Bedankt voor alle leuke reacties!
Het is inderdaad steeds weer genieten van wat er met die sensor mogelijk is. Elke keer verbaas ik me over het resultaat. Wat ik ook wel leuk vind is dat er soms ook andere mensen bij staan met een fotocamera die al tegen je zeggen dat het geen zin heeft omdat je ze er toch niet goed op krijgt in het donker. Dan laat je ze de foto's zien achter op het schermpje en vragen ze zich af hoe dat kan.
Hockeykeepers moeten inderdaad goed ingepakt zijn. Z'on hockeybal is een massief stuk plastic en doet heel erg zeer als je het tegen je aan krijgt. Af en toe moest ik met mijn fototoestel ook dekking zoeken zo hard kwamen de ballen op je af. Het is altijd een leuk gezicht hoe ze met al die bescherming op hun licham nog bewegen kunnen. Hier trainen ze ook wel op maar het blijft er grappig uit zien.
(1) Dit ging trouwens aan de onderuithaalactie van zijn teammaatje vooraf. Ze moeten dan alledrie op de grond liggen en zo snel mogelijk in de benen komen om de bal te halen.
(2) En dit was het gevolg nadat ze Gideon te pakken had gekregen. (hoopje met keepers)
(3) Een op een instructie. Wat zo leuk is aan deze training is dat de groepjes van de keepertraing klein zijn waardoor dit soort instructie mogelijk is.
(4) De hoge ballen zijn het moeilijkst om te stoppen. De trainers houden zich echt minimaal in en maken ze het behoorlijk moeilijk.
Het viel me trouwens wel op dat de belichting met deze hoge ISO's ontzettend nauw luistert. Verder heb ik op de een of andere manier het gevoel dat de witbalans van de D700 anders (minder nauwkeurig) is dan de witbalans van mijn D300 die ik hiervoor had. Met z'on voorzetfilter (mat en wit) is het wel simpel te corrigeren maar af en toe is de automatische witbalans juist zo gemakkelijk.