SB600 maakt kleine vrije val

Discussies over flitsers
henryleusink

Re: SB600 maakt kleine vrije val

Bericht door henryleusink » ma dec 15 2008 2:49 pm

Heb ze al gebeld, maar alleen een lampje kopen zit er niet in, gaat minimaal 70 euro ex Btw kosten , da's toch net iets duurder dan een spaarlamp van de Aldi

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » ma dec 15 2008 8:01 pm

henryleusink schreef:Ja hij heeft wel prik/stroom, wat ik kan horen dat hij hem probeert te ontsteken.

Ik heb ongeveer al een uur gegoogeld, maar ik kan nergens een los lampje vinden, ik ga er eigenlijk al voor 90% vanuit dat het flitslampje kapot is.
Ook dat had die van mij. Kennelijk maakten niet alle batterijen contact. Mogelijk is te weinig prik een oorzaak. Nogmaals: Ik zeg niet dat dit de oplossing is maar ik zou het zeker proberen! (kost niets, makkelijk en weer een oorzaak uit te sluiten...)

henryleusink

Bericht door henryleusink » di dec 16 2008 9:22 am

Het lampje is dus kapot, heb het mijn vader gisteren laten losdraaien en het lampje/buisje is gebroken,
Het het ziet er ook niet naar uit dat je die zelf zo even vervangt, ti's niet zoals bij een Tl buis draaien en eruit klikken.
Het zit op een soort glijbaan die kan glijden doormiddel van een tandheugel, dat zal wel voor de zoomkop zijn.

Ik stuur hem wel op :(

Harly
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Harly » di dec 16 2008 7:26 pm

Pas wel op dat je de contacten niet kortsluit met je vingers.
Vaak heeft de condensator nog genoeg spanning om je oren te laten klapperen. En dat voelt echt niet prettig.
Altijd even (met de batterijen eruit) de polen van het lampje of condensator kortsluiten met een punttang oid. Een geïsoleerde uiteraad.
Als je dan een pets hoort heb je er goed aan gedaan. :mryellow:
...totdat ze mij vertelden dat het ook met een nikon...

henryleusink

Bericht door henryleusink » di dec 16 2008 8:36 pm

Harly schreef: En dat voelt echt niet prettig.
:mryellow:
dat soort dingen moet je altijd uitbesteden :mryellow:

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door terpie » zo dec 21 2008 2:27 am

Ik kwam het volgende tegen op internet in een VS forum. Iemand die het lampje in z'n SB600 zelf heeft gerepareerd (instructies met foto's en zelfs een filmpje van het zoom mechanisme).
Dat lampje heeft hij wel bij Nikon besteld (Nikon VS, zie pagina 2 de koopbon) dus het moet kunnen (misschien ook maar in de VS bestellen?)

http://www.tamparacing.com/forums/photo ... ement.html
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

jpauwels

Bericht door jpauwels » zo dec 21 2008 9:52 am

Aangezien beverwijk een zelfstandige repair shop is die reparaties doet voor nikon,
zou ik eens proberen rechtstreeks bij de nikon importeur het lampje te bestellen.
Volgens mij zit die ergens in duitsland maar ik kan het verder niet vinden waar die nou precies zit.

Maar goed er moet dus gewoon aan zo'n buisje te komen zijn. en dan lijkt me het reparen wel te doen als ik dat filmje zag.

terpie
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door terpie » ma dec 22 2008 12:39 am

En misschien zijn er meer mensen hier geinteresseerd in zo'n reserve lampie :idea:
Photo Gallery: gallery.terpie.nl
Nikon D300 | Nikon AF-S 16-85mm F/3.5-5.6G ED VR | Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6 G IF VR | Tamron SP AF 90mm/2,8 DI Macro | NB-600 | SB-900

reneo57
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door reneo57 » do dec 25 2008 7:07 pm

D-90s schreef:En hou dit ook even in gedachten..... mocht je de reparatie te duur vinden.... :wink: :wink:

http://www.cameranu.nl/artikel/1020/Nikon_SB-600.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw is ie dus best betaalbaar...

Groetjes Eelco :)
Ook een mooie grap nu moet je voor een Flash Bounce Nikon SB-600 nog exsta betalen ook ,bij mij zat het er een paar jaar terug gewoon bij.

Set bestaande uit:
Nikon SB-600
Flash Bounce Nikon SB-600
Hama Delta Snellader + 4x AA batterijen (2700 mAh)
Prijs: €220,95

henryleusink

Bericht door henryleusink » do dec 25 2008 11:38 pm

terpie schreef:En misschien zijn er meer mensen hier geinteresseerd in zo'n reserve lampie :idea:
Da's mooi hij is nu al opgestuurd,

Maar toch bedankt

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”