1

2

ben benieuwd naar het commentaar ,groetjes gijs
Het is natuurlijk niet zo dat het histogram altijd helemaal gevuld MOET zijn... Dit is gewoon een donkere foto (het is tenslotte avond), dus het is helemaal niet zo vreemd dat je een stuk "mist" in je histogram!iJoost schreef:Ik mis de rechterkant van het histogram. Een derde helemaal leeg. Als je alleen daar iets aan doet, dan ziet ie er al meteen heel anders uit.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is helemaal niet moeilijk om het hele histogram te gebruiken en de foto toch donker te laten. In hoeverre het histogram gevuld is heeft te maken met het maximale contrast in de foto en veel minder met hoe donker de foto is. En hoewel je gelijk hebt dat het histogram natuurlijk niet gevuld hoeft te zijn. Niets hoeft per slot van rekening, denk ik dat het moeilijk is een voorbeeld te vinden waarbij de foto er niet beter van wordt als je dat wel doet. En daarna de belichting weer in het gareel brengt, etc. Hier had ik alleen even die eerste stap gedaan. Dat was misschien achteraf niet zo handig...Patrick schreef:Het is natuurlijk niet zo dat het histogram altijd helemaal gevuld MOET zijn... Dit is gewoon een donkere foto (het is tenslotte avond), dus het is helemaal niet zo vreemd dat je een stuk "mist" in je histogram!
Das al stukken beter dan die vreemde cropjes. Het oranje ziet er vreemd uit maar aan de andere kant heeft het ook wel iets en het komt overeen met de kleur van het torentje.gijsbert27 schreef:hoi allemaal,van mij mag je ijoost ik kan er alleen maar van leren ,maar vertel dan straks ook even hoe je een en ander doet ,ben nog niet zo een kei met dat photoshop ,groetjes gijs
ps dit is de orginele foto,dat oranje op de voorgrond is van de lantaarnpalen daar ,en ik vond dat niks