Model opnames (update 2)
Re: Model opnames (update 2)
Mike geweldige platen!
De kleurenversie is fraai heel fraai, maar dat kan ook komen omdat ik de dame die erop staat nog fraaier vind.
Prachtige meid met geweldige ogen.
Dat heb je knap vastgelegd.
Groet, Irwan
De kleurenversie is fraai heel fraai, maar dat kan ook komen omdat ik de dame die erop staat nog fraaier vind.
Prachtige meid met geweldige ogen.
Dat heb je knap vastgelegd.
Groet, Irwan
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mike mooie platen, ik vind de derde het best samen met de kleuren versie.
Het model is mooi en ze kijkt lekker "neutraal". De sigaretten op de andere platen vind ik afbreuk doen aan je foto's slechte gewoonte die ik niet op een foto wil zien
Offtopic: wat ik de laatste tijd steeds vaker zie hier op het forum is foto's met gekartelde randen, waarmee verkleinen jullie je foto's want dat ziet er niet uit. Mike ik zie het ook op jou eerste post, maar niet bij de kleurenversie
Het model is mooi en ze kijkt lekker "neutraal". De sigaretten op de andere platen vind ik afbreuk doen aan je foto's slechte gewoonte die ik niet op een foto wil zien

Offtopic: wat ik de laatste tijd steeds vaker zie hier op het forum is foto's met gekartelde randen, waarmee verkleinen jullie je foto's want dat ziet er niet uit. Mike ik zie het ook op jou eerste post, maar niet bij de kleurenversie
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Irwan, meisje heeft zeker talent, zeker gezien haar leeftijd.
Moeder vertelde mij dat ze drama leert via een toneelvereniging.
Huilen, schreeuwen, emoties ongegeneerd de vrij loop laten is geen uitzondering.
Groot voordeel is dan ook dat ze totaal geen gene heeft, ze bewoog tussen de opnames
op een heel natuurlijke manier zelf door. Ideaal model.
Als jij beelden schiet van een housefeest dan staan daar ook rokende mensen op, het gaat niet om jouw principes maar slechts om een registratie die jij vastlegt.
Deze meiden moesten van mij niet roken, zij deden dat en ook ik heb dit slechts geregistreerd. Ik vind de ontspanning wel in de foto's tot uiting komen.
Overigens ben ik ook een niet-roker, wil niet zeggen dat ik een junk niet mag vastleggen, wel wat de persoon er toe drijft is wat mij kan fascineren om vast te leggen.
Kan aan de resolutie van je scherm liggen, kijk hier naar een 23" cinema display op 1920x1200
Eerste zw/w serie is een screenshot van een origineel, laat het lekker zo als je begrijpt wat ik bedoel.
Moeder vertelde mij dat ze drama leert via een toneelvereniging.
Huilen, schreeuwen, emoties ongegeneerd de vrij loop laten is geen uitzondering.
Groot voordeel is dan ook dat ze totaal geen gene heeft, ze bewoog tussen de opnames
op een heel natuurlijke manier zelf door. Ideaal model.
Dank.M.Oorthuis schreef:Mike mooie platen, ik vind de derde het best samen met de kleuren versie.
Ik vind het wat hebben, het zijn een beetje jaren 50 geïnspireerde platen van filmsterren. Roken was toen totaal geen probleem als nu, ik denk dat je op een andere manier moet kijken.M.Oorthuis schreef:Het model is mooi en ze kijkt lekker "neutraal". De sigaretten op de andere platen vind ik afbreuk doen aan je foto's slechte gewoonte die ik niet op een foto wil zien
Als jij beelden schiet van een housefeest dan staan daar ook rokende mensen op, het gaat niet om jouw principes maar slechts om een registratie die jij vastlegt.
Deze meiden moesten van mij niet roken, zij deden dat en ook ik heb dit slechts geregistreerd. Ik vind de ontspanning wel in de foto's tot uiting komen.
Overigens ben ik ook een niet-roker, wil niet zeggen dat ik een junk niet mag vastleggen, wel wat de persoon er toe drijft is wat mij kan fascineren om vast te leggen.
Dan moet je toch aan een andere monitorM.Oorthuis schreef:Offtopic: wat ik de laatste tijd steeds vaker zie hier op het forum is foto's met gekartelde randen, waarmee verkleinen jullie je foto's want dat ziet er niet uit. Mike ik zie het ook op jou eerste post, maar niet bij de kleurenversie

Kan aan de resolutie van je scherm liggen, kijk hier naar een 23" cinema display op 1920x1200
Eerste zw/w serie is een screenshot van een origineel, laat het lekker zo als je begrijpt wat ik bedoel.
T'is weer duidelijk, de hand van de meester.....
Prachtige portretten Michael. En ik ga niet zeggen dat de kleurenfoto mooier is
Prachtige portretten Michael. En ik ga niet zeggen dat de kleurenfoto mooier is

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zou ook niet hardop durven zeggen dat ik de kleurenfoto mooier vind
Maar zeker weer herkenbare kwaliteit.
Groeten, Gino

Maar zeker weer herkenbare kwaliteit.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
- Fotomarius
- Forumlid
Foto 2 en 3 zijn voor mij het mooiste, omzetting naar z&w is prima…
Bij foto 1 vind ik de oogstand onnatuurlijk overkomen, dit zal bewust gedaan zijn…
Het was mooier geweest als de foto’s wat groter onder elkaar geplaatst waren…
Aardige serie…
Bij foto 1 vind ik de oogstand onnatuurlijk overkomen, dit zal bewust gedaan zijn…
Het was mooier geweest als de foto’s wat groter onder elkaar geplaatst waren…
Aardige serie…

Met groet, Marius...
- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
HEEL erg mooie en stijlvolle foto's!! Helemaal perfect en heel erg hoog niveau! Wanneer wordt je jurylid bij Hollands next topmodel? 

- Fotomarius
- Forumlid
M.Oorthuis heeft gelijk wat de vertekening van de foto betreft!M.Oorthuis schreef:
De foto is 1020x567px groot en word in het forum naar 902x502px geperst dat geeft hier en daar wat vertekening…
*** Kijk hier naar het origineel ***
Met groet, Marius...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Alleen als ze niet in je browservenster passen! Waarschijnlijk heb je geen 1680x1050 scherm of iets dergelijks...Fotomarius schreef:De foto is 1020x567px groot en word in het forum naar 902x502px geperst dat geeft hier en daar wat vertekening…
- Fotomarius
- Forumlid
Dat klopt helemaal, op mijn fotocomputer 1680x1050 is het geen probleem.
Op mij internetcomputer zit een scherm van 1280x1024 daar zie deze vertekening wel…
Vele fotoforums is de maximaal 800 px aan de lange zijde verplicht om juist dit probleem te voorkomen.
Niet ieder lid van een forum heeft een monitor van 1680x1050 px.
Vandaar mijn opmerking…
Op mij internetcomputer zit een scherm van 1280x1024 daar zie deze vertekening wel…
Vele fotoforums is de maximaal 800 px aan de lange zijde verplicht om juist dit probleem te voorkomen.
Vandaar mijn opmerking…

Met groet, Marius...
Leuk om te zien dat jullie de moeite nemen om te reageren, waarvoor dank.
@Fotomarius, foto's waren groter, kreeg alleen de indruk dat dit beter vergelijkt.
OKe, dan nog even de grote(re) versies:

@Fotomarius, foto's waren groter, kreeg alleen de indruk dat dit beter vergelijkt.
OKe, dan nog even de grote(re) versies:

Als je wat kan regelen, graagBoldey schreef:HEEL erg mooie en stijlvolle foto's!! Helemaal perfect en heel erg hoog niveau! Wanneer wordt je jurylid bij Hollands next topmodel?

- Fotomarius
- Forumlid
Deze grote is stukken mooier, en is nu ook beter te beoordelen… 

Met groet, Marius...
- MARS
- Clublid
- Contacteer:
Ha die Mike,
De z/w itten vond ik al heel mooi.
Maar die kleurenfoto vind ik SUPER.
Groet,
Marcel
Kep ook een rijbewijs maar als ik dit zie moet ik nog veel leren

De z/w itten vond ik al heel mooi.
Maar die kleurenfoto vind ik SUPER.
Groet,
Marcel
Kep ook een rijbewijs maar als ik dit zie moet ik nog veel leren

http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeetje, na al die lovende woorden ben ik wel benieuwd naar die plaatjes. Ik zie ze niet..... 

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Eigenlijk verpest ik Mike's draadje er wellicht een beetje mee, maar niet reageren is ook niet handig. Draadje afsplitsen is ook weer lastig. Als dit gekeuvel over resoluties weg moet worden gehaald Mike, dan moet je het maar even zeggen.Fotomarius schreef:Dat klopt helemaal, op mijn fotocomputer 1680x1050 is het geen probleem.
Vandaar mijn opmerking…
We hebben juist heel lang hogere resoluties tegengehouden op het forum juist vanwege deze reden. Wij vonden echter het automatische verkleinen door de browser een prima oplossing, en toen hebben we de maximale maat naar 1024 pixels verhoogd...