urban locaties en consequenties

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » vr sep 19 2008 3:11 pm

joepert schreef: ....Mijn tip zou zijn dat je gewoon uitlegt wat je komt doen en belooft weg te zullen gaan als ze dat vragen. Dat zou doorgaans voldoende moeten zijn.
Helemaal mee eens,
een l*lsmoesje maakt je onderhandelingspositie niet bepaald sterker...
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

rene de wit

Re: urban locaties en consequenties

Bericht door rene de wit » do okt 09 2008 7:42 am

ik ben jl zondag vroeg bij het ziekenhuis in bloemendaal gaan kijken

het ligt aan een hele drukke weg en is heel goed omheind

ik zag geen kans om er ongezien binnen te komen maar ben heel benieuwd hoe het er van binnen uit ziet

keep me posted

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do okt 09 2008 7:53 am

Op het Corus terrein zijn wel een aantal plekken te vinden. Ik rijd er elke dag langs en doorheen en zie dan de mooiste lokaties. En bezie het tellkens weer met een gedachte van "had ik nou maar mijn geliefde camera bij me". Maar meestal kom ik er om te werken en dan is foto's nemen geen optie.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » zo okt 12 2008 2:25 pm

De plaats Doel in Belgie, schijnt ook een goede urbex locatie te zijn. Ik ga er waarschijnlijk volgende week heen met een maat van me.

Marceld
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marceld » zo okt 12 2008 4:03 pm

AlwinSitton schreef:De plaats Doel in Belgie, schijnt ook een goede urbex locatie te zijn. Ik ga er waarschijnlijk volgende week heen met een maat van me.
Daar is al het nodige over besproken hier oop het forum...
Hoop voor je dat je nog wat leuks kan fotograferen, want de bewoners aldaar zijn niet meer zo blij met fotografen omdat die de laatste tijd met hordes tegelijk het dorp binnen vallen.
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » wo okt 15 2008 8:17 pm

Weet iemand een goeie website voor Belgie. Ik zoek mij rot, maar kan niets vinden. Het enige wat ik heb kunnen vinden is Doel, maar negen van de tien panden zitten potdicht.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » wo okt 15 2008 10:09 pm

Ik ga regelmatig naar locaties die verlaten zijn. Meestal met een paar andere foto-figuren.
Ook wel eens bezoek gehad van politie die kwamen uitrukken met 2 busjes.
Even uitleggen wat je doet en meestal kan je weergaan (ook dit keer) :mryellow: .

"Doel" is leuk, maar erg "druk". Er zijn betere locaties.
Mochten mensen een keer mee willen, stuur dan een PB.

Marceld
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marceld » do okt 16 2008 8:53 am

AlwinSitton schreef:Weet iemand een goeie website voor Belgie. Ik zoek mij rot, maar kan niets vinden. Het enige wat ik heb kunnen vinden is Doel, maar negen van de tien panden zitten potdicht.
Kasteel Meesen
Kasteel Rochendaal

Kijk ook eens op http://www.urb-ex.com (veel Belgische locaties)
Nikon D750 • Nikon AF-S 14-24 2.8 • Nikon AF-S 24-70 2.8 • Nikon AF-D 50 1.8 • AF-S 85 1.8G • SB-800 • Gitzo GK2542 met GH3382QD

Urban exploring sinds 2008

Flickr[/size]

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do okt 16 2008 1:36 pm

Ook in België zie je steeds meer voorkomen dat Urban lokaties snel worden dicht getimmerd en voorzien van een soort van verboden toegang.

Hier in Zandvliet is dat bijv. met een leegstaande boerderij gebeurd dit valt dan ahw onder een gemeentelijke verordening volgens mij is dan wel vaak niet duidelijk meer wie de eigenaar is van het pand en kan de gemeente ingrijpen. Ik heb al wel gehoord dat wanneer je daar gepakt word je nogal eens een redelijk tot zwaar de sigaar kunt zijn.

Ik ben dus erg terughoudend in België bij gemeentelijk of politie vermeldingen op urban lokaties.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » do okt 16 2008 5:24 pm

Urban Exploration (UE) is nooit zonder gevaren, simpel....
De gebouwen zijn leeg, soms kort of lang verlaten dus de staat is (zeker) niet 100%.
Ook kun je bezoek krijgen van politie. Het is een deel van UE :ugeek:

Meestal gebeurt er niets, kun je foto's maken en als je niets vernielt is er meestal ook niets aan de hand.
Mijn eerdere bericht heeft wat reacties tot gevolg gehad van mensen die wel eens mee willen naar een locatie om daar foto's te maken.

Vind ik een prima idee.
Ik zou een site kunnen selecteren en wie mee wil kan mee, en indien mogelijk meerijden.
3 mensen hebben reeds intresse getoond. Tussen de PB's iemand die een leuke locatie op het oog had, kunnen we ook heengaan.

Ik ben ervoor in, en zal een polletje starten om te peilen wie nog meer wil.
En dan is het een kwestie van een datum prikken.

Sterkebak

Bericht door Sterkebak » zo dec 14 2008 11:06 pm

Hoi,

Sorry dat ik dit even een schopje geef maar ik vond sommige delen best onduidelijk (niet kloppen)

De meeste mooie urbex locaties liggen in België. Daar is nou ook de wet iets makkelijker dan in Nederland. Als je in België gepakt zou worden op een terrein kan alleen de eigenaar aangifte doen en dus een boete veroorzaken. Als je alleen op een terrein bevind en niks meeneemt danwel sloopt dan zit je best wel safe.

daarbij kan je in Nederland best wel met de politie praten en krijg je meestal een waarschuwing of een boete van 60 euro. Ik ben zelf ook wel eens gepakt en kan een aantal mensen die gepakt zijn maar ik ken niemand die een hogere boete heeft gehad dan 60 euro.

Maar een kleine opmerking. Ik geloof zelf dat als je toestemming hebt om een terrein te bestreden dat het geen urbex exploring meer is. Het geeft mijn zelf toch wel een kick als je een terrein opgekomen en afgekomen bent zonder dat je gepakt word. En dat maakt het soms ook extra leuk of spannend.

Met mooie Enka terrein is trouwens een gebied gekomen waar je beter niet kan komen. Er is savonds en in het weekend beveiliging. En ze zijn echt niet zo aardig meer, je bent eerder verzekerd van een boete.

rhertel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door rhertel » za mar 14 2009 8:14 pm

In de Waalhaven in Rotterdam-Zuid, op de hoek van de Anthony Fokkerweg en de Van Meelstraat staat een kantoorpand en een opslagloods of zoiets wat gesloopt wordt. Als het morgen een beetje goed weer is en ik heb genoeg lef dan zal ik er eens binnen gaan kijken. Er staan wel hekken omheen, maar ik geloof dat je wel binnen kunt komen.

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.87 ... 10943&z=17
D90 | MB-D80 | 18-105 VR | 70-300 VR | B&W ND110

Ronniej

Bericht door Ronniej » zo mar 15 2009 6:52 am

rhertel schreef:In de Waalhaven in Rotterdam-Zuid, op de hoek van de Anthony Fokkerweg en de Van Meelstraat staat een kantoorpand en een opslagloods of zoiets wat gesloopt wordt. Als het morgen een beetje goed weer is en ik heb genoeg lef dan zal ik er eens binnen gaan kijken. Er staan wel hekken omheen, maar ik geloof dat je wel binnen kunt komen.

http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.87 ... 10943&z=17
Deze plek ken ik, kom er elke dag langs :wink:
Zal vandaag eens een foto ervan maken!

Ronniej

Bericht door Ronniej » zo mar 15 2009 3:04 pm

Vanmiddag even langs gereden..
Zijn denk 2 ingangen de rest is dicht getimmerd..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo mar 15 2009 5:03 pm