op zoek naar de ideale cameratas
Re: op zoek naar de ideale cameratas
Ik mis in alle berichten nog 1 ding: tassen die niet boven de toegestane maten gaan om mee het vliegtuig in te nemen.
Heb zelf een Lowepro Trekker AW, past NET.
Willem.
De Lowepro - CompuTrekker AW voldoet ook.wblink schreef:Ik mis in alle berichten nog 1 ding: tassen die niet boven de toegestane maten gaan om mee het vliegtuig in te nemen.
Zoals ik al zei is dat mijn handbagagetas op reis.
http://www.bcdtravel.nl/aw/home/nl-site ... andbagage/
Laatst gewijzigd door yoyo op zo dec 28 2008 2:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vond dit altijd een ideale cameratas, maar later niet meer. Het gewicht zat te veel op één schouder.

- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben onlangs heel leuk aan een Tamrac Expedition 8x gekomen (opruiming bij Mediamarkt voor een erg gunstige prijs). Een erg forse tas, maar hij zit me als gegoten. Ik heb er eigenlijk nog niet mee rond gelopen, maar ik denk dat het super wordt.
Ik denk echter dat ik hem toch veelal als basisstation ga gebruiken bij het overladen naar mijn andere tassen. Ik zie me er bijvoorbeeld niet in de bergen mee lopen, want dan beperk ik de uitrusting toch liever aanzienlijk. Maar het blijft een fantastisch ding. Ik zal binnenkort eens een paar fotootjes nemen...
Ik denk echter dat ik hem toch veelal als basisstation ga gebruiken bij het overladen naar mijn andere tassen. Ik zie me er bijvoorbeeld niet in de bergen mee lopen, want dan beperk ik de uitrusting toch liever aanzienlijk. Maar het blijft een fantastisch ding. Ik zal binnenkort eens een paar fotootjes nemen...
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je spullen kun je beter buiten de tas bewaren.Patrick schreef: Ik denk echter dat ik hem toch veelal als basisstation ga gebruiken bij het overladen naar mijn andere tassen. Ik zie me er bijvoorbeeld niet in de bergen mee lopen, want dan beperk ik de uitrusting toch liever aanzienlijk. Maar het blijft een fantastisch ding. Ik zal binnenkort eens een paar fotootjes nemen...
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
En ik pikte een Lowepro DryZone 100 op... Volledig waterdicht, ik rij nog wel eens motor en als ik onderweg door regen overvallen wordt, dan zijn mijn camera spullen tenminste netjes droog... Misschien dat de 100 wat aan de kleine kant is, ja, maar op de motor heb ik toch liever een wat kleinere rugzak dan een hele Computrekker...
AW bij Computrekker staat voor "All weather".Audion schreef:En ik pikte een Lowepro DryZone 100 op... Volledig waterdicht, ik rij nog wel eens motor en als ik onderweg door regen overvallen wordt, dan zijn mijn camera spullen tenminste netjes droog... Misschien dat de 100 wat aan de kleine kant is, ja, maar op de motor heb ik toch liever een wat kleinere rugzak dan een hele Computrekker...
Er zit onderaan de rugzak een hoes verborgen die je eenvoudig over de gehele rugzak kunt trekken. Ideaal en absoluut waterdicht. Ik heb dergelijke hoezen eerder gebruikt in zodiacs ed: werkt perfect.
Willem.
Hmz los in de kast?
chip54 schreef:Je spullen kun je beter buiten de tas bewaren.
Absoluut met Cees eens,
Foto spullen kun je beter buiten een tas bewaren bij geen gebruik.
- Mike-Nikon
- Forumlid
- Contacteer:
Inderdaad is het beter om je spullen los te laten liggen.mikemix schreef:Absoluut met Cees eens,
Tas is er voor het vervoer en eenmaal thuis mogen ze weer los rondlopen....
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik blijf het bizar vinden dat dit soort figuren lensdoppen blijkbaar niet nodig vinden.AvanEijk schreef:Kwam dit filmpje tegen: http://www.youtube.com/watch?v=Osp3b4YwqPI

Hoe dan ook: je zal mij nooit lenzen zo tegen elkaar zien leggen zonder doppen erop!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Riemke: Ik mis het merk Kata nog in je overzicht?
Kata staat er nu wel bij in.
Snadaa: Wat mij altijd opvalt is dat fabrikanten bij de presentatie van hun tassen nooit gevulde tassen laten zien. Het via internet uitzoeken welke tas geschikt is, is daardoor bijna onmogelijk.
Bij statieven heb je hetzelfde. Gitzo heeft wel een rekenmodule, en die zou ik weer afraden. Want je moet een tas en een statief in de winkel kunnen zien en proberen. Je moet van te voren een lijstje hebben wat voor jouw van belang is: Kun je er op staan bij vliegshows; Antistatisch; Waterdicht, Gemakkelijk bereikbaar; De aanschafprijs; et cetera. Gelukkig zijn er nog winkels die tassen verkopen. Anders krijg je straks hetzelfde met alle fotowinkels ook is gebeurd. In mijn dorp zijn 2 fotowinkels verdwenen, in het naburige dorp ook. Bij het stadhuis is de enige nog overgebleven fotowinkel.
Nermal: Maar de kwalificatie aan het eind over welke merken goed, redelijk en slecht zijn kan ik me niet zo in vinden.
Ik heb dit aangepast. In eerste opzet heb ik antistatisch als goed beoordeeld en tassen die dat niet waren kregen een mindere beoordeling. Heb nu een andere indeling.
wblink: Ik mis in alle berichten nog 1 ding: tassen die niet boven de toegestane maten gaan om mee het vliegtuig in te nemen.
Is nu mee genomen.
De tekst aan het begin wordt weer aangepast.
Kata staat er nu wel bij in.
Snadaa: Wat mij altijd opvalt is dat fabrikanten bij de presentatie van hun tassen nooit gevulde tassen laten zien. Het via internet uitzoeken welke tas geschikt is, is daardoor bijna onmogelijk.
Bij statieven heb je hetzelfde. Gitzo heeft wel een rekenmodule, en die zou ik weer afraden. Want je moet een tas en een statief in de winkel kunnen zien en proberen. Je moet van te voren een lijstje hebben wat voor jouw van belang is: Kun je er op staan bij vliegshows; Antistatisch; Waterdicht, Gemakkelijk bereikbaar; De aanschafprijs; et cetera. Gelukkig zijn er nog winkels die tassen verkopen. Anders krijg je straks hetzelfde met alle fotowinkels ook is gebeurd. In mijn dorp zijn 2 fotowinkels verdwenen, in het naburige dorp ook. Bij het stadhuis is de enige nog overgebleven fotowinkel.
Nermal: Maar de kwalificatie aan het eind over welke merken goed, redelijk en slecht zijn kan ik me niet zo in vinden.
Ik heb dit aangepast. In eerste opzet heb ik antistatisch als goed beoordeeld en tassen die dat niet waren kregen een mindere beoordeling. Heb nu een andere indeling.
wblink: Ik mis in alle berichten nog 1 ding: tassen die niet boven de toegestane maten gaan om mee het vliegtuig in te nemen.
Is nu mee genomen.
De tekst aan het begin wordt weer aangepast.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Patrick was me voor, geen enkele lensdop???
Hoe vervoeren jullie ze? het kost inderdaad een seconde extra maar ik vind het toch wel zo veilig.
Groet, Hans
http://www.heemskerkonline.nl
http://www.heemskerkonline.nl
- hans1956
- Regiocoördinator
Met lensdop erop!!!!kibo schreef:Patrick was me voor, geen enkele lensdop???
Hoe vervoeren jullie ze? het kost inderdaad een seconde extra maar ik vind het toch wel zo veilig.