Nikkor Fish-eye objectief.
Heb zelf een 10,5 fishey specifiek aangeschaft voor onderwater fotografie (nog ff 3 weken wachten op m'nonderwaterhuis
). Heb nog gekeken naar een Sigma 15mm maar dat geeft toch niet het juiste effect doordat deze niet voor de kleine sensor in mijn D70s gemaakt is.
Voor groothoek onderwater is dit echt DE lens maar bovenwater is het hoofdzakelijk voor creatieve uitbarstingen en architectuur waar hij naar mijn mening het best tot zijn recht komt.
Heb er nog geen denderende foto's mee geschoten maar dat zou wel moeten gaan gebeuren zodra ik hem onderwater kan gaan gebruiken.
Groetjes
Paul

Voor groothoek onderwater is dit echt DE lens maar bovenwater is het hoofdzakelijk voor creatieve uitbarstingen en architectuur waar hij naar mijn mening het best tot zijn recht komt.
Heb er nog geen denderende foto's mee geschoten maar dat zou wel moeten gaan gebeuren zodra ik hem onderwater kan gaan gebruiken.
Groetjes
Paul
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
fishey onder water
Als ik het onderwaterhuis op Paul's avatar bekijk zou ik zeggen dat het wel moet lukken.
Heeft de vorm van de frontlens van een fishey.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Groetjes George
Heeft de vorm van de frontlens van een fishey.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Klopt, dat is gelijk ook het prijzige nadeel van dit soort fotografie. Je hebt een zogenaamde port voor elk soort lens. Voor groothoek gebruik je een dome-port zoals op mijn avatar. De lens heeft dan een 180 graden zicht rondom. Als mijn speeltje binnen is dan heb ik ports voor mijn 10,5 FE en de 60mm Micro. Nu nog de mooie plaatjes eruit toveren ... kan bijna niet wachten 
Groetjes
Paul

Groetjes
Paul
Kan niet meer zonder fisheye
De 10,5 nikon fisheye is bijna mijn standaard lens, zie www.flickr.com/photos/wagelaar , vooral bij het fotograferen van mijn hondjes, met NX corrigeer ik wel eens, maar meestal vergroot ik iets uit om de randen kwijt te zijn.