Welke printer?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Welke printer?

Bericht door George Fennes » do jan 08 2009 10:41 am

Ik heb sinds kort een alles kunner, de Epson Stylus Photo PX800FW.
Volgens Letsgo digital zijn de printjes die hieruit komen mooier dan van de afdrukcentrale.
Helaas heb ik dat nog niet getest :oops:
Maar je kan met dit ding faxen, copieren, scannen en ook nog foto's afdrukken.
Hij heeft 6 losse tankjes en dat is wel prettig, want zo'n alles in één cartridge gebruik je niet altijd alle inkt tegelijk op.
En navullen zelf is ook een hoop gerotzooi.
Heb ik gehad met een HP.
Na een keer of vier navullen was de kop van de cartridge ook versleten en zag je duidelijk kwaliteit verlies.
Maar deze Epson is niet zo groot en heeft ook nog eens WIFI en werkt als netwerkprinter.
De 700 is exact hetzelfde maar heeft geen fax en is daardoor ook weer een paar tientjes goedkoper.
Ik heb hem bij Redcoon gekocht voor 324 euro.
Hij is nu bij andere zaken soms wel een paar tientjes goedkoper, maar die hadden hem toen niet op voorraad.
En ongeduldig als ik ben had ik hem gelijk nodig omdat mijn andere printer het begeven had.
Maar ik denk zeker dat deze printer een overweging waard is.
Succes met je keuze.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » do jan 08 2009 10:51 am

Ik heb onlangs een Canon Pixma IP4600 gekocht (nou, ja gekocht, hij zat bij mijn kerstpakket van mijn werk, dus eigenlijk heb ik hem gekregen) en heb daar na de kerst wat afdrukken mee gemaakt en ik ben zeer verrast door de prachtige resultaten. Printer kost geloof een goede 100 euro, en kan ook nog CD's printen. Leuke, en fraaie printer voor een nette prijs.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Duuuv
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Duuuv » za jan 10 2009 9:16 pm

Om een einde aan deze discussie te maken (kapen mag, maar ik heb een keus gemaakt) kan ik jullie melden dat ik weer vreemd ben gegaan.

Het is een C* (vieze naam) Pixma Pro 9000 geworden.

Ding was iets duurder dan ik vooraf in gedachten had maar de prijs was te overzien. Daarnaast heb ik de overtuiging dat ik er compromisloos iets goeds mee aangeschaft heb.
De eerste indruk is in ieder geval overdonderend. En dat terwijl ik op relatief goedkoop fotopapier van de Hema print. (volgende discussie voelen jullie natuurlijk al aankomen: Welk papier? )

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » za jan 10 2009 9:24 pm

Ik ben uitermate tevreden over de kwaliteit van mijn HP Photosmart 8400, die ik voor €75 van Marktplaats gekocht heb.
Overigens druk ik eigenlijk weinig zelf af, ik stuur mijn foto's meestal naar Profotonet.
Fotopapier gebruik ik van 123inkt.nl
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

the collector

Bericht door the collector » zo jan 18 2009 11:51 am

Ik wil de discussie weer even op pakken. Ik zit te twijfelen tussen een Canon pixma pro 9500, epson stylus photo r2880 en HP photosmart B9180.
Op deze website http://www.photo-i.co.uk/Reviews/ komt de Epson als beste uit de verf alleen gebruik hij erg veel inkt.
Heeft iemand ervaring met een van deze printers of er afdrukken van gezien ?

Ik wil namelijk een goede printer hebben omdat ik de laatste paar dat ik mijn foto's liet afdrukken bij een fotograaf/afdrukcentrale ik niet tevreden was met de kwaliteit.

mikemix

Bericht door mikemix » zo jan 18 2009 11:55 am

Euh...waarom zou je NEF's printen?

the collector

Bericht door the collector » zo jan 18 2009 12:16 pm

mikemix schreef:Euh...waarom zou je NEF's printen?
:?: Ik ben niet van plan om nef's af te drukken. Ik fotografeer wel in RAW maar bewerk ze dan in CS4.

j.a foto

Bericht door j.a foto » di jan 20 2009 5:04 pm

hoi allemaal ik heb sinds zaterdag de epson r2880
ik heb nog niet zoveel geprint maar die printjes die ik gedaan heb zijn echt super
helder,scherp en heel mooi van kleur
ik had een foto bij profotonet laten afdrukken heel goed was die maar hun prints zijn wat geler
en sommige kleuren zijn niet zo mooi als op mijn scherm vooral felle kleuren en rood is een probleem
de print van de epson is minder geel en wel die mooie felle kleuren
de print is bijna zoals op mijn gecalibreerd beeldscherm
ik gebruik ilford smooth pearl en smooth glossy erg mooi papier
jully snappen het al denk ik ben heeeeeeeeeeeel blij en tevreden met deze aankoop
eind deze week ga ik a3 printen, papier is besteld

the collector

Bericht door the collector » vr jan 23 2009 5:17 pm

zodra je een a3 hebt afgedrukt kun je hier dan het resultaat melden.
En hoe zit het met het inkt gebruik.
Heb je al met het probleem van het verwisselen van patronen voor zwart wit afdrukken te maken gehad

j.a foto

Bericht door j.a foto » vr jan 23 2009 7:32 pm

hoi
na een week de r 2880 in bezit te hebben nog steeds dik tevreden
van de week aan het uit probeeren geweest en sta telkens te kijken hoe mooi het resultaat is.
10-15 print ie super
a4 print ie super
en ook a3 is gewoon super.
wel ben ik er achter gekomen dat je de rendering intent op absoluut colorimetrisch moet zetten bij mij geeft deze instelling heb beste rezultaat
daarom komen mijn prints voor zo,n 90% overeen met mijn gecalibreerd scherm dat volgens de kenners die ik ken heel veel is.
maar welke inst je wilt gebruiken kun je vrij gemakelijk via sooftprooving zien en natuurlijk even printen om het resultaat te be kijken
de inkt wissel heb ik nog niet gedaan want ik gebruik ilford smooth paerl of smooth glossy en geen matte papieren
ook voor z-w op de boven genoemde papieren hoef ik niet te wisselen
heb mij laten vertellen en gelezen dat de mat zwarte cartridege alleen hoeft te wisselen bij canvas,mat papier
de inkt gaat niet snel en niet langzaam op gewoon normaal denk ik maar vindt ik niet zo belangrijk als je de prints ziet ben je verkocht tenminste ik wel
op de glans van het papier van profotonet na zijn de kleuren ,scherpte enz vergelijkbaar met felle kleuren zelfs beter vindt ik
een echte aanrader deze printer

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”