sluitertijdproblemen in de studio

Discussies over flitsers
sofa2007
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: sluitertijdproblemen in de studio

Bericht door sofa2007 » vr nov 28 2008 1:28 pm

ALE schreef:
ArjanL schreef:Kan je bij de D300 sluitertijd en diafragma ook 'locken' op ingestelde waarden?
Nee, dat kan helaas niet op een D300.
sofa2007 schreef:Bracketing stond nog aan zag ik, op flits- en sluitertijd. Maar als dat het probleem is zou ik toch een andere, constantere belichtingstrapje moeten zien in het lijstje hierboven?
Dat zie je toch ook als je naar de EV waarde kijkt. Om er zeker van te zijn dat dit niet de oorzaak is, schakel Bracketing eens uit zoals Léon reeds voorstelde.
ALE
Ja die staat al uit. Maar verklaart dit ook sluitertijden van een 800e? Heb me nooit zo verdiept in BKT maar hoe wordt een tree in het trapje gevormd, door alleen belichtingscorrectie op basis van een bepaalde sluiterijd (maar dan kan ie op 125 blijven staan en dat doet ie niet want hij sprong van de ene naar de andere sluitertijd varierend van een 20e tot een 800e) of door zowel sluiterijd aan te passen als belichtingscorrectie?

@ArjanL: had me zelf die vraag ook gesteld maar zoals Arthur zegt, dat kan niet met de D300 (terwijl het toch een voor de hand liggende optie is naar mijn idee)
Willem

______

D300 // D600 // Nikkor 14-24mm 2.8 G // Tamron SP 24-70 mm 2.8 // Nikkor 70-200 2.8 G // Panasonic DMC-LX5

http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr nov 28 2008 2:23 pm

sofa2007 schreef:
ALE schreef:Om er zeker van te zijn dat dit niet de oorzaak is, schakel Bracketing eens uit zoals Léon reeds voorstelde.
ALE
Léon Obers schreef: Ik heb even de gebruiksaanwijzing erop nageslagen. Maar tjé, er zitten zoveel opties op de camera aangaande allerlei verschillende bracketing mogelijkheden dat daar het probleem wel eens zou kunnen liggen....
Ja die staat al uit. Maar verklaart dit ook sluitertijden van een 800e? Heb me nooit zo verdiept in BKT maar hoe wordt een tree in het trapje gevormd,...
Dan wordt het tijd om je wel in die Bracketing opties te verdiepen, notabene als ik je er eerder op heb gewezen,
ofwel RTFM
Vriendelijke groet, Léon Obers

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr nov 28 2008 3:48 pm

Mee eens, Léon.
Groet, E.M. de Klerk

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”