De films die ik gebruikt heb zijn de FujiFilm Provia 100F en de Kodak Tri-X 400.
Foto #1:

Foto #2:

Foto #3:

Foto #4:

Foto #5:

Foto #6:

Deze serie is gemaakt op 18 maart jl. ..... gisteren heb ik de camera's in de tas gelaten i.v.m. maartse buien.chip54 schreef:Gisteren gemaakt, Harrie, of al eerder?
Harrie Gerrits schreef:Deze serie is gemaakt op 18 maart jl. ..... gisteren heb ik de camera's in de tas gelaten i.v.m. maartse buien.chip54 schreef:Gisteren gemaakt, Harrie, of al eerder?
Oei George,George Fennes schreef:Ziet er niet slecht uit Harrie.
En dat met een analoge camera![]()
Groetjes George
Harrie Gerrits schreef: Foto #3:
![]()
Ik scan vanuit PS, via importeren open ik mijn scansoftware die bij mijn Coolscan is geleverd, tenminste een geupdate versie (Nikon Scan 4.0) . Na het scannen sluit ik mijn scansoftware en zijn de scans geopend in PS.Harrie Gerrits schreef:@Frederix - normaal gesproken zet ik foto's die ik plaats om naar sRGB. Ik was het nu alleen vergeten. Op mijn Apple zie ik eigenlijk geen verschil - is dit omdat Safari Adobe RGB kan weergeven? Je opmerking over de zwartwitten daar ben ik het mee eens! Dit weekend zal ik nog een aantal zwartwitten uit deze serie plaatsen die ik iets anders ga bewerken en misschien ook wel ga scannen met andere instellingen. Welke scan software gebruik jij i.c.m. jouw Coolscan?
Yeps.Harrie Gerrits schreef:@Frederix - normaal gesproken zet ik foto's die ik plaats om naar sRGB. Ik was het nu alleen vergeten. Op mijn Apple zie ik eigenlijk geen verschil - is dit omdat Safari Adobe RGB kan weergeven?