Gitzo + Really Right Stuff + Wimberley
Re: Gitzo + Really Right Stuff + Wimberley
Hallo Jim, ik sluit me volledig bij aan bij het advies van Michael.
Schaf een BH-55 aan i.p.v. een BH-40 - 23 kg belastbaarheid i.p.v. 8 kg en dat voor vijf tientjes meer.
Sterker nog - hier zou ik niet eens verder over nadenken.
Het advies voor welk statief is wat meer aan persoonlijke smaak en voorkeur onderhevig maar feit is wel dat je een statief koopt voor een heel lange periode en persoonlijk heb ik alleen maar ervaring met Gitzo en daarom mijn advies om je keuze te beperken tot een model uit de serie Systematic 3, 4 of 5.
Je hebt al een voorkeur uitgesproken voor een balhoofd en accessoires van RRS of Kirk en bij deze keuze hoort ook een kwalitatief hoogwaardig statief.
Veel succes met het maken van de juiste keuze en vragen staat vrij - graag zelfs!
Schaf een BH-55 aan i.p.v. een BH-40 - 23 kg belastbaarheid i.p.v. 8 kg en dat voor vijf tientjes meer.
Sterker nog - hier zou ik niet eens verder over nadenken.
Het advies voor welk statief is wat meer aan persoonlijke smaak en voorkeur onderhevig maar feit is wel dat je een statief koopt voor een heel lange periode en persoonlijk heb ik alleen maar ervaring met Gitzo en daarom mijn advies om je keuze te beperken tot een model uit de serie Systematic 3, 4 of 5.
Je hebt al een voorkeur uitgesproken voor een balhoofd en accessoires van RRS of Kirk en bij deze keuze hoort ook een kwalitatief hoogwaardig statief.
Veel succes met het maken van de juiste keuze en vragen staat vrij - graag zelfs!
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Jim,
Net zoals Michael al zegt, zou ik ook voor de BH-55 gaan ipv de BH-40, het prijsverschil is verwaarloosbaar en je kunt doorgroeien.
Zelf heb ik geen ervaring met de LR-clamp waar je voor kiest, ik ken alleen maar de vergelijkbare clamps met hendel van Arca Swiss en ik stap over op clamps met een draaiknop. Bij RRS zeggen ze dat de Pro II steviger is dan de LR II en zelf vind ik een draaiknop comfortabeler werken.
Net zoals Michael al zegt, zou ik ook voor de BH-55 gaan ipv de BH-40, het prijsverschil is verwaarloosbaar en je kunt doorgroeien.
Zelf heb ik geen ervaring met de LR-clamp waar je voor kiest, ik ken alleen maar de vergelijkbare clamps met hendel van Arca Swiss en ik stap over op clamps met een draaiknop. Bij RRS zeggen ze dat de Pro II steviger is dan de LR II en zelf vind ik een draaiknop comfortabeler werken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Ik moet het Gitzo-syteem en naamgeving van de statieven nog eenbeetje door gaan krijgen.
Als ik voor de RRS BH-55 kiest ipv de BH-40 dan heb ik een 'groter' statief nodig, welk model is het meest geschikt?
Harrie, jij hebt de GT3530S bijvoorbeeld, hoe is de keuze tot stand gekomen?
Hij staat overigens niet meer op verkooplijst van KE en ik zie ook wel een GT3531 voorbij komen.
Nog suggesties aan eventueel andere geschikte modellen of verkoopadressen waar de systematic series 'voordeliger' te koop zijn?
Ik weet dat ik het budget iets verder moet opvoeren.......
Als ik voor de RRS BH-55 kiest ipv de BH-40 dan heb ik een 'groter' statief nodig, welk model is het meest geschikt?
Harrie, jij hebt de GT3530S bijvoorbeeld, hoe is de keuze tot stand gekomen?
Hij staat overigens niet meer op verkooplijst van KE en ik zie ook wel een GT3531 voorbij komen.
Nog suggesties aan eventueel andere geschikte modellen of verkoopadressen waar de systematic series 'voordeliger' te koop zijn?
Ik weet dat ik het budget iets verder moet opvoeren.......
Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Yoyo heeft je de beste link om een Gitzo statief uit te zoeken al gegeven: http://configurator.gitzo.com:20080/git ... fault.htmlNikon-Jim schreef:Als ik voor de RRS BH-55 kiest ipv de BH-40 dan heb ik een 'groter' statief nodig, welk model is het meest geschikt?
Daar kun je aangeven wat het gewicht van camera en lens maximaal wordt, brandpuntsafstand van de lens en andere trivialiteiten als maximum gewicht van het statief (je moet er mee lopen), de lengte (je wilt er graag recht achter staan) en meer van dat soort dingen.
Al met al is een statief echt een persoonlijke keuze.
Zo zal een klein kereltje met drie sherpa's minder aan lengte hechten en ook minder aan het gewicht van de hele handel.
Een boom van een vent die alles zelf moet dragen, zal daarentegen meer aan lengte hechten en de schurft aan gewicht hebben, dat levert heel andere keuzes. Net zoals mee in het vliegtuig of niet.
Ik hoop dat ik het weer wat moeilijker, ik bedoel wat duidelijker heb gemaakt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Hier nog een plaatje met alles compleet. Van onder naar boven
Gitzo GT3540LSV
Gitzo GS5121LVL
Really Right Stuff BH 55
Really Right Stuff B2 LR II
Really Right Stuff 192 FAS Package

Eerste ervaringen zijn erg goed. Zit er nu al over na te denken om voor het andere statief ook een Leveler te kopen. Dat is echt heel handig !!
Pano's ben ik aan het oefenen. Gaat goed maar meot nog een hoop leren merk ik
Gitzo GT3540LSV
Gitzo GS5121LVL
Really Right Stuff BH 55
Really Right Stuff B2 LR II
Really Right Stuff 192 FAS Package

Eerste ervaringen zijn erg goed. Zit er nu al over na te denken om voor het andere statief ook een Leveler te kopen. Dat is echt heel handig !!
Pano's ben ik aan het oefenen. Gaat goed maar meot nog een hoop leren merk ik
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Mijn excuses dat ik er even tussendoor fiets, maar wat heb je daar eigelijk op je flitsschoentje zitten?Harrie Gerrits schreef:
Indien er specifieke vragen en / of opmerkingen zijn dan verneem ik dit graag via dit draadje - communiceren via PB's is wat mij betreft ook geen enkel probleem.
---
Laatst gewijzigd door mikemix op do apr 16 2009 1:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo HarrieHarrie Gerrits schreef:
De combinatie BH-55 LR + AK-100 + SK-100 is zonder probleem geschikt voor Nikon's super tele-objectieven zoals de AF-S VR 600 mm / 4.0.
Op de AF-S VR 200-400 mm / 4.0 (zie bovenstaande foto) is een laag profiel "lens replacement foot" van Wimberley gemonteerd - dit om het objectief perfect uit te lijnen met het "hart" van het balhoofd.
Bedoel je met 'een laag profiel lens replacement foot van Wimberley' dit onderdeel?
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... plate.html
Ik heb even het een en ander nagespeurd (wil later toch ook de 200-400)
Ik zie bij Konijnenberg geen L-plate van RRS voor een D700 met battery grip..?
@ mikemix
Haha ja ik ben er inmiddels achter, een GPS gadget
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wel degelijk dat er een RSS L bracket is voor de D700 met battery pack. Het is de BMBD10-LB
Dit is de link
En zo ziet hij er uit.

Dit is de link
En zo ziet hij er uit.

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
@ A90
Dat klopt maar bij Konijnenberg staat hij er niet tussen... of ik kijk er overheen?
http://www.koopdigitaal.nl/productlist/ ... stuff.html
Dat klopt maar bij Konijnenberg staat hij er niet tussen... of ik kijk er overheen?
Ze hebben niet altijd alles op hun site staan.Ome Jan schreef:@ A90
Had ik laatst ook met een replacement foot voor de 300/2.8VR, maar die hadden ze wel als code in hun systeem staan.
Gewoon een mailtje sturen dat je dat type wil bestellen of even bellen.
Uiteindelijk hebben ze van RRS ook niet alles op voorraad en gaat het gewoon met een volgende bestelling mee. Houdt dan wel rekening met een wachttijd van 3 tot 4 weken. Ze verzamelen volgens mij eerst een aantal orders ivm verzendkosten.
Als je direct in de US besteld gaat het denk ik sneller.