Etalagepoppen op 6x6

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Etalagepoppen op 6x6

Bericht door Frederix » vr mar 13 2009 12:17 am

Toen ik mijn fotowerk van Gruppo Corso uit Breukelen liet zien was mijn werkgroep van Fotoclub Bilthoven zo enthousiast, dat ik nog een fotoshoot heb georganiseerd. De foto's zijn met mijn Rolleicord Vb op Kodak Portra 160 NC rolfilm geschoten. Het negatiefformaat is 6 x 6 cm.

Fotograferen met een Rolleicord is bijna onthaast-fotografie, het werkt ook erg veel anders dan mijn Nikon F100.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Afbeelding
Foto 9

Afbeelding
Foto 10

Afbeelding
Foto 11

Afbeelding
Foto 12

Afbeelding
Foto 13 (later toegevoegd)
Laatst gewijzigd door Frederix op zo mar 15 2009 11:29 am, 4 keer totaal gewijzigd.

yoyo

Re: Etalagepoppen op 6x6

Bericht door yoyo » vr mar 13 2009 12:26 am

Foto 9 :!:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 13 2009 2:12 am

yoyo schreef:Foto 9 :!:
Eens! Als ik er een zou moeten kiezen is het die. Kan je daar met die poppen schuiven en hoofdjes draaien en zo? Want het effect kan nog sterker zijn als je alle koppen zou draaien...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Frederix

Bericht door Frederix » vr mar 13 2009 6:21 am

Patrick schreef:
yoyo schreef:Foto 9 :!:
Eens! Als ik er een zou moeten kiezen is het die. Kan je daar met die poppen schuiven en hoofdjes draaien en zo? Want het effect kan nog sterker zijn als je alle koppen zou draaien...
Dat ben ik het met jullie eens. Je mag in principe niet aan de poppen komen. De mensen van Gruppo Corso zijn wel erg behulpzaam, ze zetten poppen weg, verschuiven ze of ze halen bepaalde poppen op als je dat vraagt. Maar dit zijn er best veel en moeilijk bereikbaar. Dat heb ik niet gevraagd.

Robin

Bericht door Robin » vr mar 13 2009 7:40 pm

Mooie serie Frederix !!! 8)

Ben wel erg benieuwd wat voor soort pop je op nummer 7 hebt gefotografeerd :P

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » vr mar 13 2009 8:52 pm

Zier er goed uit Fred! Foto 9 is hier inderdaad ook favoriet. Ik zou alleen de twee oranje prijsstickers weghalen.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar foto 7 :lol: Moet toch wel een ernstige overtreding zijn geweest. Foei Fred! :lol:
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Frederix

Bericht door Frederix » vr mar 13 2009 9:11 pm

Riemke schreef:Zier er goed uit Fred! Foto 9 is hier inderdaad ook favoriet. Ik zou alleen de twee oranje prijsstickers weghalen.
Ik ben ook wel heel benieuwd naar foto 7 :lol: Moet toch wel een ernstige overtreding zijn geweest. Foei Fred! :lol:
Hoi Riemke,

Tsjonge, wat kinderachtig van Photobucket. Dat alleen maar voor een etalagepop . . . :shock:

Mag je zelf lekker bekijken of het echt zo "schokkend " is, ik heb nu een link naar mijn Flickr-account gemaakt. Ik hoop dat Flickr niet zo kinderachtig is. :mrgreen: :lol: :mryellow:
Laatst gewijzigd door Frederix op vr mar 13 2009 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » vr mar 13 2009 9:15 pm

Je weet er weer een hele fraaie serie van te maken Fred, foto 3 is mijn favoriet.

Frederix

Bericht door Frederix » zo mar 15 2009 10:42 am

Riemke schreef:Zier er goed uit Fred! Foto 9 is hier inderdaad ook favoriet. Ik zou alleen de twee oranje prijsstickers weghalen.
Hoi Riemke,

Ik heb van foto 9 de oranje prijsstickers weggehaald. Die waren inderdaad erg storend. Bedankt voor de tip.

Ik heb nog één foto (nr 13) toegevoegd, deze was ik vergeten te uploaden.
Laatst gewijzigd door Frederix op zo mar 15 2009 11:30 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arabia » zo mar 15 2009 11:03 am

Hallo Frederix,

Ik vind je serie's in 6x6 formaat altijd een inspiratie om te kijken.
Lekkere serie om te kijken. 6x6 dwingt je weer anders te kijken qua compositie dan met het standaard 3:2-formaat.
Vandaar onthaastfotografie.... mooi scrabblewoord!

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”