Deze foto gemaakt vanaf de veerstoep(branbants?) van het fietspontje van Demen naar Batanburg met zicht op Batenburg. Eerst vond ik het een geslaagde opname. Bij langer kijken niet meer zo. De voorgrond te dominant. Anders gekaderd zodat de voorgrond minder werd. Ook niet naar mijn zin. Naar lang kijken en piekeren zag ik fout. In mijn hoofd zat het boek van Anton Coolen Dorp aan de Rivier. Nu speelt dit boek wel in Lith maar een impressie wilde ik maken. De fout zit er nu in dat ik de boom die rechts in het water staat te spiegelen wel mooi vond, maar dat daardoor het dorp maar half op de foto staat. Er staat dus gewoon teveel op voor het beoogde onderwerp en schiet zijn doel voorbij.

Daarna nog wat foto's gemaakt waarvan hierbij een die door zijn eenvoud in mijn ogen een betere weergave geeft van de kou en het eenzame land.

Langs de Maas staan bomen die de loop van de rivier aangeven. Het zijn bakens voor de schipper. Dit zijn meestal populieren en die kunnen ziek worden en worden dan verwijderd.

Om de vraag te beantwoorden is de eerste dus niet goed in mijn ogen.
Heel benieuwd wie het hiermee eens dan wel oneens is.
Veel met het kijken en nieuwsgierig naar het commentaar,
Arie Tamboer