Kodachrome 25, onverwacht goed

Discussies over fotografie met de Nikon F-series en compact camera's
wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Kodachrome 25, onverwacht goed

Bericht door wim » vr feb 13 2009 10:38 am

Ja misschien heeft het iets met leeftijd te maken. Ik kan kicken op de nieuwe gadgets, maar met hetzelfde plezier mijn 32 jaar oude FM vastpakken. Ik hen 2x een reis in Oosteuropa gemaakt om armoede te fotograferen, mijn analoge productie was aanmerkelijk mooier dan mijn digitale. Maar een F100 mag je ook niet vergelijken met een D70s. En nog steeds is er concurrentie tussen mijn analoge sets en digitale. Ik vind dit een gafe vergelijking en mooi gedaan. Moet vast een lekker gevoel zijn, deze 2 cams aan je schouder.
En mooi resultaat.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » vr feb 13 2009 10:44 am

mikemix schreef:Ik heb de D3 versie iets aangepast naar de Kodachrome als a90 dit goed vindt....
Ja natuurlijk, het was me gisterenavond niet zo opgevallen maar de vergelijking is erg goed zo.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr feb 13 2009 10:56 am

Ik heb door mijn opmerking wellicht het draadje een andere kant op geduwd. Ik hoop dat de TS dat niet erg vindt...

Wat ik al dacht komt wel uit de antwoorden; voor analoog kiezen heeft meer iets te maken met gevoel dan met technische kwaliteit.

Ik heb overigens wel vroeger analoog gefotografeerd. Heb hele series foto's gezien die niet echt lekker waren omdat het rolletje of niet helemaal lekker was, of de ontwikkelaar heeft lopen knoeien, heb unieke beelden gemist omdat m'n fotorolletje niet goed in de camera zat, enz. Ik mis het niet. :egeek:

Ondertussen is het wel een gezellig draadje geworden zonder het bekende welles-nietes wat dit soort draadjes vaak kenmerkt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

wim
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door wim » vr feb 13 2009 11:15 am

Het is voor mij geen welles nietes hoor Patrick. Ik heb daar nooit zo'n behoefte aan (ook niet in de 35mmDX), ik ben heel tevreden met wat ik heb. Maar ik zie in dit draadje oud en nieuw mooi samen gaan met mooie resultaten. Dat heeft de TS toch maar mooi gedaan. :D

mikemix

Bericht door mikemix » vr feb 13 2009 11:26 am

---

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”