Maar als ik op internet ga zoeken naar belichting set-ups, vind ik meestal alleen maar setups voor flitsers. Een diffuserscherm kan je bij zo'n sterke 1000watt niet gebruiken, dat wordt gewoon veel te heet.
Wat ik heb: 3 lampen
- 2x 1000watt (€2,50 en €3,50)
- 1x lamp met 2 lampen erin, samen 2000watt, ze kunnen ook per stuk aan (€7,50) Merk: Pallas
Verder heb ik een zelfgemaakte lichtbox, heb hem alleen nog niet uitgetest. Het is een grote witte doos met 1 open kant waar het licht op staat. Aan de bovenkant van de doos heb ik een vierkant gat gemaakt, het materiaal dat ik heb uitgesneden zit nog met 1 kant vast aan de doos en hangt half schuin in de doos. Van bovenaf heb ik ook een lamp die weerkaatst wordt door het gat aan de bovenkant en zo de harde schaduwen wegwerkt. Heb het allemaal nog niet kunnen testen omdat ik geen stekkerdoos had. Erg hé?

Maar ik ben ook op zoek naar tips over backlighting, en misschien voorbeeldfoto's van optellingen. Dus een foto van de opstelling, van achter de set genomen, en het uiteindelijke resultaat bij gebruik.
Heb al 1 nadeel ontdekt, dat de lampen maximaal een paar minuutjes aanmogen want anders smelten ze