Mooi Kroontje, maar nu graag weer ontopic.Kroontje schreef: Hier kan ik mee leven met deze opmerking.
Groet Kroontje
Wat vind jij van dit objectief, mocht het uitkomen?
Mooi Kroontje, maar nu graag weer ontopic.Kroontje schreef: Hier kan ik mee leven met deze opmerking.
Groet Kroontje
Ik denk het ook met de reden dat Nikon mogelijk een 2-sporen beleid zal inzetten; DX t/m D90-klasse met bijbehorende niet te dure objectieven en FX vanaf D300-klasse met bijbehorendeyoyo schreef:De AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G komt nog...
Ik denk niet dat ze met een FX-model er daar dan zoveel meer van zullen verkopen, integendeel. Een nieuwe 35mm lens die kwalitatief moet aansluiten bij andere FX-model lenzen in de hedendaagse kwaliteit zal voor menig gebruiker te duur zijn als je die slechts benut voor een DX-camera. Groter en zwaarder bovendien dan nodig voor juist dat kleinere DX-formaat.a90 schreef:Ik zou het onbegrijpelijk vinden als NIkon met dit objectief in DX formaat uit zou komen......
.....Ik zou het verkooptechnisch dus niet begrijpen tenzij er nog iets soortgelijks voor FX aankomt. Ze kunnen er eenvoudigweg veel meer van verkopen als ze hem als FX uitbrengen, dan kan iedere Nikon camera eigenaar er eentje halen.
Die snap ik niet helemaal, alle objectieven zijn toch voor bijna alle hedendaagse camera's. En het geeft tevens ook aan dat Nikon DX niet dood heeft verklaard zoals de meesten denken.a90 schreef: maar ze maken dit objectief dan maar voor een gedeelte van de Nikon camera eigenaren en niet voor allemaal.
Een DX objectief werkt niet op een FX toestel, andersom wel.The-Boss schreef:Die snap ik niet helemaal, alle objectieven zijn toch voor bijna alle hedendaagse camera's. En het geeft tevens ook aan dat Nikon DX niet dood heeft verklaard zoals de meesten denken.a90 schreef: maar ze maken dit objectief dan maar voor een gedeelte van de Nikon camera eigenaren en niet voor allemaal.
Ik geloof het zo net niet...yoyo schreef:
AF-S VR Nikkor 85mm f/1.4G IF
Er is net een 50/1.4 uitgekomen, op zich is het niet vreemd dat er nu een dx lens met dezelfde beeldhoek komt. Dat ie dx en 1.8 is, zal zijn om hem betaalbaarder te houden, niet gek omdat de dx gebruikers toch aan de onderkant van de markt zitten.mikemix schreef:Een DX objectief werkt niet op een FX toestel, andersom wel.
Als je dan als Nikon een nieuw objectief zou uitbrengen dan lijkt me de 2de optie ook iets logischer.
Maar ja, wat heet logisch tegenwoordig.
De kans bestaat dat hij geen VR heeft idd. Het is een objectief gemaakt voor de studio, maar omdat hij ook veel als reportageobjectief wordt gebruikt en toch al relatief duur is, kan ik me de VR wel voorstellen. Dan gaan ze naar VR toe bij al hun teleobjectieven.mikemix schreef:Ik geloof het zo net niet...yoyo schreef:
AF-S VR Nikkor 85mm f/1.4G IF
Ja, gehandicapt.Roelof schreef:
En natuurlijk werkt een dx lens wel op een fx toestel
De D700 is FX.Roelof schreef: Er is net een 50/1.4 uitgekomen, op zich is het niet vreemd dat er nu een dx lens met dezelfde beeldhoek komt.
Dat ie dx en 1.8 is, zal zijn om hem betaalbaarder te houden, niet gek omdat de dx gebruikers toch aan de onderkant van de markt zitten.