Bericht
door André » ma nov 10 2008 11:43 am
Ik ga ook echt wel wat plaatsen hoor, maar vind het gewoon jammer dat ik, zeker in dergelijke omstandigheden, vaak maar wat aanklooi en dat er op goed geluk meestal wel wat foto's de moeite waard zijn. Maar echt goed doordacht en met enige goede wetenschap van wat ik eigenlijk aan het doen ben, zou het natuurlijk veel leuker maken.
De basiskennis is redelijk goed aanwezig, maar het spelen met onder en of over belichten, de juiste flitsinstellingen kiezen is en blijft lastig. Waarschijnlijk is dit een kwestie van heeeeeeeel veel doen, terwijl de basiskennis van de fotografie een vrij vast kennisgegeven is, die met een beetje logisch nadenken prima in de praktijk zijn toe te passen. Maar de rest is en blijft toch wel lastig en moeilijk.
Ik heb wel eens de tip gekregen, om jezelf een "eigen" stijl aan te leren, zodat je de te maken instellingen daar helemaal op kunt gaan richten. Maar of dit dit wel zo'n goede tip is. ??????
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.