Israël - Tel Aviv & Jaffa
- bert
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Israël - Tal Aviv & Jaffa
Arthur,
het is een hele mooie serie.
Gr Bert
het is een hele mooie serie.
Gr Bert
D4 en wat andere leuke stukjes glas
- jafje
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Hoi,
Schitterende foto's... Wanneer komt de rest?
Groetjes, Fleur
Schitterende foto's... Wanneer komt de rest?
Groetjes, Fleur
- Maud
- Forumlid
- Contacteer:
Ale,
Nummer 3, 9, 13 en 14 spreken me zeer aan. De andere zijn ook erg fraai maar hier keek ik extra lang naar..
Gr.
Maud
Nummer 3, 9, 13 en 14 spreken me zeer aan. De andere zijn ook erg fraai maar hier keek ik extra lang naar..
Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Als je wederom voor "werkzaamheden" hier naartoe vertrekt, neem onderstaand eens mee!!
Ben benieuwd naar je volgende serie. Leuke serie.
Geeft een mooij beeld van Tal Aviv en Jaffa. lijkt me een schitterend land om fotografisch "los" te gaan.
Groet'n
Lawrence
Ben benieuwd naar je volgende serie. Leuke serie.
Geeft een mooij beeld van Tal Aviv en Jaffa. lijkt me een schitterend land om fotografisch "los" te gaan.
Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Re: Israël - Tel Aviv & Jaffa
Doet me goed mensen om zo al deze leuke reacties te lezen. Bedankt !!!!
De overige twee series zijn ook gepost:
Israël - Jeruzalem, de religie
Israël - Jeruzalem, de oude stad
Enjoy,
ALE
De overige twee series zijn ook gepost:
Israël - Jeruzalem, de religie
Israël - Jeruzalem, de oude stad
Enjoy,
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op zo feb 15 2009 11:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Ale,
In de eerste plaats mijn complimenten voor je foto's. Ik vind ze echt mooi van kleur, compositie en sfeer.
Mar toch een paar opmerkingen op je inleiding.
1917 was het jaar van de Balfour Declaration waarin de Britse regering toezeggingen deed voor een joods nationaal tehuis in het toenmalige Palestina.Na WO2 waren de overlevenden niet welkom in Palstina door de engelsen. Het beroemde boek Exodus van Leon Uris(en film) verhaalt daarvan.
George
In de eerste plaats mijn complimenten voor je foto's. Ik vind ze echt mooi van kleur, compositie en sfeer.
Mar toch een paar opmerkingen op je inleiding.
De staat Israel omvat niet de Westbank en de Gazastrook.Bevolking; 7 miljoen mensen (helft in de West Bank en de Gaza strook)
Hier suggereer je dat er geen kolonisten in de Westbank zijn. Een van de grootste problemen daar.In de Palestijnse gebieden is dit 95% Moslim en 5 % Christen
Het zionisme is ontstaan in de 19e eeuw als reactie op het katholieke(rooms en grieks) antisemitisme en heeft gestalte gekregen door Theodor Herzl nav zijn boek Der Judenstaat.Zionisme: Ontstaan in 1917, alle Joden mochten terugkeren naar hun Heilige Land, Israël.
1917 was het jaar van de Balfour Declaration waarin de Britse regering toezeggingen deed voor een joods nationaal tehuis in het toenmalige Palestina.Na WO2 waren de overlevenden niet welkom in Palstina door de engelsen. Het beroemde boek Exodus van Leon Uris(en film) verhaalt daarvan.
Veel van die ultraorthodoxe joden weigeren in het leger tegaan maar hebben wel een stempelbepalend invloed op de politiek in Israel.De Westbank en de Gazastrook zijn Palestijns grondgebied. Hier wonen Palestijnen, maar ook Joodse settlers. Dit zijn vooral ultraorthodoxe (extreem religieuze) Joden en Russen, zij wonen hier omdat ze geloven dat ook dit behoort dat het heilige land, Israël en willen hier voor vechten, letterlijk en figuurlijk
George
Mooie indruk Arthur! De laatste 2 zijn zeer fraai geworden 

-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Mooie serie Arthur,
Ik ben vaak nieuwsgierig naar wat meer achtergrondinformatie over de betreffende foto.
Groetjes George
Ik ben vaak nieuwsgierig naar wat meer achtergrondinformatie over de betreffende foto.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- gjkoster
- Forumlid
- Contacteer:
Erg mooi. Bij sommige beelden blijf je lang hangen... boeiend.
Germen!
D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl
D500+grip | D300+grip | Nikkon AF-S 80-400 | Nikkon 70-200 VR | TAMRON 17-50 | SIGMA 105 MACRO| SB-910 | SB-600 | SB-910 | TC 1.4 | TT RetroSpective 30
http://www.gk-fotografie.nl
Mooie omgeving, en een mooie uitkijk had je !
heerlijke foto,s !
heerlijke foto,s !
NAS Buikpijn
Wat prachtig om te zien deze reportage van het beloofde land!
Dit staat nog op nummer 1 van mijn verlanglijst
Foto 9 spreekt mij het meest aan
Dit staat nog op nummer 1 van mijn verlanglijst
Foto 9 spreekt mij het meest aan