Model opnames (update 2)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Model opnames (update 2)

Bericht door Pancarans » do nov 13 2008 9:54 am

Mike geweldige platen!
De kleurenversie is fraai heel fraai, maar dat kan ook komen omdat ik de dame die erop staat nog fraaier vind.
Prachtige meid met geweldige ogen.

Dat heb je knap vastgelegd.

Groet, Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do nov 13 2008 10:01 am

Mike mooie platen, ik vind de derde het best samen met de kleuren versie.

Het model is mooi en ze kijkt lekker "neutraal". De sigaretten op de andere platen vind ik afbreuk doen aan je foto's slechte gewoonte die ik niet op een foto wil zien ;)

Offtopic: wat ik de laatste tijd steeds vaker zie hier op het forum is foto's met gekartelde randen, waarmee verkleinen jullie je foto's want dat ziet er niet uit. Mike ik zie het ook op jou eerste post, maar niet bij de kleurenversie
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

mikemix

Bericht door mikemix » do nov 13 2008 10:11 am

Irwan, meisje heeft zeker talent, zeker gezien haar leeftijd.
Moeder vertelde mij dat ze drama leert via een toneelvereniging.
Huilen, schreeuwen, emoties ongegeneerd de vrij loop laten is geen uitzondering.
Groot voordeel is dan ook dat ze totaal geen gene heeft, ze bewoog tussen de opnames
op een heel natuurlijke manier zelf door. Ideaal model.

M.Oorthuis schreef:Mike mooie platen, ik vind de derde het best samen met de kleuren versie.
Dank.
M.Oorthuis schreef:Het model is mooi en ze kijkt lekker "neutraal". De sigaretten op de andere platen vind ik afbreuk doen aan je foto's slechte gewoonte die ik niet op een foto wil zien ;)
Ik vind het wat hebben, het zijn een beetje jaren 50 geïnspireerde platen van filmsterren. Roken was toen totaal geen probleem als nu, ik denk dat je op een andere manier moet kijken.
Als jij beelden schiet van een housefeest dan staan daar ook rokende mensen op, het gaat niet om jouw principes maar slechts om een registratie die jij vastlegt.
Deze meiden moesten van mij niet roken, zij deden dat en ook ik heb dit slechts geregistreerd. Ik vind de ontspanning wel in de foto's tot uiting komen.
Overigens ben ik ook een niet-roker, wil niet zeggen dat ik een junk niet mag vastleggen, wel wat de persoon er toe drijft is wat mij kan fascineren om vast te leggen.
M.Oorthuis schreef:Offtopic: wat ik de laatste tijd steeds vaker zie hier op het forum is foto's met gekartelde randen, waarmee verkleinen jullie je foto's want dat ziet er niet uit. Mike ik zie het ook op jou eerste post, maar niet bij de kleurenversie
Dan moet je toch aan een andere monitor :)
Kan aan de resolutie van je scherm liggen, kijk hier naar een 23" cinema display op 1920x1200
Eerste zw/w serie is een screenshot van een origineel, laat het lekker zo als je begrijpt wat ik bedoel.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do nov 13 2008 12:27 pm

T'is weer duidelijk, de hand van de meester.....

Prachtige portretten Michael. En ik ga niet zeggen dat de kleurenfoto mooier is :)

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do nov 13 2008 2:01 pm

Ik zou ook niet hardop durven zeggen dat ik de kleurenfoto mooier vind :mryellow: :mryellow: :mryellow:
Maar zeker weer herkenbare kwaliteit.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » do nov 13 2008 5:31 pm

Foto 2 en 3 zijn voor mij het mooiste, omzetting naar z&w is prima…
Bij foto 1 vind ik de oogstand onnatuurlijk overkomen, dit zal bewust gedaan zijn…
Het was mooier geweest als de foto’s wat groter onder elkaar geplaatst waren…
Aardige serie… 8)
Met groet, Marius...

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Boldey » do nov 13 2008 5:36 pm

HEEL erg mooie en stijlvolle foto's!! Helemaal perfect en heel erg hoog niveau! Wanneer wordt je jurylid bij Hollands next topmodel? :mryellow:

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » do nov 13 2008 5:44 pm

M.Oorthuis schreef:

Offtopic: wat ik de laatste tijd steeds vaker zie hier op het forum is foto's met gekartelde randen, waarmee verkleinen jullie je foto's want dat ziet er niet uit. Mike ik zie het ook op jou eerste post, maar niet bij de kleurenversie
M.Oorthuis heeft gelijk wat de vertekening van de foto betreft!

De foto is 1020x567px groot en word in het forum naar 902x502px geperst dat geeft hier en daar wat vertekening…

*** Kijk hier naar het origineel ***
Met groet, Marius...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do nov 13 2008 5:56 pm

Fotomarius schreef:De foto is 1020x567px groot en word in het forum naar 902x502px geperst dat geeft hier en daar wat vertekening…
Alleen als ze niet in je browservenster passen! Waarschijnlijk heb je geen 1680x1050 scherm of iets dergelijks...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » do nov 13 2008 6:56 pm

Dat klopt helemaal, op mijn fotocomputer 1680x1050 is het geen probleem.
Op mij internetcomputer zit een scherm van 1280x1024 daar zie deze vertekening wel…
Vele fotoforums is de maximaal 800 px aan de lange zijde verplicht om juist dit probleem te voorkomen.
Niet ieder lid van een forum heeft een monitor van 1680x1050 px.
Vandaar mijn opmerking… :wink:
Met groet, Marius...

mikemix

Bericht door mikemix » do nov 13 2008 7:30 pm

Leuk om te zien dat jullie de moeite nemen om te reageren, waarvoor dank.

@Fotomarius, foto's waren groter, kreeg alleen de indruk dat dit beter vergelijkt.

OKe, dan nog even de grote(re) versies:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Boldey schreef:HEEL erg mooie en stijlvolle foto's!! Helemaal perfect en heel erg hoog niveau! Wanneer wordt je jurylid bij Hollands next topmodel? :mryellow:
Als je wat kan regelen, graag :mryellow:

Fotomarius
Forumlid
Forumlid

Bericht door Fotomarius » do nov 13 2008 7:59 pm

Deze grote is stukken mooier, en is nu ook beter te beoordelen… 8)
Met groet, Marius...

MARS
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MARS » do nov 13 2008 10:45 pm

Ha die Mike,

De z/w itten vond ik al heel mooi.

Maar die kleurenfoto vind ik SUPER.

Groet,

Marcel

Kep ook een rijbewijs maar als ik dit zie moet ik nog veel leren :wink: :wink: :wink:
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

2beme

Bericht door 2beme » do nov 13 2008 11:40 pm

Jeetje, na al die lovende woorden ben ik wel benieuwd naar die plaatjes. Ik zie ze niet..... :(

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr nov 14 2008 1:52 am

Fotomarius schreef:Dat klopt helemaal, op mijn fotocomputer 1680x1050 is het geen probleem.
Op mij internetcomputer zit een scherm van 1280x1024 daar zie deze vertekening wel…
Vele fotoforums is de maximaal 800 px aan de lange zijde verplicht om juist dit probleem te voorkomen.
Niet ieder lid van een forum heeft een monitor van 1680x1050 px.
Vandaar mijn opmerking… :wink:
Eigenlijk verpest ik Mike's draadje er wellicht een beetje mee, maar niet reageren is ook niet handig. Draadje afsplitsen is ook weer lastig. Als dit gekeuvel over resoluties weg moet worden gehaald Mike, dan moet je het maar even zeggen.

We hebben juist heel lang hogere resoluties tegengehouden op het forum juist vanwege deze reden. Wij vonden echter het automatische verkleinen door de browser een prima oplossing, en toen hebben we de maximale maat naar 1024 pixels verhoogd...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”