Een bolletje geitjes...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Inge

Een bolletje geitjes...

Bericht door Inge » do mar 26 2009 5:33 pm

Vandaag zijn we naar een geitjesboerderij geweest... hier onder het reslutaat van een regenachtige dag die door de geitjes toch zonnig werd!!
Ben erg benieuwd naar jullie reacties! :shock:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

En er waren ook nog andere dieren..

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

en op de valraap zag ik dit stukje natuurschoon...

9
Afbeelding

10
Afbeelding

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Een bolletje geitjes...

Bericht door George Fennes » do mar 26 2009 5:42 pm

Mooi gedaan Inge.
Inderdaad nu het voorjaar er weer aankomt is het leuk om dit soort beelden te zien.
Bij de kippen zie ik dat je rechtstreeks geflits hebt.
Misschien indirect flitsen en/of met een diffuser er op.
Dan ben je die slagschaduw kwijt (daarom heb ik zo'n hekel aan flitsen).

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

GdP

Bericht door GdP » do mar 26 2009 5:48 pm

Leuke serie Inge met een haan op 7. :)

Inge

Bericht door Inge » do mar 26 2009 6:24 pm

Huh?? Wat bedoel je daar mee? :huh:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 26 2009 6:40 pm

Er zitten een paar leuke platen bij, maar ook een aantal hele matige. Ik zou er een aantal weggelaten hebben...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door George Fennes » do mar 26 2009 6:51 pm

Inge schreef:Huh?? Wat bedoel je daar mee? :huh:
Over wiens reactie heb je het nu Inge :shock:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Inge

Bericht door Inge » do mar 26 2009 7:04 pm

Over die haan op 7!

En welke foto's had ik moeten weglaten? Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, daar leer ik van!

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 26 2009 11:17 pm

Inge schreef:En welke foto's had ik moeten weglaten? Ik vind het niet erg om kritiek te krijgen, daar leer ik van!
Ik zou zelf 6, 8, 9 en 10 niet geplaatst hebben; die vind ik niet erg sterk. 10 is overigens echt niet scherp, en niet interessant ook. 6 Is erg slecht geflitst.

Wat me over het geheel opvalt; alle foto's zijn vanaf een te hoog standpunt genomen. Vaker door de knietjes! :wink:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do mar 26 2009 11:48 pm

Patrick schreef: Ik zou zelf 6, 8, 9 en 10 niet geplaatst hebben; die vind ik niet erg sterk. 10 is overigens echt niet scherp, en niet interessant ook. 6 Is erg slecht geflitst.
8 niet?? :( WEL! Ik vind hem heel leuk. :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 27 2009 12:12 am

Eeuw schreef:
Patrick schreef: Ik zou zelf 6, 8, 9 en 10 niet geplaatst hebben; die vind ik niet erg sterk. 10 is overigens echt niet scherp, en niet interessant ook. 6 Is erg slecht geflitst.
Als "leuk" genoeg voor je is, dan moet je 'm natuurlijk gewoon plaatsen... :twisted:

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr mar 27 2009 12:39 am

Patrick schreef:
Eeuw schreef:
Als "leuk" genoeg voor je is, dan moet je 'm natuurlijk gewoon plaatsen... :twisted:
Het gaat niet om mij maar er is toch niks tegen leuk?
Ik vind het ook wel eens moeilijk hoor, het verschil tussen 'presentaties' en 'beoordeling'.. :?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 27 2009 1:36 am

Eeuw schreef:Het gaat niet om mij maar er is toch niks tegen leuk?
Ik vind het ook wel eens moeilijk hoor, het verschil tussen 'presentaties' en 'beoordeling'.. :?
Het is natuurlijk een beetje kunstmatig die scheiding. Maar opmerkingen over wat er gepresenteerd wordt mogen natuurlijk best, al is dat hier in deze sectie niet de eerste insteek.

Deze serie is natuurlijk een verslag van een leuk uitje. Dat is wat anders dan een zorgvuldig samengestelde serie.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » vr mar 27 2009 1:40 am

Zo is dat.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

Inge

Bericht door Inge » vr mar 27 2009 7:19 am

Het is natuurlijk een beetje kunstmatig die scheiding. Maar opmerkingen over wat er gepresenteerd wordt mogen natuurlijk best, al is dat hier in deze sectie niet de eerste insteek.

Deze serie is natuurlijk een verslag van een leuk uitje. Dat is wat anders dan een zorgvuldig samengestelde serie.

Zo is het maar net... ik heb ook wel eens iets op " foto's beoordelen" gezet en dan krijg je ongezouten kritiek EN ook , voor mij vaak onverwachte, complimenten. Maar in dit geval was het gewoon een verslag van een leuke middag.
Die koeiensnuit vind ik persoonlijk erg leuk... ik hou ervan. Pas zag ik ook ergens een olifant en een zwijn van heel dichtbij, dat is ook mijn manier van fotograferen.
De schaduwen van de kip en de haan waren mij niet eens opgevallen :oops: maar ik vond de kleuren mooi.. maar bij nader inzien zijn de schaduwen inderdaad niet mooi.
Ik ben toch blij met jullie reacties...

Ennuh... ik ga wel door de knieen maar kennelijk niet ver genoeg, tja.. ouder worden gaat met gebreken!! Ik ben ook al bijna 44... haha... :roll:

Rien

Bericht door Rien » vr mar 27 2009 9:09 am

Ik vind ze, beoordeeld op een 'leuk uitje', erg leuk Inge.

Misschien een tip (als nieuwkomer, zéker ook voor mezelf) om het in het vervolg erbij te zetten; Wil je je foto's kritisch bekeken/beoordeeld hebben, of gaat het om het tonen van 'snap-shots'?!

Geen mens is hetzelfde; dus ook de invulling van de hobby fotografie niet.
De één gaat voor perfectie, de andere voor leuke plaatjes.

Ook moeten we er rekening mee houden, dat de persoonlijke 'gevoeligheid' van ieder mens verschillend is?! (... slaat niet persé op jou Inge, maar misschien wel meer op mezelf?)

Vr. groet,
Rien

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”