Ik wil een opstap maken van mijn D80.
Ik heb tig reviews en vergelijkingen gelezen.
Een heleboel reviews zeggen dat de D90 een flinke opstap is t.o.v. de D80.
bijv: welbekende Ken, Thom Hogan, lets go digital en menig ander review site.
Nu zijn er ook review site's die de D90 een D80 vinden met wat meer foefjes maar geen overstap waard..
Denk bijv: aan de review site van dpreview (die ik vaak betrouwbaarder acht dan de eerder genoemde).enz enz.
Dus er zijn een hoop voor en tegens..
Nu mijn vraag is de overstap het waard?
En zijn er leden die deze overstap gemaakt hebben.
Het liefst heb ik een D700, maar dies een beetje boel veel te duur op dit moment

De D300...tja op de een of andere manier heb ik daar niet zo veel mee...vraag me niet waarom.
al vind ik de 1/8000 van de D300 t.o.v. de 1/4000 wel leuk. al weet ik niet of je dat verschil gaat zien.
Het feit dat ik een D90 boven de D300 zou kiezen is dat mijn D80 helemaal compleet is, en de mb-d80 overzetbaar is.
Over de ISO's van de D90 t.o.v. de D80 lopen de meningen ook uiteen.
De een zegt verschil is heel klein, en de ander zegt verschil is groot.
Bij de D80 ( nu ben ik wel een zeikerd) vind ik ISO 400 al te veel ruis opleveren. Wie kan mij vertellen of de ruis minder is bij de D90 (uit ervaring)
Bij dpreview vind ik bij de vergelijkingstest tussen deze 2 camera's het verschil in image kwaliteit nihil. Als je goed kijkt vind ik de D80 eigenlijk beter. Nu weet ik alleen niet of de jpg's op default zo uit de camera zijn gemaakt, want de D90 staat bekend om zijn softe plaatjes en dat je de verscherping al op moet schroeven IN de camera....het zal...
dus dit zijn mijn vragen.
wie o wie kan mij over de streep halen of voor de streep laten staan.
alvast bedankt..