Heeft iemand ervaring met zo'n flitsbeugel? Op zich leek het me wel een handig iets, maar ik hoor graag gebruikerservaringen

Die snap ik niet, je flitser zit op zo'n beugel toch ook vast? Als je via plafond aan het bouncen bent en je wijzigt van of naar portret, moet je toch altijd je kop draaien, ook als ie op zo'n beugel staat? Kan iemand uitleggen wat het voordeel is, want ik zie het niet.Riemke schreef:Met flitsbeugel bleef je flitser volgens hem n.l. in de goede stand staan.
Ik ben dus niet de persoon waar je mogelijk naar refereert maar je hebt het perfect verwoord. Op de laatste opmerking na, ook indien je zonder beugel werkt en je camera in portrait stand houdt kan je ook indirect flitsen. Maar, en hier gaat het om, moet je je flitser wederom aanpassen v.w.b. de flitsrichting. Daar heeft een beugel het grote voordeel dat je flitser zich altijd boven de camera bevindt en niet hoeft te worden aangepast, alleen je camera flippen. Je (flits)belichting wordt hierdoor ook consistenter. Maar ook dit gaat ten dele op, wat gebeurt er indien je je verplaatst...Robin schreef:Dit omdat het licht altijd indirect blijft, aangezien hij geen rechtstreeks licht op het onderwerp geeft.
Voor een SB-900 en SB-800 i.c.m. de D3 heb je de SC-29 TTL Sync Cord nodig. Met deze kabel kan je ook je SU-800 op een andere lokatie plaatsen waardoor je nog flexibeler bent. En indien je het touwtje rechtstreeks aan je flitser knoopt heb je ook ondersteuning van Balanced Light (TTL-BL).a90 schreef:Ik ben nu nog aan het uitzoeken hoe het zit met flitskabels.