Grijs of zwart?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » di feb 13 2007 9:49 pm

Hallo,

Ik heb zelf de AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED white edition en ik moet toch wel zeggen dat ik het leuk vind die erbij te hebben tussen mijn voor de rest allemaal zwarte spullen,mede om het feit dat je weinig witte Nikkors ziet in het wild.

Ik kon toen ik de lens ging kopen kiezen overigens tussen een zwarte en een witte variant en heb puur voor het mooie voor de witte gekozen.

Maar zoals het gezegde luid, zoveel mensen, zoveel wensen en over smaak valt niet te twisten.

Hoeft verder geen betoog denk ik dat of je nu een witte of een zwarte hebt, ze beiden even fantastische plaatjes produceren, pure Nikon kwaliteit.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 10:10 pm

yoyo schreef:De AF-S Zoom-Nikkor 28-70mm f/2.8D IF-ED ziet er best grappig uit in zebra kleuren...
Zelfs de zonnekap was grijs! :cry:

yoyo

Bericht door yoyo » di feb 13 2007 11:21 pm

gdepater schreef:
yoyo schreef:De AF-S Zoom-Nikkor 28-70mm f/2.8D IF-ED ziet er best grappig uit in zebra kleuren...
Zelfs de zonnekap was grijs! :cry:
Ik zou er dan een zwarte zonnekap op doen... :D (zonder zonnekap vind ik hem best artistiek...!) 8)

Ik had vroeger altijd wit sporttape op het uiteinde en op de (stalen) zonnekap van mijn 80-200/2.8. Dan voelde het staal niet zo koud aan in een ijshockeyhal en had je meer grip om scherp te stellen via de zonnekap... Zag er ook uit als een zebra.
:D

GdP

Bericht door GdP » di feb 13 2007 11:26 pm

Zwart en dat dan op een F6! Man alleen al het vasthouden is al genieten! :D

yoyo

Bericht door yoyo » di feb 13 2007 11:32 pm

Persoonlijk gezien zou ik ook voor de zwarte versies kiezen. Die vallen minder op. Ik schaam me nu al kapot als ik met mijn D2H op straat loop met mijn 80-200/2.8 erop.
:oops:

De Put

Bericht door De Put » wo feb 14 2007 8:15 am

yoyo schreef:Persoonlijk gezien zou ik ook voor de zwarte versies kiezen. Die vallen minder op. Ik schaam me nu al kapot als ik met mijn D2H op straat loop met mijn 80-200/2.8 erop.
Tsja, ik zou trots zijn op zo'n combinatie, jij schaamt je ervoor... gevalletje van valse bescheidenheid?
Ik vind die witte 70-200 een prachtlens en zou hem graag willen hebben.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Doe mij maar een compact

Bericht door George Fennes » wo feb 14 2007 9:21 am

Ik kan heel goed begrijpen wat Yoyo zegt ik heb dat ook, en dan heb ik 'slechts' een D70s:

Code: Selecteer alles

Persoonlijk gezien zou ik ook voor de zwarte versies kiezen. Die vallen minder op. Ik schaam me nu al kapot als ik met mijn D2H op straat loop met mijn 80-200/2.8 erop. 
Voor mij is het geen ding om mee te pronken, dat interesseert mij niets.
Zou een compact exact dezelfde kwaliteit, bedieningsgemak, en mogelijkheden hebben, zou ik voor een compact gaan, al zou die dan nog eens zo duur zijn ook.

En veel minder zwaar, lijkt mij ideaal.

Maar helaas is dat niet te verwezenlijken.

Als je minder opvalt, kan je ook foto's van mensen maken die niet door hebben dat je ze op de korrel neemt, geeft een veel ongedwongener effect en vind ik dan ook veel mooier.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

De Put

Bericht door De Put » wo feb 14 2007 10:05 am

Ik begrijp prima wat jullie zeggen, maar kennelijk begrijpen jullie mij niet.
Ik loop niet te pronken met mijn camera, maar er zit voor mij een groot verschil tussen trots zijn op wat je hebt of pronken met wat je hebt. Een nog veel groter verschil zit er tussen trots zijn op wat je hebt of je ervoor schamen.

Als ik me zou 'schamen' voor mijn camera, dan zou ik inderdaad een compactje kopen. Gelukkig heb ik daar dan ook geen last van.

Groeten,
Remco

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » wo feb 14 2007 1:27 pm

Het heeft dus absoluut wel met de temperatuur te maken.

Zwart neemt makkelijker warmte op van o.a. zonlicht. Wit reflecteerd dat zonlicht, en wordt daardoor minder warm.

Dit komt omdat ED glas gevoelig is voor vervorming bij hogere temperaturen. Je kunt ook zien dat dit gebeurd als je puur kijkt naar je focus. Tijdens normale temperaturen kun je je ED-objectief dan ook een stukje voorbij oneindig focussen.

Loop je dus in de hitte van de woestijn rond, dan heeft een witte absoluut een optisch voordeel :)

harry bul

Re: Doe mij maar een compact

Bericht door harry bul » wo feb 14 2007 2:36 pm

George Fennes schreef:Ik kan heel goed begrijpen wat Yoyo zegt ik heb dat ook, en dan heb ik 'slechts' een D70s:

Code: Selecteer alles

Voor mij is het geen ding om mee te pronken, dat interesseert mij niets.
Zou een compact exact dezelfde kwaliteit, bedieningsgemak, en mogelijkheden hebben, zou ik voor een compact gaan, al zou die dan nog eens zo duur zijn ook.

En veel minder zwaar, lijkt mij ideaal.

Maar helaas is dat niet te verwezenlijken.

Als je minder opvalt, kan je ook foto's van mensen maken die niet door hebben dat je ze op de korrel neemt, geeft een veel ongedwongener effect en vind ik dan ook veel mooier.

Groetjes George :D
George het heeft ook zijn voordelen ik doe een hoop aan straatfotografie gebruik dan de 80/400 VR en bijna niemand die het in de gaten heeft. en als ik ergens heen ga doe ik bewust de 80/400 VR met kap erop zo groot mogelijk. als ik naar bepaalde sport evenementen ga om te fotograferen krijg ik steevast te horen van welke krant bent u( De Leeuwarder) ok dan kunt u gewoon doorlopen ha ha ha. probeer dat eens met een compact dingetje dan word je gewoon uitgelachen.

Harry

yoyo

Bericht door yoyo » wo feb 14 2007 9:50 pm

De Put schreef:
yoyo schreef:Persoonlijk gezien zou ik ook voor de zwarte versies kiezen. Die vallen minder op. Ik schaam me nu al kapot als ik met mijn D2H op straat loop met mijn 80-200/2.8 erop.
Tsja, ik zou trots zijn op zo'n combinatie, jij schaamt je ervoor... gevalletje van valse bescheidenheid?
Ik vind die witte 70-200 een prachtlens en zou hem graag willen hebben.
Ik ben reuze blij met dat ding, maar ik meen het echt. Je krijgt schaamtegevoelens... Dat schaamtegevoel is tweeledig denk ik.
Ten eerste valt die combo dermate op dat echt iedereen je aangaapt. Net of je in je blote kont loopt, maar als je dan even controleert dan blijk je toch je broek aan te hebben.
Vervolgens is gewoon die afmeting een beetje overkill. Je denkt dat mensen denken dat je een proleet bent. Het zit natuurlijk allemaal tussen de oren, maar ik ga liever de stad in met een kleiner ding. Je kunt dan heel anoniem bezig zijn. Dat lukt niet met zo'n D2H. Een LEICA M8 of een LUMIX DMC-L1 zou dan handiger zijn. Of een DMC-LX2...
Ik vind het echter ook onzin om hier 5 camera's te hebben liggen, dus ik moet daar maar mee leren leven. De snelheid van de D2H mis je als je iets anders in je handen hebt... en ook de ergonomie... Alles heb z'n voor en z'n nadelen...
Laatst gewijzigd door yoyo op wo feb 14 2007 10:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

yoyo

Re: Doe mij maar een compact

Bericht door yoyo » wo feb 14 2007 9:58 pm

harry bul schreef:als ik naar bepaalde sport evenementen ga om te fotograferen krijg ik steevast te horen van welke krant bent u( De Leeuwarder) ok dan kunt u gewoon doorlopen ha ha ha. probeer dat eens met een compact dingetje dan word je gewoon uitgelachen.
Dat ken ik idd.
Maar bij evenementen lopen er meer van die pinguins rond met van die toeters en dan val je minder op. En je gaat ook wat meer op in de drukte. De mensen zijn dan zowiezo meer met het evenement bezig.

Met wielrenkoersen (Ronde van Nederland, etc) ging ik ook bij de finish tussen de fotografen zitten... :)
Op mijn site heb ik ook een aantal motocross foto's staan uit 1992 ofzo, gemaakt vanaf een plek waar geen publiek mocht komen. De officials lieten je gewoon doorlopen en als er een persfotograaf naast je kwam staan om een praatje te maken dan boden ze vaak een stageplaats aan.
Stonden ze wel gek te kijken dat je een andere studie deed... :)

Echter, laatst wilde ik hier op de sportvelden even wat AF testjes doen, maar toen ik langs de duck-out van een hockey wedstrijdje liep zag je alle koppies met mijn camera meedraaien om vervolgens een moeder te horen schreeuwen "Jongens, doe extra je best... de pers is er...!!!"
Dat was toch even schrikken hoor...

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » wo feb 14 2007 10:37 pm

Waarom moet je je schamen, je hebt er toch hard voor gewerkt neem ik aan.
Ik ben zelf best trots op men spulletjes die ik nu heb en waar ook ik hard voor gewerkt en gespaard heb en wat een ander daar dan van denkt als die het ziet wordt ik niet koud of warm van.
Er is een groot verschil tussen trots zijn op je spullen en ermee lopen pronken.
Lekker genieten van je Nikon zou ik zeggen.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo feb 14 2007 10:56 pm

Nikon Gino schreef:
Ik ben zelf best trots op men spulletjes die ik nu heb en waar ook ik hard voor gewerkt en gespaard heb en wat een ander daar dan van denkt als die het ziet wordt ik niet koud of warm van.
Er is een groot verschil tussen trots zijn op je spullen en ermee lopen pronken.

Mvg, Gino
Ik begijp wel wat yoyo bedoelt. Het is niet zozeer dat je je schaamt voor dat je met spullen staat maar wel voor al de blikken van "zie hem nou staan". Ik sta daar namelijk niet om aan iedereen mijn spullen te laten zien maar om opnames te maken

Nederlanders zijn een typisch volk. Als je cam maar iets groter is dan 'normaal' dan ben je al snel een patser (en al helemaal als je dus niet van de krant bent) . Vaak sta je meer uit te leggen over je spullen dan dat je aandachtig foto's kunt nemen, en als je semi-onverstoorbaar doorschiet dan ben je arrogant.

Het valt doorgaans niet mee om met een grote toeter 'normaal' je werk te doen, mensen blijven je raar aankijken, voor je lens springen, ik heb er zelfs gehad die dachten dat ik van de KNVB liep te scouten :shock:

Ik heb nog wel eens vaker geschoten met mijn spullen bij de zaterdag amateurs, dat doe ik dus ook niet meer tenzij ik redelijk apart kan staan zonder oeverloos ge***

De gemiddelde Nederlander begrijpt eenvoudigweg niets van een D2x met een 200-400 op een monopod :twisted:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

yoyo

Bericht door yoyo » wo feb 14 2007 11:02 pm

a90 schreef:
Nikon Gino schreef:

Mvg, Gino
Ik begijp wel wat yoyo bedoelt. Het is niet zozeer dat je je schaamt voor dat je met spullen staat maar wel voor al de blikken van "zie hem nou staan". Ik sta daar namelijk niet om aan iedereen mijn spullen te laten zien maar om opnames te maken

Nederlanders zijn een typisch volk. Als je cam maar iets groter is dan 'normaal' dan ben je al snel een patser (en al helemaal als je dus niet van de krant bent) . Vaak sta je meer uit te leggen over je spullen dan dat je aandachtig foto's kunt nemen, en als je semi-onverstoorbaar doorschiet dan ben je arrogant.

Het valt doorgaans niet mee om met een grote toeter 'normaal' je werk te doen, mensen blijven je raar aankijken, voor je lens springen, ik heb er zelfs gehad die dachten dat ik van de KNVB liep te scouten :shock:

Ik heb nog wel eens vaker geschoten met mijn spullen bij de zaterdag amateurs, dat doe ik dus ook niet meer tenzij ik redelijk apart kan staan zonder oeverloos ge***

De gemiddelde Nederlander begrijpt eenvoudigweg niets van een D2x met een 200-400 op een monopod :twisted:
Jep...
En jouw "probleem" is letterlijk nog groter... :D
Maar wel een heel mooi probleem...

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”