stukje oudste station van nederland

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Myriad

Re: stuje oudste station van nederland

Bericht door Myriad » zo jan 04 2009 9:24 am

Kan me helemaal vinden in het commentaar van mus.
Riemke schreef:Fotograferen op stations is verboden werd me verteld. Dat heeft te maken met terrorismedreiging.
Oh, en ik had begrepen dat het nog een erfenis was uit de 2e wereldoorlog ... :?

fremitus

Bericht door fremitus » ma jan 05 2009 7:53 pm

Twee weken terug zag ik op perron van station Bijlmer Arena een pro foto's nemen van een dame.
Met telelens en op 2-3 meter afstand :?: Op mijn vraag waarom hij portretfoto's per sé daar nam,
vertelde hij dat hij dat deed omdat de dame de NS Directeur Reizigers is.
Goede reden, lijkt me. :wink:

Badmuts

Bericht door Badmuts » di jan 06 2009 2:54 am

Pancarans schreef:Mooie foto Licaga, in het commentaar van de steunbalk kan ik me wel vinden.
De NS zal van goede huize moeten komen willen ze mij verbieden te fotograferen. Althans verbieden kunnen ze het, maar luisteren zal ik niet doen.
De bevoegdheden van NS personeel reiken niet verder dan het controleren van plaatsbewijzen en schrijven van bonnen daarvoor.

Jammer voor je ..... maar helaas.
De bevoegdheid gaat veel verder dan jij denkt.
Als jij op het station echt zo stoer doet als hier op dit forum, dan zou je best wel eens een groot probleem kunnen krijgen.
Maar .... ik weet zelf helemaal niets van een verbod op het fotograferen (stations, treinen etc.)

Laten ze nou maar zorgen dat de treinen op tijd rijden, zijn ze al druk genoeg mee denk ik zo..............

Dit heeft niets te maken met het Nikonforum, maar dit is je eigen (gefrusteerde ?) mening.

Irwan

Dennis71

Bericht door Dennis71 » di jan 06 2009 5:01 am

Badmuts schreef: Jammer voor je ..... maar helaas.
Als jij op het station echt zo stoer doet als hier op dit forum, dan zou je best wel eens een groot probleem kunnen krijgen.
Maar .... ik weet zelf helemaal niets van een verbod op het fotograferen (stations, treinen etc.)
Vertel....

Badmuts

Bericht door Badmuts » di jan 06 2009 5:21 am

Dennis71 schreef:
Badmuts schreef: Jammer voor je ..... maar helaas.
Vertel....

Een aantal NS'ers (Hoofdconducteur en medewerkers Service & Veilgheid) zijn BOA bevoegd.
Dit houd dus in dat zij je mogen staande houden (?) en ook een mini Proces Verbaal mogen opmaken.
*(Zelf heb ik géén BOA, dus ik weet niet of het staandehouden of aanhouden is)
De medewerkers Service & Veiligheid hebben zelfs geweldsbevoegdheid !
Iedere actieve NS medewerker in de buitendienst is toezichthouder, daar zijn ook enkele wettelijke bepalingen aan verbonden.
Het niet opvolgen van "opdrachten" kan dus wel zeker consequentie's met zich mee brengen.

Vr.gr. Badmuts

mikemix

Bericht door mikemix » di jan 06 2009 8:22 am

Dan is het nog steeds niet verboden om voor privé doeleinden foto's te schieten en is er
dus geen aanleiding je om staande te houden.

Snap de opmerking van Pancarans dus wel, zou ook heel raar opkijken op grond van hierboven
als ik op de vingers word getikt, temeer dit wordt onderstreept in de eigen NS gedragscodes.
Het geeft dus aan dat bepaald personeel de regels niet kent, vind ik dus veel kwalijker,
want dan voel ik mij geïntimideerd.

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: stukje oudste station van nederland

Bericht door Mike-Nikon » wo jan 07 2009 8:18 pm

De discussie of men wel of niet mag fotograferen op een NS station is in dit draadje niet van belang.
Discussie gaat HIERverder.

Laten we ons bezig houden met het beoordelen en bespreken van de foto aub.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”