Nikkor Fish-eye objectief.

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » zo feb 11 2007 9:53 am

Jippie...als Nikon straks een Digitale Full Frame uitbrengt....is 16mm Fish-Eye weer echt 180graden.... :D
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

pabusk

Bericht door pabusk » ma feb 12 2007 9:19 am

Heb zelf een 10,5 fishey specifiek aangeschaft voor onderwater fotografie (nog ff 3 weken wachten op m'nonderwaterhuis :-) ). Heb nog gekeken naar een Sigma 15mm maar dat geeft toch niet het juiste effect doordat deze niet voor de kleine sensor in mijn D70s gemaakt is.

Voor groothoek onderwater is dit echt DE lens maar bovenwater is het hoofdzakelijk voor creatieve uitbarstingen en architectuur waar hij naar mijn mening het best tot zijn recht komt.

Heb er nog geen denderende foto's mee geschoten maar dat zou wel moeten gaan gebeuren zodra ik hem onderwater kan gaan gebruiken.

Groetjes
Paul

dragon2

Bericht door dragon2 » ma feb 12 2007 9:27 am

Een onderwaterhuis voor die 10.5? Gaat dat werken met die beeldhoek? Zelfs als je m tegen het glas aanzet dan heb je nog de randjes in beeld denk ik (toch in het onderwaterhuis wat ik voor video gebruik). Of is daar wel rekening mee gehouden?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

fishey onder water

Bericht door George Fennes » ma feb 12 2007 9:36 am

Als ik het onderwaterhuis op Paul's avatar bekijk zou ik zeggen dat het wel moet lukken.

Heeft de vorm van de frontlens van een fishey.

Ik heb er alle vertrouwen in.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

pabusk

Bericht door pabusk » ma feb 12 2007 12:07 pm

Klopt, dat is gelijk ook het prijzige nadeel van dit soort fotografie. Je hebt een zogenaamde port voor elk soort lens. Voor groothoek gebruik je een dome-port zoals op mijn avatar. De lens heeft dan een 180 graden zicht rondom. Als mijn speeltje binnen is dan heb ik ports voor mijn 10,5 FE en de 60mm Micro. Nu nog de mooie plaatjes eruit toveren ... kan bijna niet wachten ;-)

Groetjes
Paul

Gert Wagelaar

Kan niet meer zonder fisheye

Bericht door Gert Wagelaar » ma feb 19 2007 7:25 pm

De 10,5 nikon fisheye is bijna mijn standaard lens, zie www.flickr.com/photos/wagelaar , vooral bij het fotograferen van mijn hondjes, met NX corrigeer ik wel eens, maar meestal vergroot ik iets uit om de randen kwijt te zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”