Polafilter op een FM2
Polafilter op een FM2
Beste Nikonians,
Is er iemand die mij kan vertellen of je op een FM2 een circular polafilter kunt gebruiken. Dat schijnt af te hangen van het feit of er een halfdoorlatende spiegel in de camera zit. Ik weet dat niet.
Tootles.
Is er iemand die mij kan vertellen of je op een FM2 een circular polafilter kunt gebruiken. Dat schijnt af te hangen van het feit of er een halfdoorlatende spiegel in de camera zit. Ik weet dat niet.
Tootles.
Ik heb die FM2 pas een maand, daarvoor 25 jaar een EM gehad en daar kon een circular polafilter op. Tussen de spiegels van beide camera's zie ik geen verschil, dus ga ik het met mijn circular filter toch proberen.Malo1961 schreef:Alle mechanische camera's kunnen het af met een linear Pol.filter.
Alle AF Nikons hebben een circ.Pol.filter nodig.
Mvrgr,
Martin
Dank voor je reactie,
Tootles.
Re: Polafilter op een FM2
Ik schroef mijn polarisatiefilter altijd op de lens, niet op de camera...tootles schreef:Beste Nikonians,

Gebruik gewoon de polarfilter die je ook in combinatie met je EM gebruikte. De camera merkt er niets van. Lichtmeting geschiedt immers door de lens.
Dank voor het grapje en voor de tip. Het wachten is nu op mooie stapelwolken.vanson schreef:Ik schroef mijn polarisatiefilter altijd op de lens, niet op de camera...tootles schreef:Beste Nikonians,
![]()
Gebruik gewoon de polarfilter die je ook in combinatie met je EM gebruikte. De camera merkt er niets van. Lichtmeting geschiedt immers door de lens.
Voor die stapelwolken heb ik onlangs speciaal een 20mm/f4 Ai Nikkor aangeschaft...oranje of rood filter ervoor...400 asa TMax film...je zult me niet snel blijer zien...tootles schreef: Dank voor het grapje en voor de tip. Het wachten is nu op mooie stapelwolken.

- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Op het Objectief hè Objectief!Ik schroef mijn polarisatiefilter altijd op de lens, niet op de camera...

M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
Polafilter
Mijn FM2 + objectief + circular polafilter leveren prachtig opnamen, dus met dit polafilter OP HET OBJECTIEF, komt het best goed.
Bedankt voor jullie reacties.
Flip.
Bedankt voor jullie reacties.
Flip.