Tweede 40+ film Agfacolor CN17 ontwikkeld
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Tweede 40+ film Agfacolor CN17 ontwikkeld
Haha, leuk dat je ook lid bent van die groep. Dat wist ik niet, ik zal je opzoeken 

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Ik noem mijzelf "Frederixcks". Frederix was al gebruik door iemand zijn account niet meer kan gebruiken omdat hij zijn wachtwoord niet meer weet. (Deze jongen dusa90 schreef:Haha, leuk dat je ook lid bent van die groep. Dat wist ik niet, ik zal je opzoeken

- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Vind beide serie's boeiend!
Vooral de laatsten zijn in mijn ogen schitterend.
Groet'n
Lawrence
Vooral de laatsten zijn in mijn ogen schitterend.
Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
Ik moet zeggen dat de eerste en derde foto leuk is met name door het effect. Fotografeer je ook weleens met toy camera's. Daar kun je ook hele leuke effecten mee krijgen.
Hoi The Collector,the collector schreef:Ik moet zeggen dat de eerste en derde foto leuk is met name door het effect. Fotografeer je ook weleens met toy camera's. Daar kun je ook hele leuke effecten mee krijgen.
Op mijn Flickr photostream (http://www.flickr.com/photos/30693410@N02/) staan foto's welke ik met diverse 6x6 camera's heb geschoten, zoals Agfa Click, Agfa Isola, Rolleicord en mijn pinholecamera. Met name de Agfa Click valt m.i. onder de categorie "toy-camera" De foto's staan overigens door elkaar heen.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Sorry hoor, ik snap al die lyrische reacties hier niet zo want vind dit aardig mislukt.
Het lijkt wel of ze een paar weken in de sloot gelegen hebben.
Zal wel een bak ellende over me heen krijgen nu maar leg me dan op zen minst uit waarom ik dit mooi zou moeten vinden anders dan om het feit dat Frederix dit plaatst en het dan mooi gevonden wordt.
Groeten, Gino
Zal wel een bak ellende over me heen krijgen nu maar leg me dan op zen minst uit waarom ik dit mooi zou moeten vinden anders dan om het feit dat Frederix dit plaatst en het dan mooi gevonden wordt.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Niks niet bak ellende hoor Gino, althans niet van mij. Je geeft eerlijk je mening dat je het niet mooi vind, net zoals anderen het wel mooi vinden. Ik vind het niet mooi omdat Frederix het plaatst maar omdat het een bepaald gevoel bij mij oproept; de afwijkende kleuren, de vervaagde vormen. Dat gevoel zegt mij; ik vind dit mooi. Dat is blijkbaar persoonsgebonden.Nikon Gino schreef:Sorry hoor, ik snap al die lyrische reacties hier niet zo want vind dit aardig mislukt.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Duidelijk Skip.
Groeten, Gino
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
Hoi Nikon Gino,Nikon Gino schreef:Sorry hoor, ik snap al die lyrische reacties hier niet zo want vind dit aardig mislukt.
Groeten, Gino
Om te beginnen moet je helemaal niets. Je mág het mooi vinden, maar je mag het evengoed helemaal niets vinden.
Feitelijk zijn de foto's echt helemaal mislukt, ik geef dat ook in mijn beginpost aan. Maar ik zit dan zo in elkaar dat ik de mislukte film (zwaar gesluierd, er staat nog wel iets op) toch na droging in mijn scanner stop. Ik zelf was verrast van het resultaat, het leek wel of de foto's een paar weken in de sloot hadden gelegen . . . .

Anderzijds vond ik de foto's wel iets hebben, met al die vreemde vlekken, stippen van schimmel, idiote kleuren. Om het resultaat te delen heb ik ze op het forum gezet, te meer omdat een klein groepje fotografen op dit forum wist dat ik deze films van Mikemix had gekregen. Wonderwel ben ik niet de enige die ze wel leuk vindt.
Het grappige is dat ik zojuist nog een Agfacolor CN17 rolfilm per post heb ontvangen. De verloopdatum is november 1973. Deze film zit alweer in mijn camera. Het inzetten ging nu probleemloos, geen vastplakkende tape meer. Film zat nu lichtdicht in een aluminium folietje verpakt. Ik ben erg nieuwsgierig naar het resultaat, ik zet dat wel weer op dit forum.
Een puritein op het andere forum waar ik kijk vindt de clack en consorten geen Toy camera. Maar goed ik ga niet zover als hem. Ik heb juist daar mijn eerste Holga platen in experimenteel geplaatst.Op mijn Flickr photostream (http://www.flickr.com/photos/30693410@N02/) staan foto's welke ik met diverse 6x6 camera's heb geschoten, zoals Agfa Click, Agfa Isola, Rolleicord en mijn pinholecamera. Met name de Agfa Click valt m.i. onder de categorie "toy-camera" De foto's staan overigens door elkaar heen.
Anders dan Gino val ik wel voor de imperfectie van verlopen films. Vandaar dat ik je werk blijf volgen.
groet