.

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 10 2008 10:10 am

Nou Riemke (Erg leuk trouwens dat je me aansprak en ook de ontmoeting met de andere club leden was erg leuk)
verwacht niet te veel van mijn "werk" Ik blijf het echt ontzettend lastig vinden om in dergelijke omstandigheden
de juiste keuze's te maken. Ik dacht de zaak goed ingesteld te hebben tijdens de catwalk show (nou ja, show)
maar doordat ik in het donker begon te pielen met de knopjes is daar in ieder geval niet veel van over gebleven.

Ook tijdens de show in de grote zaal zat ik niet echt gunstig (aan de zijkant op het trapje) De concertbak was
simpelweg te hoog voor mij (of ik had met livevieuw moeten gaan werken) Ook daar zit dus niet veel soeps tussen

Blijft over de opmaak van de modellen. Ik ga vanavond eens rustig mijn oogst bekijken.

Jou foto's zien er weer prachtig uit, vooral de eerste, wat een schitterende kleuren zeg. DAT is echt wat ik ook wil
bereiken. Foto's maken waar de kracht en de kleuren er echt vanaf spatten. (Daarom ben ik ook een grote Kees van Pelt fan)

Uhhhhh Kees, jouw foto is natuurlijk ook weer perfect hoor.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma nov 10 2008 11:12 am

Kees en Riemke, echt mooie platen. Vooral de kleurenpracht van nr. 1, Riemke.

Ik heb ruim 500 foto's uit te zoeken :? Toch alvast een kleine bijdrage van mij:

1. (fluor)
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Flippie, ik hoop dat je ook nog een paar mooie foto's kunt plaatsen.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma nov 10 2008 11:25 am

Schitterend! Heb je die laatste twee platen gemaakt aan het einde van de dag? (op foto 2 heeft de dame in kwestie het wel een beetje koud :D )Ik heb toen niet meer gefotografeerd, kon echt niet meer staan :(

Flippie, gewoon plaatsen je foto's hoor! Bij World Statues had je ook hele mooie platen :D

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 10 2008 11:43 am

Ik ga ook echt wel wat plaatsen hoor, maar vind het gewoon jammer dat ik, zeker in dergelijke omstandigheden, vaak maar wat aanklooi en dat er op goed geluk meestal wel wat foto's de moeite waard zijn. Maar echt goed doordacht en met enige goede wetenschap van wat ik eigenlijk aan het doen ben, zou het natuurlijk veel leuker maken.

De basiskennis is redelijk goed aanwezig, maar het spelen met onder en of over belichten, de juiste flitsinstellingen kiezen is en blijft lastig. Waarschijnlijk is dit een kwestie van heeeeeeeel veel doen, terwijl de basiskennis van de fotografie een vrij vast kennisgegeven is, die met een beetje logisch nadenken prima in de praktijk zijn toe te passen. Maar de rest is en blijft toch wel lastig en moeilijk.

Ik heb wel eens de tip gekregen, om jezelf een "eigen" stijl aan te leren, zodat je de te maken instellingen daar helemaal op kunt gaan richten. Maar of dit dit wel zo'n goede tip is. ??????
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma nov 10 2008 12:07 pm

Riemke schreef:Schitterend! Heb je die laatste twee platen gemaakt aan het einde van de dag? (op foto 2 heeft de dame in kwestie het wel een beetje koud :D )
Inderdaad, aan het einde van de dag tijdens de show op het podium. Nice chick, niet? :D

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma nov 10 2008 12:16 pm

Ze had het helemaal niet koud, ze keek gewoon naar mij, en tja daar krijg je natuurlijk kippevel van. :lol: :lol:

mboots

Bericht door mboots » ma nov 10 2008 12:29 pm

Er zitten alweer schitterende resultaten bij hoor. Mijn complimenten..
Ook erg leuk om een aantal van jullie te ontmoeten en de hand te schudden.
Het was dit jaar iets kleiner van opzet, waardoor het 'minder' was als vorig jaar:
- minder painters omdat er een aantal ziek waren of niet konden.
- de winnaars van vorig jaar deden niet mee, omdat ze in de jury zaten om niet elk jaar dezelfde winnaars te krijgen.
- we de opzet ook kleiner wilde, omdat de show etc vorig jaar erg lang duurde, het was ene hele zit.

Maar dit jaa rwat het wel gezelliger, leuker van opzet naar mijn mening. We hebben in elk geval geprobeerd er iets moois van te maken.

Marco

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”