Tips voor Java en Bali?

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Tips voor Java en Bali?

Bericht door Skippy » do mar 19 2009 2:24 pm

Hoi Marijke,

bedankt voor je reactie, leuk dat je ook die kant op gaat! Het lijkt mij een bijzondere belevenis, wordt voor mij
de eerste keer Azië, een werelddeel dat mij mateloos fascineert, veel meer dan bijv. Amerika en Afrika.

Welke spullen mee te nemen blijft altijd een persoonlijke zaak. 10+ kg zal het voor mij zeker niet worden, zijn mijn
knieën ook blij mee.

Hier een leuke link over fotografie Bali, voor de voorpret :D
http://www.andylim.com/gallery/Bali

Heel veel plezier alvast !

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mar 19 2009 2:26 pm

Mak schreef:Mocht je als je in Java bent tijd over hebben pak de boot naar het eiland Seram en doe ze daar de groeten van me :D
Het is een beetje :wink: uit de route Marcel maar ik ga mijn best doen :)

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 19 2009 7:22 pm

marijke-s schreef:ik zit er nog aan de denken om een grijs filter te kopen maar zal ik dat voor de 17-55 doen of voor de 70-200? Ik heb ook nog geen geschikte polo. oei oei gaat me weer geld kosten :lol:
Dat maakt toch niets uit; ze hebben beide een 77mm filtermaat. :huh: :huh: :huh:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JJG » do apr 02 2009 5:53 am

In Bogor ( weet ff niet meer of je daar nu heen gaat ) heb je de 'sloppenwijken'. Het klinkt een beetje vreemd, maar ik ben daar een paar jaar terug doorheen gelopen met een gids. De mensen daar vinden het fantastisch. En het mooie is, dat ze zo weinig hebben, maar die lach gaat er niet vanaf...

Zo'n 80 km onder Bandung heb je de Papandayan vulkaan ( google ) en er is ook een kratermeer ( azuurblauw ) Ook in de buurt van Bandung, weet even de naam niet meer ( Krecil oid ??? ) De treinreis van Bandung naar Yogja is ook mooi! Yogja zelf is ook erg leuk! Geen hoogbouw!! Meer een ( heel erg ) groot dorp.

Als het kan, ga dan ook naar de Gilli Islands, tussen Bali en Lombok ( vanaf Oost-Bali zo'n 4 uur varen ) Daar is geen verkeer!! Alleen paard en wagen als vervoer en mountainbikes om te huren. In 1,5 uur fiets je het eiland rond, maar o zo relaxed daar!!!

Indonesie is prachtig...

mikemix

Bericht door mikemix » do apr 02 2009 8:13 am

JJG schreef:In Bogor ( weet ff niet meer of je daar nu heen gaat ) heb je de 'sloppenwijken'. Het klinkt een beetje vreemd, maar ik ben daar een paar jaar terug doorheen gelopen met een gids. De mensen daar vinden het fantastisch. En het mooie is, dat ze zo weinig hebben, maar die lach gaat er niet vanaf...

Hou ook rekening met het feit dat een Aziaat blijft lachen ook als hij /zij zich schaamt. :idea:

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door JJG » zo apr 05 2009 9:40 pm

mikemix schreef:
JJG schreef:In Bogor ( weet ff niet meer of je daar nu heen gaat ) heb je de 'sloppenwijken'. Het klinkt een beetje vreemd, maar ik ben daar een paar jaar terug doorheen gelopen met een gids. De mensen daar vinden het fantastisch. En het mooie is, dat ze zo weinig hebben, maar die lach gaat er niet vanaf...

Hou ook rekening met het feit dat een Aziaat blijft lachen ook als hij /zij zich schaamt. :idea:

dat is idd ook weer waar ja...

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do mei 14 2009 12:54 pm

Zijn inmiddels in Ind. Geweldig gastvrije ontvangst door familie hier, iedereen wordt opgetrommeld groot feest. Alles wordt geregeld werkelijk niets aan toeval overgelaten. Jakarta ontzettend groot en druk, Bandung relatief rustig. Prachtige natuur, hele aardige mensen, een fantastisch land. Oh ja, veel makan=eten natuurlijk! De Lx-3 draait overuren, dslr in stad niet gebruikt, te groot en opvallend.

XtcFm
Forumlid
Forumlid

Bericht door XtcFm » vr mei 15 2009 9:48 am

Ben zeer benieuwd naar alle ervaringen daar Skippy,

Mijn reis, Java-Bali, staat voor 21 juli op het programma. (wat een luxe ;-))

Ik neem mijn D60 en 18-105 lens mee. Ben niet zo'n ervaren fotograaf (meer huis, tuin en keuken) maar denk dat ik hier best leuke plaatjes mee kan schieten.
Ik heb tevens een Circulair Polarisatiefilter aangeschaft. Dit ding heeft zich zelfs bij een lekker dagje op het water in Holland al bewezen.

Have fun daar en we lezen/zien vast wel hoe het geweest is.

Rick
Nikon D60 - Nikon NIKKOR 18-55mm F/3.5-5.6G VR DX en AF-S DX NIKKOR 18-105MM F/3.5-5.6G ED VR Objectief

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Matthieu » vr mei 15 2009 10:12 am

Hoi Skip.

Aangezien ik ook de laatste 10 jaar een twintig tal keren in Azie
ben geweest (mijn vrouw komt uit Bangkok) had ik ook wel eens
last van condensatie bij mijn filmapparatuur.

Bij hoge vochtigheid buiten en koude (airco) hotelkamers gebeurde het
me wel eens dat de condens-sensor in mijn apparatuur s'ochtens aangaf dat er niet gefilmt
kon worden ivm optredend condens)
Dan moest je veelal de camera een beetje laten aclimatiseren en was je enkele uren verder.

TIP :
Leg je foto / filmspullen niet 's avonds in je koudere hotelkamer maar bijvoorbeeld
op je balkon ( spreekt voor zich dat het wel een plek is waar anderen NIET kunnen komen )
Kun je tenminste de volgende ochtend direct weer aan t werk met je spullen !

Veel plezier met je reis man !!!
en ......Slamat Makan :)

foto welliswaar Thailand.....maar Indo doet er niet voor onder :)

Afbeelding
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”