Jouw ervaring & aanschaftip voor CF-kaarten voor D200?

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: 16GB

Bericht door hans1956 » di feb 20 2007 10:34 pm

George Fennes schreef:Dat is nog eens service Hans,

Op m'n wenken bediend, het is echt vreselijk goedkoop.

Ze hebben zelfs 16GB kaarten, maar kunnen die ook in een D70s?

Groetjes George :D
George,

Ja we moeten elkaar ook helpen met de koopjes zo links en rechts, toch?:lol:

De D70s gaat volgens de site van Sandisk tot 8G. De D200 gaat verder.
http://www.sandisk.com/Compatibility/De ... -D70s.aspx

Groeten Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

ML

Bericht door ML » di feb 20 2007 10:56 pm

Heb bij aanschaf d200 een sandisk extr III 2 Gig genomen. Was ondertussen ook tevreden over transcend in mijn pda (miniSD) en heb pas een Transcend (120x, 2 Gig) extra aangeschaft voor in de d200. Over beide kaartjes erg tevreden. Als de prijzen zo erg zakken misschien nog eens een 4 Gig erbij?
Weet wel dat de snelheid in de kamera niet zoveel uitmaakt, maar voor in de cardreader op de pc vind ik het wel fijn een iets snellere kaart te hebben.
De transcend trouwens via www.geheugen.com
was toen goedkoopste, maar zal eerst weer even via tweakers.net/pricewatch surfen.
Ik formatteer de kaartjes altijd in de kamera (nadat de foto's op de pc zijn gezet natuurlijk) Tijdens lange trips en vakantie heb ik een 80 Gig epson P4000 mee.

paulk

Bericht door paulk » wo feb 21 2007 12:10 am

Ik zou dan even hier kijken

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... =6007-8197

Binnen de digitale fotografiegemeenschap op het internet is zijn site en met name zijn testen van CF/SD kaarten al jaren een maatstaf op dit gebied

Persoonlijk gebruik ik Extreme III kaarten aangezien de snelheid naast het schrijven in de camera ook een niet te onderschatten rol bij het downloaden speelt

Overigens zou ik wel grote, maar niet super grote kaarten kopen

Stomweg omdat als je een super grote kaart hebt en er iets met de kaart fout gaat je heel veel, mogelijke alle bij die gebeurtenis gemaakte foto's kwijt bent, en met meerdere grote kaarten dat risico gespreid is

FotoTuur
Forumlid
Forumlid

Bericht door FotoTuur » wo feb 21 2007 12:44 pm

zo, zo wat een enthousiaste reacties. meteen een hot topic

Mooi dat de prijzen nét gaan dalen. Heb ik nu ook eens een keer voordeel met even wachten met aanschaffen. 8)
Allen erg bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik met alle genoemde afwegingen wel een keuze kan maken!

Jongens, dat wordt klikken !

FotoTuur
Nikon D750, Nikkor 24-70mm f2.8G ED, Nikkor 70-200mm f2.8G ED VRII, Nikkor 20mm f2.8, Nikkor 50mm f1.8G, Nikkor 35-70mm f2.8, "C-merk" Powershot S120, iPhone 11Pro met App "Camera+ 2"

FotoTuur
Forumlid
Forumlid

Bericht door FotoTuur » wo feb 21 2007 12:59 pm

Paul,
ik heb je info 'ns even bekeken.
jouw tip met deze link
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_ ... =6007-8197
is geweldig!

dit forum is zó efficiënt!

gegroet!

FotoTuur
Nikon D750, Nikkor 24-70mm f2.8G ED, Nikkor 70-200mm f2.8G ED VRII, Nikkor 20mm f2.8, Nikkor 50mm f1.8G, Nikkor 35-70mm f2.8, "C-merk" Powershot S120, iPhone 11Pro met App "Camera+ 2"

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » wo feb 21 2007 4:28 pm

Zo te zien ben ik de enige met een grotere kaart. Heb een Sandisk Extreme III 8Gb in mijn D200 zitten. Daar passen 480 foto's ongecomprimeerd RAW op of duizenden kleine JPEGs. Snelheid is prima. Heb met bursts nog nooit gehad dat de buffer volliep. Overzetten naar de PC van een volle kaart duurt met USB 2.0 wel even, maar dat vind ik niet zo erg. Als de prijzen zo gaan dalen wordt een tweede, zelfde kaartje nog wel interessant. Gewoon voor het geval de eerste vol is. Met name bij meerdaagse trips gebeurt dat nog wel, als schiet ik die vaker in JPEG en dan kun je vrijwel onbeperkt je gang gaan.

Extreme IV is niet aan mijn D200 besteed. Dat kan de camera niet snel genoeg aanleveren. Daarnaast ben ik met de huidige snelheid meer dan tevreden.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

hans1956
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door hans1956 » wo feb 21 2007 10:05 pm

MvBoetzelaer schreef: Extreme IV is niet aan mijn D200 besteed. Dat kan de camera niet snel genoeg aanleveren. Daarnaast ben ik met de huidige snelheid meer dan tevreden.

Groeten,
Marnix
Ben ik het zondermeer mee eens.

Gr. Hans
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Zuinig met je centjes

Bericht door George Fennes » do feb 22 2007 7:35 am

Hans1956 schreef:

Code: Selecteer alles

MvBoetzelaer schreef: 

Extreme IV is niet aan mijn D200 besteed. Dat kan de camera niet snel genoeg aanleveren. Daarnaast ben ik met de huidige snelheid meer dan tevreden. 

Groeten, 
Marnix 

Ben ik het zondermeer mee eens. 

Gr. Hans
De kaarten zijn veel sneller dan de camera, het enige voordeel van een nog snellere kaart is het uitlezen en/of schrijven naar je computer.

De Extreme III is ruim voldoende, dus waarom extra geld uitgeven wat niet nodig is en waarvan je de mogelijkheden toch niet gebruikt.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » vr feb 23 2007 8:09 pm

In mijn D2x gebruik ik altijd de prima 4 Gb Sandisk Extreme III kaarten. Grote opslagcapaciteit (ik werk altijd in RAW), snel en zeer betrouwbaar. Gelet op de zeer lage prijzen van dit moment (< € 70,- voor 4 Gb), is het zeer aantrekkelijk om een aantal van deze kaarten in bezit te hebben. In mijn geval kom ik prima uit (ook voor langere vakanties en airshows) met 4 à 5 van dergelijke kaarten. Bovendien heb ik dan ook geen portable harddisk nodig. Ik koop mijn spullen altijd bij Foto KB.
Jur

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”