Tiff met de D300

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
mikemix

Re: Tiff met de D300

Bericht door mikemix » za nov 29 2008 10:42 am

KvP schreef:Conclusie:

De optie om in tiff te fotograferen met de D300 is nutteloos en had er niet op hoeven te zitten want niemand gebruikt het.
Tja,zo zie ik het wel ja.
Voor mij voegt het werkelijk niks toe.
Werkwijze van Ale dan weer wel, maar dat is in de bewerk fase, dan zijn de RAW bestanden al geconverteerd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 29 2008 11:31 am

De Tiff mogelijkheid zou een knieval naar "analoge" fotografen kunnen zijn die zich niet aan RAW willen wagen. Ik meen me te herinneren dat onze analoge forumtopper Frederix zijn plaatjes :wink: als Tiff in AdobeRGB opslaat na het scannen.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » za nov 29 2008 8:00 pm

Was het misschien beter geweest als Nikon het dng formaat ondersteunde? Er zijn al wat camera's die dat kunnen. Erg handig voor photoshop cq lightroongebruikers.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Myriad

Bericht door Myriad » vr dec 05 2008 10:15 pm

KvP schreef:De functie om met tiff te fotograferen met de D300 gebruikt iemand dat ooit?
Één situatie: het tool DeadPixelTest zojuist gebruikt om lens cap shots (TIFF-formaat) met m'n nieuwe D300 te testen op hot- en dead pixels met de default drempelwaarden van resp. 60 en 250.
In de Dead Pixel Test - Documentation (o.a.): 'Create TIFF files for best results'. Gelukkig niets aan de hand. :D

Perry Timmers

Bericht door Perry Timmers » za dec 06 2008 11:37 am

Ik zou bijvoorbeeld ipv TIFF naast sRGB en AdobeRGB ook ProPhoto RGB wel in de D300 willen hebben

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”