Welke buitenlocatie?

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
luc
Forumlid
Forumlid

Re: Welke buitenlocatie?

Bericht door luc » do mar 26 2009 7:18 pm

J.Hoes schreef:Bij de flitser moet nog een ontvanger, je hebt er dus twee nodig. Onder de flitser moet dan zoiets: http://www.hama.de/portal/articleId*3964/action*2563 .Het PC stekkertje steek in deze: http://www.pocketwizard.com/products/ca ... ries/mpcf/ , die je in de PW steekt. (gevalletje wordt waarsschijnlijk meegeleverd met de PW). De flitser SB600 instellen op Manual.

Een andere vraag is of dit financieel aantrekkelijk is. PW kost 200 tot 300 euro per stuk, afhankelijk van het model. Andere radiofrequent triggers zijn stuk goedkoper, echter betrouwbaarheid is niet altijd gegarandeerd.
Alternatief is bekabelen zoals Nikon dat aangeeft, met TTL kabels en verdeelstukken. Kijk hiervoor eens in de gebruiksaanwijzing. Is ook niet echt goedkoop.

Als je een studioflitsset huurt, huur dan meteen PW erbij.

Succes!

Groet Hans.
Je kunt met een D70 een SB 600 ook draadloos aansturen daar heb je geen pocket wizzards voor nodig.
je moet dan alleen je SB 600 op remote zetten en de flitsert op de D70 in commader modus.

Is in de handleiding te vinden hoe dat allemaal moet.
je kunt dan gewoon in i-TTL flitsen en dus ook op de camera de flitser of flitsers corrigeren.

Afhankelijk van het al aanwezige licht is het heus wel mogelijk om off camera een groep van 10 man redelijk uit te lichten omdat je de flitser lekker dichtbij kunt opstellen het liefst zou je dat natuurlijk met 2 x SB600 doen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Ome Jan
Forumlid
Forumlid

Re: Welke buitenlocatie?

Bericht door Ome Jan » vr mar 27 2009 11:47 am

Bedankt allen voor de inbreng, ik ga mij eens verdiepen in de mogelijkheden die er zijn met de sb-600, en ik zal ook rondkijken of er studio's in de buurt te huur zijn.
In de praktijk komt het fotograferen van groepen (nog) niet vaak voor, maar als ik gevraagd wordt wil ik niet afhankelijk zijn van slecht weer en dus een studio binnen handbereik kunnen hebben.
Toevallig ken ik wel een plaatselijke fotograaf die aan bedrijfsfotografie doet, ik zal hem vanmiddag eens met hem babbelen.

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”