Met reportagewerk kan ik mij best voorstellen dat je 1000 foto's maakt, ik ben ook wel eens thuisgekomen met meer dan 500 foto's van een enkele middag (12:00-17:00 uur, paar honderd kinderen) en dan thuis maar wat weeggooien, maar daar heb je die middag zelf echt geen tijd voor.gabsor schreef:Wat ik me echter afvraag is of het om fotografie gaat of om plaatjes schieten. M.a.w. wanneer schiet je in godsnaam 1000 foto´s en hoeveel daarvan zijn van de juiste kwaliteit?
Juist een DSLR is een uitermate geschikt instrument voor plaatjes schieten. De snelheid, de functies maken die dingen uitermate goed gereedschap voor veel plaatjes. En natuurlijk de otie om voor bepaalde activiteiten andere lenzen te gebruiken.gabsor schreef:Plaatjes schieten kun je prima met een compact camera, een DSLR als de D200 is daar denk ik een te duur / goed stuk gereedschap voor.
En stroom is echt geen probleem. Ik heb met de D200 nog nooit zonder stroom gezeten, zelfs niet toen ik maar een of twee batterijen had. Nu heb ik er vier, maar dat betekent dat ik ze ook pas aan de lading gooi als ze echt leeg zijn.