Nikon 17-35 2.8
Yvette ik ben ik het bezit van drie AF-S objectieven van Nikon voor mijn D3.Yvette Verwer schreef:Bedankt voor de MP tip.
Wat de vertaling betreft, toch niet echt slecht voor FX dus.
Te weten de 17-35mm, de 28-70mm en de 80-200mm f/2.8. En ik ben zeer tevreden met de resultaten die ik met deze objectieven bereik. Inruilen van deze objectieven voor de nieuwste uitvoeringen zie ik dan ook totaal niet zitten. Dat extra geld wat hier voor nodig is vind ik gewoon zonde van het geld.
En al mogen die nieuwe objectieven dan iets beter presteren, maar aan mij zijn ze niet besteed.
Laatst gewijzigd door GdP op do sep 25 2008 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nikon 17-35 2.8
Het valt mij op dat je de AF-S 17-35m f/2.8D steeds minder lijkt te zien bij verkopers.
Zo stond hij bijvoorbeeld bij Foka op de lijst. Eerst op voorraad aanwezig, daarna "in bestelling bij leverancier", en nu vind je hem niet meer in de lijst.
Maar er zijn ook genoeg handelaren waar je hem in het geheel niet kan vinden. Bij Kamera Express kan ik hem niet vinden, en bij Camera Tools kun je het ook wel vergeten. Ruim een maand geleden heb ik er eens naar gezocht op internet, maar er waren er meer waar ik hem niet kon vinden dan wel. Degenen waar ik hem wel kon vinden heb ik toen in een lijstje gezet.
Ik begon me een beetje af te vragen of dit objectief er langzaam aan uit raakt, uit het asortiment van Nikon, en dat hij praktisch gezien vervangen wordt door de AF-S 14-24mm f/2.8G. Maar volgens Ken Rockwell zou dat een grote misvatting zijn.
Ik stelde deze vraag eens aan een verkoper, maar die zei dat het gewoon een populair objectief was waar regelmatig naar gevraagd wordt, en dat er helemaal geen sprake van is dat hij eruit gaat.
Zo stond hij bijvoorbeeld bij Foka op de lijst. Eerst op voorraad aanwezig, daarna "in bestelling bij leverancier", en nu vind je hem niet meer in de lijst.
Maar er zijn ook genoeg handelaren waar je hem in het geheel niet kan vinden. Bij Kamera Express kan ik hem niet vinden, en bij Camera Tools kun je het ook wel vergeten. Ruim een maand geleden heb ik er eens naar gezocht op internet, maar er waren er meer waar ik hem niet kon vinden dan wel. Degenen waar ik hem wel kon vinden heb ik toen in een lijstje gezet.
Ik begon me een beetje af te vragen of dit objectief er langzaam aan uit raakt, uit het asortiment van Nikon, en dat hij praktisch gezien vervangen wordt door de AF-S 14-24mm f/2.8G. Maar volgens Ken Rockwell zou dat een grote misvatting zijn.
Ik stelde deze vraag eens aan een verkoper, maar die zei dat het gewoon een populair objectief was waar regelmatig naar gevraagd wordt, en dat er helemaal geen sprake van is dat hij eruit gaat.
Remco H schreef:Het valt mij op dat je de AF-S 17-35m f/2.8D steeds minder lijkt te zien bij verkopers.
Hij moet wel een upgrade ondergaan, want op de D3 doet hij een stuk minder bij volle opening dan op mijn Nikon F6. Het beeld is dan erg soft. Na twee stappen diafragmeren is er niets meer aan de hand.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Remco,
Bij Nikon staat dit optiek al bijna een jaar niet meer in de prijslijsten.
Dat kan ik begrijpen, de 14-24 ziet Nikon graag als vervanger/opvolger.
Desondanks zou ik liever een 17-35 kopen (oa vanwege compatibiliteit)
Groeten, Gijs
Bij Nikon staat dit optiek al bijna een jaar niet meer in de prijslijsten.
Dat kan ik begrijpen, de 14-24 ziet Nikon graag als vervanger/opvolger.
Desondanks zou ik liever een 17-35 kopen (oa vanwege compatibiliteit)
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Toen de eerste geruchten van een FF Nikon kwamen heb ik de 17-35 al op de kop getikt. Klaarblijkelijk een goede zet geweest
Er is inderdaad nu bijna niet tweedehands aan te komen.

Er is inderdaad nu bijna niet tweedehands aan te komen.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
De mijne heb ik afgelopen weekend ook veilig gesteld.
Bij de handelaar waar ik hem kocht hadden ze er nog precies één exemplaar van, dus dat heeft net zo moeten zijn. Het was de enige handelaar in het lijstje die hem voor net onder de 1300 euro te koop had. De anderen waren ruim 300 euro duurder, toen ik mijn lijstje opstelde. Maar inmiddels heb ik gezien dat er twee handelaren zijn die hem ook nog voor die prijs op hun website hebben staan, al kan ik daar niet zien of hij dan ook op voorraad is. Maar dat maakt mij niet meer uit, de mijne is binnen!
(Als de dieven er nou ook maar met hun tengels vanaf blijven!
)
En die AF-S 14-24mm f/2.8G... ach, dat kan nog wel even wachten. Die komt denk ik nog wel een keertje. Die blijft voorlopig toch nog wel in de handel.
Als ik in het groothoekbereik bezig ben, en ik maak een foto met 20 mm, en de volgende op 28 mm hoef ik lekker mijn objectief niet te wisselen!
Bij de handelaar waar ik hem kocht hadden ze er nog precies één exemplaar van, dus dat heeft net zo moeten zijn. Het was de enige handelaar in het lijstje die hem voor net onder de 1300 euro te koop had. De anderen waren ruim 300 euro duurder, toen ik mijn lijstje opstelde. Maar inmiddels heb ik gezien dat er twee handelaren zijn die hem ook nog voor die prijs op hun website hebben staan, al kan ik daar niet zien of hij dan ook op voorraad is. Maar dat maakt mij niet meer uit, de mijne is binnen!

(Als de dieven er nou ook maar met hun tengels vanaf blijven!

En die AF-S 14-24mm f/2.8G... ach, dat kan nog wel even wachten. Die komt denk ik nog wel een keertje. Die blijft voorlopig toch nog wel in de handel.
Als ik in het groothoekbereik bezig ben, en ik maak een foto met 20 mm, en de volgende op 28 mm hoef ik lekker mijn objectief niet te wisselen!

Daar dacht ik begin dit jaar dat de Nikon AF-S 17-35mm f/2.8D binnenkort niet meer leverbaar zou zijn,
maar dat is blijkbaar toch anders. Zo is 'ie bij Kamera Express en Foto Konijnenberg weer keurig op voorraad. Vooral bij KE had ik dat eigenlijk niet verwacht, aangezien ik hem daar een paar maanden geleden niet meer tegenkwam.
Maar goed, dat is nou bepaald geen ernstige vergissing. Er zijn ernstigere zaken om je in te vergissen.

Maar goed, dat is nou bepaald geen ernstige vergissing. Er zijn ernstigere zaken om je in te vergissen.

Remco H schreef:Daar dacht ik begin dit jaar dat de Nikon AF-S 17-35mm f/2.8D binnenkort niet meer leverbaar zou zijn,maar dat is blijkbaar toch anders. Zo is 'ie bij Kamera Express en Foto Konijnenberg weer keurig op voorraad. Vooral bij KE had ik dat eigenlijk niet verwacht, aangezien ik hem daar een paar maanden geleden niet meer tegenkwam.